Clavia's Kerst kadootje!!!

Origineel geplaatst door smackos
Hmmmmffff :D ik dacht dat het een kerstkado voor Clavia gebruikers zou zijn...

Een nieuw G2 OS ofzo...of een kerstmodule...

d8 ik ook....

wij als G2 gebruikers willen helemaal niet dat mensen zonder G2 er ook mee kunnen spelen....schande...:o:

Of een optie om de leds te laten flikkeren als die kitscherige kerstverlichting die ik hier overal in de buurt zie :D
Ik wil een nieuw OS verdorie! Flikker desnoods het ouwe OS op het net met alleen een nieuwe versienummer, maakt me niet uit! ;)

-C-

Wanneer komt de VSTi nu uit ? :D
Wist niet eens dat ze zit zaakje los op een PC konden draaien dus MET geluid :confused:
Was de computer in het algeheel niet bedoeld als ''programmers'' voor de Nord Modulars ?

Wat Hanz gister al zei in de chat: "Misschien is de hardware van de Modular wel 1 grote dongle" (of iets van die strekking)

Origineel geplaatst door mc_kwok
Wat Hanz gister al zei in de chat: "Misschien is de hardware van de Modular wel 1 grote dongle" (of iets van die strekking)

misschien ook niet....want je kunt m ook standalone gebruiken...;)

Wow man, cool gaaf ding. Doet ut te gek op m'n dure laptop. Wat een chaos als je zomaar wat kabeltjes verbint. Altijd al gedacht dat die rooie G2 kassies toppie zijn. Ik gooide 'm gelijk door een tape echo en over de grote boxen. Da's dan wel effe wat anders...

Super tof van die vikingen!

Ik vind het echt de stómste move ooit... nou laait natuurlijk die hele discussie hardware/software weer op, en ze hebben nota bene net die nieuwe kast uitgebracht! Elke G2 gebruiker voelt zich nu natuurlijk Hard genaaid, als blijkt dat ze 1000 € hebben neergeteld voor een synth die in theorie ook als programmaatje van 7 mb kan runnen....

Cas

Origineel geplaatst door metatron
ff een vraagie over die modulars tussen door.

Ziet ie aan je cpu te eten of zit er gewoon een synth in het kassie die je dan op de cpu kan editen?

Gaat gewoon via het kassie hoor!:biertje:

Origineel geplaatst door Distorted Boy
Ik vind het echt de stómste move ooit... nou laait natuurlijk die hele discussie hardware/software weer op, en ze hebben nota bene net die nieuwe kast uitgebracht! Elke G2 gebruiker voelt zich nu natuurlijk Hard genaaid, als blijkt dat ze 1000 € hebben neergeteld voor een synth die in theorie ook als programmaatje van 7 mb kan runnen....

Cas

Het zou mij niets verbazen als er binnenkort een softe versie van de G2 verschijnt incl. een controller. Zoiets als de NeuronVSTi of Korg Legacy.

Of je je als G2-bezitter dan 'hard genaaid' moet voelen....?
Nou ja, alle moderne 'harde' VA's draaien op DSP's, dus in principe ook volledig binnen je PC!

;)

Ode aan de Zweden!!!

Het was alweer een halfjaar geleden ofzo, dat mijn WinXP crashte.... Maar het is de brave Volvo-sukkels toch gelukt. ;)

Ik had vanavond eigenlijk in de kroeg moeten zitten, maar dit is ook wel ff spannend. 8o)

Origineel geplaatst door Distorted Boy

Cas

Hallo!!

wat je eigenlijk hiermee zegt is dat iemand een G2(x) haalt, maar eigenlijk al tevreden zou zijn met deze ernstig gestripte versie.. wat een paniek zeg :frons:

Dan weet je duidelijk niet wat de voordelen zijn van de G2(x) hardware tov dit kinderspeeltje.

Ik vind het juist een van de slimste zetten; aan de ene kant sympathiek om mensen die niet zoveel knaken hebben toch ff te laten genieten, aan de andere kant ook een sneer naar die mensen want het is tenslotte een teaser 1e klas!!
(en een hengeltje naar potentiële klanten natuurlijk)

Mwa, het bewijst wel een beetje dat het bij Clavia gaat om een DSP farm met midi controller. Meer is het zeker niet.
Maar dat maakt ook helemaal niet uit. Zoals in een eerdere post duidelijk werd gemaakt zijn alle VA's nu eenmaal gebaseerd op dit principe.

Clavia heeft besloten om dit op een DSP platform te bouwen, lijkt me hun eigen keuze.

Wat ik een veel interessantere vraag vindt is deze:

Klinkt deze 1 voice versie ook hetzelfde als de hardware als je er precies dezelfde patch in maakt. En hoeveel CPU power eet dat nu eigenlijk. Dat geeft dan namelijk een indicatie van de huidige status van mogelijkheden van softsynths.

Als een P4 3 Ghz momenteel dit juweeltje op 5% cpu power kan spelen dan zou het goed zo kunnen zijn dat we met 50% belasting een 8 voice versie ofzo native kunnen draaien (2% reserveer ik even voor zaken als routing, multitimbraliteit e.d. waar je met 1 voice geen last van hebt).

De discussie dat het bij dit soort machines hoofdzakelijk om de programmeerkunsten gaat lijkt me vrij onzinnig, natuurlijk gaat het hier om de programmatuur. Anders had het nooit in zo'n klein doosje gepast!

Wat me overigens wel opvalt is dat de executable best groot is t.o.v. bijvoorbeeld reaktor van NI. bi Reaktor zitten de basismodules ook in de executable dus daar zit het verschil niet en ze hebben (als het goed is) beiden geen samples geintegreerd in de executable. Heeft Clavia dan toch zoveel meer sourcecode (ze hebben namelijk minder basismodules dan Reaktor)?

(Kan me overigens wel een beetje voorstellen dat sommige modular gebruikers zo iets hebben van "What the fuck".
Maar ja....dat heb ik met sommige VSti's ook gehad, soms vraag je je gewoon af waarom je nog hardware koopt (tot je lekker achter de knoppen zit).

8~

EDIT

Zit net ff te kloten en zie dat op mijn laptop (Pentium M 1.6 Ghz) sommige patches met 1 voice dus al tussen de 50 en 70% cpu gebruiken. Niet gering dus! 8o

EDIT2

WOW.....dit ding vreet echt cpu cycles gewoon. Dit kan natuurlijk express gedaan zijn. Geen G2 gebruiker wil natuurlijk deze patches voorbij zien vliegen met alles minder dan 5% cpu usage.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Sander02
Hallo!!

wat je eigenlijk hiermee zegt is dat iemand een G2(x) haalt, maar eigenlijk al tevreden zou zijn met deze ernstig gestripte versie.. wat een paniek zeg :frons:

Dan weet je duidelijk niet wat de voordelen zijn van de G2(x) hardware tov dit kinderspeeltje.

Ik vind het juist een van de slimste zetten; aan de ene kant sympathiek om mensen die niet zoveel knaken hebben toch ff te laten genieten, aan de andere kant ook een sneer naar die mensen want het is tenslotte een teaser 1e klas!!
(en een hengeltje naar potentiële klanten natuurlijk)

In de basis ben ik het wel met je eens. Maar het eerste dat ik dacht was: dan kunnen ze van Micromodular [clasic] morgen een VSI uitbrengen. Da's best lullig als je hem in hardware gekocht hebt, zonder dat de de paar knoppen effectief gebruikt. Zelfde als Roland de TB303 weer in productie zou nemen, dan wordt ook de hele markt om zeep geholpen.

Wellicht dat ze de NM G1 als pro tools kaart uit brengen.. lijkt me logischer dan een vst-i; alles vreet al zoveel geheugen
Als ik Acidfever zo hoor dan zal de G1 met z'n 32 voices X 4 patches tegelijk niet lekker draaien op de meeste pc-tjes/mac's

En die Plugzilla bak en die andere waar ik de naam ff van kwijt ben loopt volgens mij ook niet echt hard. Ik hoor nog niemand erover; toch is het niet gek om een hardware bak te hebben waar je al je VSTi's en Dxi's op kan dumpen

Origineel geplaatst door Sander02
Wellicht dat ze de NM G1 als pro tools kaart uit brengen.. lijkt me logischer dan een vst-i; alles vreet al zoveel geheugen
Als ik Acidfever zo hoor dan zal de G1 met z'n 32 voices X 4 patches tegelijk niet lekker draaien op de meeste pc-tjes/mac's

En die Plugzilla bak en die andere waar ik de naam ff van kwijt ben loopt volgens mij ook niet echt hard. Ik hoor nog niemand erover; toch is het niet gek om een hardware bak te hebben waar je al je VSTi's en Dxi's op kan dumpen

Denk dat het niet zozeer om geheugen gaat maar wel volledig om cpu cycles. De G2 heeft ook maar heel weinig RAM aan boord. Deze demo zal echter niet echt geoptimaliseerd zijn voor het X86 platform.

Kijk maar eens naar de waanzinnige performancewinst die Native Instruments gaf met de Reaktor updates voor SSE en 3D Now!. Dat was echt de moeite waard. Toen ze daarna nog eens wat zaken door gingen optimaliseren was het cpu verbruik echt veel gunstiger.

Zeker omdat een DSP heel anders met de code omgaat zal hier, als Clavia dat zou willen, echt nog wel een behoorlijk verschil in kunnen optreden. Echter hebben ze dit niet als doelstelling en is hun product de Modular.....dan zouden ze dus met zichzelf gaan concurreren, niet echt handig dus.

Verder zou het ook nog kunnen dat ze gewoon elke patch vrij veel cpu cycles laten eten door wat gerommel in de code. Dit hoeft niet perse zo te zijn maar ik denk dat met de eerstgenoemde optie (het optimaliseren) echt een wereld van verschil te behalen is). Het is mij namelijk niet zomaar voor te stellen dat een DSP systeem 32 keer zoveel rekenkracht heeft dan een moderne cpu. Lijkt eerder dat ze hun DSP gedrag emuleren en daar de code doorheen draaien ofzo. Maar goed ik lul ook maar wat.

Ik denk dat velen hier gewoon te veel vanuit hun eigen positie aan het redeneren zijn. Behalve dan de slimme jongens, die willen weten hoe het een en ander nu eigenlijk gerealiseerd wordt in de software.

Het is puur een demo, een promotie van een product. Het is voor geïnteresseerden, die overwegen een een G2, G2X of een Engine te kopen, een gelegenheid om eens rustig op je gemak de mogelijkheden van het apparaat te onderzoeken. In een winkel kom je daar echt niet aan toe, als de winkel zo-wie-zo een model heeft staan...

Het probleem was al met de Nord Modular Classic gaande: synthliefhebbers hoorden dat zo'n Modular zo'n kicken ding was, snuffelden even in de winkel en kochten het beestje. (Soms werd door de verkoper de klant van de Modular afgehouden, simpel omdat de goede man het apparaat zelf niet begreep...) Maar dan begint het pas! En dan komen ook de moeilijkheden en raakt de klant wel wat gefrustreerd.

Om dit alles te voorkomen is deze G2D geïntroduceerd. Onderzoek alles vrijblijvend, het kost je alleen maar tijd. Is het niets, okee dan, maar je hebt ook geen vervelend gevoel over het geheel, of zat je nou echt zo om die Vocoder verlegen?
Is het wel wat, dan weet je tenminste waarom je spaart! ;)

Voor hen die al een G2 hebben, ongeacht de versie, is dit ook wel aardig. Allereerst kan je nu op je laptop een versie draaien, die ook in de trein of in de pauze op je werk dienst kan doen om te Patchen.

Verder voor educatieve doeleinden is het ook ideaal. Er zijn vele workshops op het net, die je nu kunt uitproberen. Vergeet ook niet de Manual van de grote G2 goed door te lezen.

Blijft ook nog het bekende Nederlandse argument op tafel: het kost NIETS! :)

Wout

Back