Clavia's Kerst kadootje!!!

Origineel geplaatst door Nolet
... Is dit een bewuste keuze? ...

Jazeker. Er zijn verschillende manieren om het geluid veel dikker en wolliger te maken; in de workshops van Rob Hordijk staan er ettelijke. In een mix is het vaak prettiger om niet te volle geluiden te gebruiken. De NordLeads worden juist geprezen voor het karakter, dat in de mix goed overeind blijft. Een voorbeeld is in Madonna's 'Bey, bey, miss American Pie' goed te horen. Of zou je denken dat die synth alleen maar voor z'n kleurtje gekocht wordt? ;)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Jazeker. Er zijn verschillende manieren om het geluid veel dikker en wolliger te maken; in de workshops van Rob Hordijk staan er ettelijke. In een mix is het vaak prettiger om niet te volle geluiden te gebruiken. De NordLeads worden juist geprezen voor het karakter, dat in de mix goed overeind blijft. Een voorbeeld is in Madonna's 'Bey, bey, miss American Pie' goed te horen. Of zou je denken dat die synth alleen maar voor z'n kleurtje gekocht wordt? ;)

Wout

Van dat dikker maken weet ik wel, maar toch vind ik het niet overtuigend. Dat het tijdens mixen overeind blijft is niet echt een argument. Ik heb liever in den beginne dikke geluiden zodat je later, tijdens mixen, nog er van af kan snoepen.
Beginnen met een dun geluid om het later evt. op te dikken vind ik minder prettig.
Wel grappig dat Clavia zo'n extreem herkenbare sound heeft.

Nu ik toch bezig ben. Kan Clavia niet verschillende oscilator, filter en vca algoritmes implementeren. 1 x voor de Clavia sound, 1 x voor de Moog sounds, 1 x voor de Roland (Jupiter) sound. Verder alles hetzelfde houden, alleen de basis klank anders...zou best cool zijn, en zeker niet onmogelijk.

ah dikker maken, enlighten me zou'k zeggen.
Ik gebruik zelf altijd een feedbackloopje.

Bedankt maar da's voor de G1.

Dikkere oscillators zou inderdaad wel fijn zijn zodat een simpele saw door een filter al lekker klinkt.

Re: Clavia's Kerst kadootje!!!

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Op
http://www.clavia.se/G2/demo/index.htm
is de G2 demo te downloaden.

Dit is een op een PC werkende versie, met bepaalde restricties, zoals maar één voice en geen Vocoder en Midi en zo...

Maar wel leuk om mee te spelen en alles te horen.

En leuk voor de Kerstdagen, niet waar?

Wout

Wout ik heb een xstation aangesloten (MET MIDI DUS) en heb gewoon een nette polyfonie van 1 stem:)
Bedankt dus voor deze lekkere monofone modulaire demo:)

Tja, ik heb het geheel niet zelf getest en ook niet op m'n computer geïnstalleerd, want ik heb genoeg van dat spul, maar ik weet inderdaad dat gewoon Midi Note informatie gebruikt kan worden. Met geen Midi wordt vooral bedoeld geen Midi Modules.

Maar ga je deze set up gebruiken?
Ik ben een beetje benieuwd naar de latency!

Wout

Re: Re: Clavia's Kerst kadootje!!!

Re: Re: Clavia's Kerst kadootje!!!

Origineel geplaatst door Vl1
Bedankt dus voor deze lekkere monofone modulaire demo:)

Bedank Clavia! :)

Wout

Nee, ik koop binnenkort de engine..enne latency? Wat is dat8o) ...iets van 30ms, is te doen:)
idd geen midi out:(<<---ik klaag niet hoor:)

Origineel geplaatst door dione
d8 ik ook....

wij als G2 gebruikers willen helemaal niet dat mensen zonder G2 er ook mee kunnen spelen....schande...:o:

Inderdaad!!

ik snap er niets van.....

als ik nou meerdere osc's wil gebruiken en dus ook filters daar bij hoe kan ik dan "het filter" met 1 handelijk open en dicht draaien???

Origineel geplaatst door Backdrop
Bedankt maar da's voor de G1.

Dikkere oscillators zou inderdaad wel fijn zijn zodat een simpele saw door een filter al lekker klinkt.

Je kunt een enkele SAW prima dik laten klinken hoor.....maar welke andere synthfabrikant hanteerd 1 SAW voor dikke sounds dan? (En ga sowieso niet Access of Roland zeggen als je het over digitale synths hebt).

Origineel geplaatst door Alex Omega
ik snap er niets van.....

als ik nou meerdere osc's wil gebruiken en dus ook filters daar bij hoe kan ik dan "het filter" met 1 handelijk open en dicht draaien???

Ehm? OSC1 + OSC2 -> Mixer -> Filter (serieel of parallel).

Ik snap de vraag niet....je kunt maar 1 stem tegelijk weergeven me de demo....heeft niks met het aantal Oscilatoren te maken. Een 4 OSC patch lukt makkelijk in de demo.

mixer bedoelje de out1+2 neem ik aan.

ik ben hele n00b met die modulars ik kan daar maar 1osc op aansluiten..

maar wat jij zegt dat wil ik juist doen....

Volgens mij doe ik moeilijk....

Origineel geplaatst door Alex Omega
mixer bedoelje de out1+2 neem ik aan.

ik ben hele n00b met die modulars ik kan daar maar 1osc op aansluiten..

maar wat jij zegt dat wil ik juist doen....

Volgens mij doe ik moeilijk....

Zoek even een mixer op (van mij part met 8 inputs) en sluit daar beide oscs op aan. Verbind de output van de mixer met OUT 1 + 2.

Voila

Stomme vraag hoor, maar kan iemand me uitleggen hoe ik met deze demo versie geluiden kan opnemen in sequencer zoals cubase bijvoorbeeld? :o:

Back