Luister jij ook weleens naar je eigen nummers?

apollo

I love syntesaizer
N.a.v. een uitspraak van Bent van Das Pop ("De reden waarom we muziek maken is omdat er enkel rommel uitkomt en we zo nog iets hebben om naar te luisteren" of iets in die aard) vroeg ik me af of jullie wel eens naar je eigen nummers luisterden buiten de "studiosfeer". Dus als je 's avonds niet kan inslapen, leg je weleens één van je nummers op om naar te luisteren? Of kan je er niet meer van genieten? Of misschien maak je wel enkel en alleen muziek om zelf naar te luisteren?

Ik luister zelf wel af en toe naar m'n nummers terwijl ik studeer. Niet dat ik zo egotrippend ben, maar ik vind het best wel leuk ... 8)

Zelf neem ik nog niet heel veel op, maar 't hangt er erg van af of ik echt tevreden ben over 't nummer (en de stijl natuurlijk :D ).

jazekers....in de auto en op feesten natuurlijk..

Re: Luister jij ook weleens naar je eigen nummers?

Origineel geplaatst door Synthesizer11

Ik luister zelf wel af en toe naar m'n nummers terwijl ik studeer. Niet dat ik zo egotrippend ben, maar ik vind het best wel leuk ... 8)

ik luister ook wel vrij regelmatig naar mijn eigen nummers. maar tijdens het studeren ofzo. maar gewoon om te horen of het nog allemaal goed klinkt. want als je lang aan een nummer bezig bent dan hoor je niet meer of nog iets goed klinkt.

Zo af en toe wel eens. Maar al snel ga ik dan denken: dit moet anders, volgende keer meer van dat, shit dat komt er te hard in enz... Als het nummers zijn waar ik niet helemaal tevreden over ben, kan ik daar nog best chagrijning van worden.

Ik maak zelf nrs omdat dat de muziek is die ik zelf wil horen; heel vaak hoor ik iets leuk, maar denk ik 'dat zou ik toch anders doen', en doe dat dan ook. De meeste pop vind ik te simpel om me te blijven boeien, en veel van de prog waar ik naar luister doet me nrs maken die simpeler zijn, maar genoeg haken en kanten hebben om de doorsnee luisteraar gek te maken.
De reden waarom ik de laatste tijd zo weinig nrs heb afgewerkt, is omdat ik helemaal gek ben van The Cardiacs, die ik gewoon perfect vind en dus weinig drive heb om eigen nrs te maken.

Jan

Soms wel ja in de bus of trein gewoon om te luisteren of alles goed klinkt of er niet te langdradige stukken tussen zitten ofzo etc...

Maar ik kan niet naar mijn eigen nummers luisteren zoals ik dat doe bij niet zelf gemaakte muziek. Op een of andere manier blijf ik altijd zoeken naar foutjes/verbeterpunten en dat soort dingen.

Er zijn 3 of 4 tracks die ik van mezelf nog regelmatig luister en telkens vind ik ze weer te gek!

yeah!

* Demian is tevreden :)

Ja ik luister wel eens naar eigen dingen en erger me dan net zoals net al gezegt werd ook aan allerlei dingen.
Ik zet nooit een plaat van mezelf op. Ik heb de boel gewoon in mp3 gedownload dus das lekker makkelijk.
Ook via m'n website wil ik nog wel eens luisteren.

Laatst gewijzigd:
Ja hoor, ik luister geregeld naar mijn eigen nummers ter ontspanning:) Over mijn meeste dingen ben ik ook dik tevreden.

Origineel geplaatst door Christov
wat hermax zegt, waarom zou je het anders doen...

Ja da's inderdaad een feit. :D

Wat ik meer bedoelde was, geniet je nog wel eens rustig van je muziek? Zonder te letten op vanalles en nog wat.

Als je je eigen nummer al 1000 maal gehoord hebt, kan de lol er al vanaf zijn natuurlijk ...

Origineel geplaatst door hermax
Daar doe ik het nog altijd hoofdzakelijk voor.

Da's eigenlijk nog zoiets. Onlangs had ik met iemand een discussie: kan je muziek enkel en alleen voor jezelf maken of bestaat de drang om het aan anderen te laten horen altijd?

Zelf betwijfel ik het of je die drang om je eigen ding aan andere personen te laten horen, kan onderdrukken. Maar misschien zitten hier wel zo mensen die nog nooit iets van hun muziek aan iemand laten horen hebben?

Re: Luister jij ook weleens naar je eigen nummers?

Origineel geplaatst door Synthesizer11
mwhoa... 1 van DE uitgangspunten van het maken van je eigenmuziek zou een flinke dosis egoisme moeten zijn,
waar ik mee bedoel dat je het in 1ste instantie voor jezelf zou moeten maken...

Back