He.. vraagje. (weet niet waar ik het anders moet neerpleuren dusz doe het maar ff hier
)
Anyway. ehh. ik had geboden op een airbase-99 op ebay.de . Ik had net (met 1 pleuro) de bieding verloren maar ben toen door iemand anders benaderd om zijn airbase over te nemen.
heel mooi allemaal, maar dit gaat dus niet via een veiling. Op zich had die gast een goede ebay rating (100%) en heeft me verschillende foto's gestuurd (ook nog een paar andere nadat ik dit had gevraagd).
Nu wil ik het geld (goede deal
) via iban overmaken, in dit geval naar een duitse bank.. Ook allemaal op zich geen probleem, wel eerder gedaan.
Het probleem is nu dat er geen enkele manier bestaat om dit geld te storneren (terug te boeken oid). Dit beangstigd me enigsinds aangezien ik dus in feite er maar op moet vetrouwen dat hij het gaat opsturen nadat het geld is overgemaakt.
Niet dat ik slecht van vertrouwen ben, bovendien heb al zijn gegevens e.d., maar toch zou ik toch wat meer controle op dit 'proces' willen hebben. Hij bood ook aan dit via pay-pal af te handelen (geen creditkaart betaling helaas). Is pay-pal beter? en is hier iemand wel eens in "conflict" gekomen met een buitenlandse verkoper/koper?
)Anyway. ehh. ik had geboden op een airbase-99 op ebay.de . Ik had net (met 1 pleuro) de bieding verloren maar ben toen door iemand anders benaderd om zijn airbase over te nemen.
heel mooi allemaal, maar dit gaat dus niet via een veiling. Op zich had die gast een goede ebay rating (100%) en heeft me verschillende foto's gestuurd (ook nog een paar andere nadat ik dit had gevraagd).
Nu wil ik het geld (goede deal
) via iban overmaken, in dit geval naar een duitse bank.. Ook allemaal op zich geen probleem, wel eerder gedaan.Het probleem is nu dat er geen enkele manier bestaat om dit geld te storneren (terug te boeken oid). Dit beangstigd me enigsinds aangezien ik dus in feite er maar op moet vetrouwen dat hij het gaat opsturen nadat het geld is overgemaakt.
Niet dat ik slecht van vertrouwen ben, bovendien heb al zijn gegevens e.d., maar toch zou ik toch wat meer controle op dit 'proces' willen hebben. Hij bood ook aan dit via pay-pal af te handelen (geen creditkaart betaling helaas). Is pay-pal beter? en is hier iemand wel eens in "conflict" gekomen met een buitenlandse verkoper/koper?