Fruityloops profesioneel genoeg?

Rare docent dan.
Je bent nog altijd bezig met muziek te maken en niet een bepaald programma te gebruiken.
Tenminste lijkt me dat je uitgangspunt.

Om bijv een deathmetal band op te nemen lijkt FL me nou ook niet het meest optimaal. Het daarom niet professioneel noemen lijkt me ook overdreven.
Als er meerdere professionele releases mee gemaakt zijn dan is het per definitie al een professioneel programma.
En als je met bijv Garageband een of meerdere nummer zou maken wat professioneel gereleased zou hebben dan zou dat ook als professioneel gezien mogen worden.

Ik had de indruk alsof het een beetje 'muffled' klonk, alsof het geluid uit een doosje kwam. Ik heb het nu nog even ge A/B'ed en ik hoor inderdaad weinig verschil meer. Zowel met het FL volume opgeschroeft als op de '75%' stand. Het lijkt me ook wel vreemd dat een vrij groot programma de geluidskwaliteit zo zou vernaggelen..

Origineel geplaatst door FLechdrop
Ik had de indruk alsof het een beetje 'muffled' klonk, alsof het geluid uit een doosje kwam. Ik heb het nu nog even ge A/B'ed en ik hoor inderdaad weinig verschil meer. Zowel met het FL volume opgeschroeft als op de '75%' stand. Het lijkt me ook wel vreemd dat een vrij groot programma de geluidskwaliteit zo zou vernaggelen..

eh is het probleem nu opgelost? want ik begrijp je niet goed

@ isnieZot: Petje af voor wat jij met FLP kan hoor :halleluja
Ik gebruikte flp tijdens de eerste paar versies, maar dat was nog zo slecht ontwikkeld dat ik ervan af gestapt ben. (en ik kon er niet lekker mee overweg) Ik gebruik nu voornamelijk Reason, maar als ik zo af en toe hoor en lees wat FLP nu kan..... lijkt mij niets mis mee om te gebruiken. 8)

En voor de hardcoreproducers onder ons:
Zo ver ik weet gebruikt void settler nog steeds FL. Die tracks klinken ook erg vet...

Toch best geinig om te zien hoe mensen FLstudio ervaren :)
FL is voor mij (op trackers na) 't enige proigramma waar ik echt hele nummers mee kan maken. Ik betrap mezelf er altijd op dat ik in Reason en Cubase na uren nog maar een paar seconden muziek heb gemaakt :)

Origineel geplaatst door isnieZot
eh is het probleem nu opgelost? want ik begrijp je niet goed

Blijkbaar. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik het eerst muffled vond klinken maar dat ik dat nu niet meer hoor.

ik heb nog nooit met FL gewerkt maar weet wel dat er aardig wat hits mee gemaakt zijn :W
Laidback Luke werkt ermee, een kennis van mij ook en die released elke maand wel een klapper van een jump vinyl.

Volgens mij kun je zoveel als je wilt, als je maar creatief bent :engel:

Nja, de geluidskwaliteit van Laidback's produkties is niet iedereen fan van.

De enige rede dat Fruityloops dof en halfgebakken klinkt, is omdat je dan waarschijnijk een of meerdere standaard FLP samples hebt gebruikt..

Ik had in het begin ook zoiets van "Wat is dit voor muffe zooi?" beetje zitten EQén en compressen, maar het bleef een beetje dof en afgekarteld. Het blijken dus gewoon die bagger-kwaliteit dance samples te zijn uit het standaard pakket.

Nieuwe samples erin, en veel VSTi's, en je geluid klinkt weer toppie!

Origineel geplaatst door fuse
Rare docent dan.
Je bent nog altijd bezig met muziek te maken en niet een bepaald programma te gebruiken.
Tenminste lijkt me dat je uitgangspunt.

Om bijv een deathmetal band op te nemen lijkt FL me nou ook niet het meest optimaal. Het daarom niet professioneel noemen lijkt me ook overdreven.
Als er meerdere professionele releases mee gemaakt zijn dan is het per definitie al een professioneel programma.
En als je met bijv Garageband een of meerdere nummer zou maken wat professioneel gereleased zou hebben dan zou dat ook als professioneel gezien mogen worden.

In feite is professioneel, status gerelateerd en zegt het nix of iets kwalitief goed is of niet. Maar waneer het heel goed is, kan het ook weer onduidelijk zijn waarom die beters en vaak maakt het niet uit...tis gewoon beter ( denk focusrite red )...

Ow jeee, statusgerelateerd. Krijg je dat weer.
Niet om moelijk te doen, maar als er mensen teveel achter dingen gaan zoeken krijg je altijd van die vage discussies die eigenlijk gaan over wat je vindt. En dan ben je altijd zo snel uitgeluld.

Dat heel veel naabjes met hun illegale FL van die ranzige k*ttracks bouwen die helemaal nergens over gaan hoeft niet automatisch te betekenen dat het programma ook k*t is.
Evenmin als meneer grote naam X het ook vaak gebruikt dat het automatisch een professioneel pakket is wat iedereen die maar wat wil zijn het MOET hebben.
Tussen deze twee uitersten zit het wel ergens.
Je kunt ook moeilijk zeggen 13.453% van 23420 componisten/producers die aangemeld zijn bij buma/stemra/toonkunstenaarsbond etc gebruikt FL en DUS is het professioneel.

Wat ik interessant vindt is de tips die hier gegeven worden om er het optimale uit te halen.
Daar kun je lekker mee aan de slag. :)

Volgens mij ligt het probleem bij het feit dat het een toegankelijk programma is,

iedereen kan zeer vlug geluid uit FLstudio krijgen, en vele denken meteen al een goede productie gemaakt te hebben en zwieren dit op het internet of laten dit horen aan anderen. Gevolg: je komt veel shit tegen dat met FLstudio is gemaakt. Er zijn vele dit niet zo "bezeten" met muziek bezig zijn en er maar wat mee prullen.
Programma's als cubase of logic, daar moet je al wat meer moeite voor doen om het programma onder de knie te krijgen. Ik denk dus dat diegene die deze programma's gebruiken zich meer geëngageerd voelen. Ze steken er meer tijd in en zoals we allemaal hier wel weten: veel oefenen--->goede (betere) resultaten

Ik wil nu niet beweren dat alle FL gebruikers maar wat zitten te klooien, maar er zijn er toch wat.

Dat het geluid in de oude versies niet goed was, geef ik gerust toe maar over de huidige versie is niet te klagen.
En als je enkel de interne geluiden gebruikt... tja... :stupid

Mij zal het allemaal niet raken, professioneel of niet, ik ben een tevreden gebruiker :L

Origineel geplaatst door Patat Met
Als de software ontwikkelaar echt denkt dat z'n product professioneel is, dan vragen ze ook professioneel geld.

Alleen de zon komt gratis op.

Deze redenering volg ik ff nie.

Ontopic:

Ik ben "overgestapt" van FL Studio naar Cubase, vooral omdat dat lekkerder/makkelijker werkt met hardware. Toch merk ik, zoals al eerder genoemd in deze thread, dat FL Studio veel sneller werkt. Het duurt veel langer voordat ik wat voor elkaar krijg. Komt natuurlijk deels door de onervarenheid van mij met Cubase en hardware aansturen, maar los van dat: FL Studio heeft zo'n geweldig eenvoudige interface, ik heb gemerkt dat dat een positieve invloed heeft op je producties :).

professioneel genoeg is al iets heel raars..

je kan FL professioneel gebruiken.. al is het maar voor een scheet die je vervormt en later in je sampler flikkert.. als je er geld aan hebt verdient eebruik je t professioneeel toch? niet professioneler of minder professioneel, gewoon professioneel..

de kwaliteit van je geluid is wat anders en heeeft met software toch wel het meest te maken met je geluidskaart en veeeel minder met je progjes.. als ik ableton bv draai en afluister via mn rukgeluidskaartje die in de mac zit klinkt dat 10000 keer verrotter dan wanneer ik luister over mn digidesign rommel

professioneel schmofessioneel

en roepen dat samples slecht zijn is ook raar.. met ELK sampletje kan je wel wat doen.. in ieder geval klikjes maken

:kont:

Profesioneel, ja of nee wat maakt dat uit?

M`n hele midisetup werkt goed, het geluid vind ik goed en maak er met veel lol muziek mee.
Het zou me echt een worst schelen of het nou profesioneel is,

En uiteindijk de dingen die worden uitgebracht die klinken echt wel goed naar mij idee en ik denk als het op de radio word gedraaid toch niemand het verschil tussen FL, Cubes en (un)Logic hoord of boeid.

Heb net voor t eerst de Fruity Drumsynth live (demo) van FLstudio zelf geprobeerd.. Man wat een vette sounds kun je daarmee maken. Imho een stuk beter dan de microtonic.

Dit net ff snel in elkaar gezet ermee: www.djcoady.com/tekno.mp3

Jammer dat 't maar een demo is van de plugin, kon alleen naar mp3 saven, ben dus t origineel kwijt :(

Het leuke is dat de plugs van FL geen aars kosten. Behalve dan die
sytrus. maar dat is ook een hels ding. Vreet ook gruwelijk veel kostbare
cpu recourses. Iemand die mooie geluiden eruit weet te persen moet
ik nog tegenkomen.

Heb net voor t eerst de Fruity Drumsynth live (demo) van FLstudio zelf geprobeerd.. Man wat een vette sounds kun je daarmee maken. Imho een stuk beter dan de microtonic.

Dit net ff snel in elkaar gezet ermee: www.djcoady.com/tekno.mp3

Jammer dat 't maar een demo is van de plugin, kon alleen naar mp3 saven, ben dus t origineel kwijt

Dit demoje heeft inderdaat de "beroemde" Fruityloop kwaliteit.

Origineel geplaatst door koekebakker
Het leuke is dat de plugs van FL geen aars kosten. Behalve dan die
sytrus. maar dat is ook een hels ding. Vreet ook gruwelijk veel kostbare
cpu recourses. Iemand die mooie geluiden eruit weet te persen moet
ik nog tegenkomen.

ik vind sytrus dus echt een fijne vst. gebruik em ook in andere seqeuncers, de presets zijn al goed vind ik. en gekocht voor 39 euro ofzo toen met de group buy die ze hadden. kost geen kont dus en cpu valt reuze mee hoor, tis geen arturia!

Back