Fruityloops profesioneel genoeg?

Het ligt gewoon aan de kok, ik werk nu al een paar jaar met Buzztracker... 8D
Qua geluidskwaliteit zal er wel iets beters zijn, qua dynamiek enzo, dus ik ben nu een beetje aan het rondneuzen door wat pakketten. Reason valt in ieder geval al af. Ben nu bezig met een demootje van Ableton Live 5...

De reden dat ik zo lang bij Buzz heb gezworen [en trowuens nog steeds doe] is omdat ik binnen een paar minuten dingen heb, waarvoor ik in andere programma's uren aan het klooien ben.
Waarschijnlijk kun je gruwelijk veel uit FL persen mits je er moeite voor doet...

Aste - The Agony is een nummer dat ik een 2 jaar geleden puur alleen met Buzz heb gemaakt [ok en 1 sample met de stem ;)]. Voor de echten hier, zal het waarschijnlijk zo indrukwekkend niet zijn t.o.v. de grote broers Cubase o.i.d. maar toch :)
Maar als ik dan hoor wat voor zooi andere mensen in Buzz maken :r en dan gaan ze staan klagen dat buzz een kutprogramma is, waar je niks mee kunt... :kont:

Moraal van dit verhaal: het klinkt zo professioneel als je zelf wil. Maar hoe "professioneler", hoe meer moeite dat je er voor moet doen. Klaar...

Laatst gewijzigd:
Ben een trotse Flstudio user.

Heeft (bijna) allles wat ik nodig heb. Als het maar Vst support heeft.

En de Piano roll werkt het smoothtst vergeleken met andere sequencers.

Enige min punt is dat je niet kan pitch benden als je via Midi werkt etc.

Kan iemand mij uitleggen of het wel mogelijk is?

Slide functies kunnen alleen gebruikt worden met de bijgeleverde presets en/of soundfonts.

Grt wakutan

Origineel geplaatst door Wakutan
Enige min punt is dat je niet kan pitch benden als je via Midi werkt etc.

Bedoel je niet modulatie? Dit moet je toewijzen aan een schuifje of draaiknopjen op je vst.
De pitch pitcht zoals een pitch hoort te pitchen. Hiervoor heb ik niks in hoeven stellen.

en waar blijft 6 potverdikkemij?!

Origineel geplaatst door koekebakker
Bedoel je niet modulatie? Dit moet je toewijzen aan een schuifje of draaiknopjen op je vst.
De pitch pitcht zoals een pitch hoort te pitchen. Hiervoor heb ik niks in hoeven stellen.

Heeft dat niet iets met generic controller te maken in het midi settings gedeelte?

Origineel geplaatst door koekebakker
en waar blijft 6 potverdikkemij?!

Waarschijnlijk wordt ie gereleased als package deal met de Virus TI. Nog even geduld dus.

werk al een jaar of 3 met FL... snap niet zo goed wat er nu zo amateuristisch aan is... werkt als de nete... kan er meer mee dan met reason... tis misschien niet zo uitgebreid uitgevoerd als logic enz... maar in principe kan je er ongeveer hetzelfde mee bereiken...

ik zweer erbij iig

Midi is ook mijn bezwaar tegen FL Studio, daar kan 'ie echt niet mee overweg. Geluid vind ik ook minder dan in Cubase, of is dat psychisch?. Voor productiviteit echter een toptool, heerlijk om even snel een dikke beat te kleien :halleluja

De piano roll is absoluut geweldig in fruityloops.
Maar ik zou graag het audio-multitrackgedeelte willen inruilen tegen zoiets als cool edit.
Ik vind audio opnemen erg omslachtig in Fruity.
Hoe lossen jullie dat op?

Er mee leven dat het niet zo geweldig werkt :) no shit. Ik ben er na 2 jaar wel aan gewend.
Ik vind het namelijk verschrikkelijk irritant om 2 of meer audio proggies om-em-om te gebruiken.

Ik gebruik cubase alleen als ik met hardware werk, de midi is toch wel super in cubase. In fruity is het niet makkelijk genoeg gemaakt voor de gebruiker. Vooral als je een synth hebt met veel SYSEX codes ,.. pro beer dat maar eens in fruity te zetten ..... WIL NIET EENS ! :S :S

Wat ik beter vind in fruity dan in cubase is wanneer je met VST instruments werkt en je wil wat knoppen automatiseren, in cubase ( 5.1 ) kon je nergens ff zien welke controls je kon automatiseren ( moest je via de meegeleverde info van de vst zoeken wat je wil automatiseren )
terwijl je in fruity heel makkelijk alles kan automatiseren ( alle controls kan je zien in een lijstje ).

Wat ik ook erg vet vind in fruity, en wat cubase volgensmij nog steeds niet kan, is effecten ( VST fx etc. ) kan stoppen over de GM geluiden van een geluidskaart met midi ( zoals mijn DMX XFire 1024 ).
De LSD plugin van fruity speelt de stanaard midi geluiden af,. en in de mixer kan ik na de LSD alle vst plugin FX gebruiken die ik wil ....cubase kan dat niet eens.
Dus als ik nieuwe .dls bestanden maak ( met eigen samples ) en dat inlaad in LSD ( en dus op de vrije ruimte op de geluidskaart ) ..kan ik alle effecten gebruiken, en de ingebouwde reverb van de soundcard.

De 3xOsc is erg vet om bass sounds mee te maken, degene die denkt dat de 3xOSc niets is moet maar eens wat meer er mee spelen. Ik haal er toffe dingen uit nu ik het wat meer begrijp en als je het combineert met de Layer, kan je makkelijk een erg zware sound maken door meerdere 3xOSc door de layer tegelijk te laten spelen ( 9 OSC tegelijk, zonder dat de CPU usage erg hoog wordt ).
TB achtige sound is er goed uit te halen hoor!

conclusie :

Dus qua werken met plugins en het automatiseren vind ik fruity beter, maar ik heb ook vernomen dat het in cubase SX het wel veel beter is geworden ( zou ook tijd worden ).

Ik vind fruity stabieler dan cubase ( of het lag aan de oude versie die ik had van cubase :S ).
Kan makkelijk tering veel plugins tegelijk draaien, zonder dat het programma crashed.

Kan in fruity me standaard midi GM geluiden filteren en andere FX onder zetten ( meesterlijke functie die cubase niet eens heeft )

Het geluid kan je zo dik of dun maken als je zelf wil, zorg gewoon dat je filters en andere FX gebruikt om het af te maken..

Peakcontroller !!! woot,. zeer handige plugin! ..ook niet aanwezig in cubase of andere pakketten.

CPU usage vind ik net iets beter dan in cubase.

Je kan stepsequencer gebruiken of omschakelen naar de pianoroll ..dus beste van beide werelden.

3XOSC rocks.

Dus ik werk met veel plezier in fruity :P ...pro genoeg hoor..zorg voor goede soundcard ..that's all.

Laatst gewijzigd:
een programma is pas slecht als je beperkingen ervaart....

tot die tijd,

KEEP ON ROCKING!

:okdan:

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Hoe lossen jullie dat op? [/B]

In Fruity kan je makkelijk via de mixer live audio input door de FX halen, en dat opnemen.
Fruity heeft ook een sample editor om dan de samples te knippen etc.

RPH, dat begrijp ik :)

maar vind je het niet lastig om voor elke recording sessie aan te geven waar de wav moet komen te staan?

ik ben met je eens dat het makkelijker kan.
Ik geef zelf ook altijd een dir. aan die ik in me sample lijst heb staan. Dus zie de sample ook snel.

De piano roll is absoluut geweldig in fruityloops.
Maar ik zou graag het audio-multitrackgedeelte willen inruilen tegen zoiets als cool edit.
Hoe lossen jullie dat op?
niet opnemen in fruity... protools ofzo gebruiken :)

Origineel geplaatst door mc_kwok
met Fruity Dashboard kun je zelfs je hardware interface nabouwen (Of die gewoon downloaden).

Kan je tips geven waar ik die dashboard-presets kan downloaden? Dank ;)

Origineel geplaatst door Wasaïa
Kan je tips geven waar ik die dashboard-presets kan downloaden? Dank ;)

De beste plek daarvoor is het FL Studio forum op www.flstudio.com. Daar heb ik weleens wat zien voorbijkomen.

Ik gebruik sinds kort nu de nieuwe flstudio
Versie 6 al weer.
En er zijn weer verbeteringen bij gekomen en extra plugins.
Maar hoe kan je nou nog een mixer kanaal doorlinken naar een ander mixer kanaal?

Bijvoorbeeld fx10,11,12,13 gebruik je voor de beat en die allemaal linken naar fx 9
Met fl5 ging hetmakkelijk maar nu kan ik het niet meer vinden hoe het moet

Back