Het grote "stomme vragen" topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ok, ik heb een tijdje op een kartbaan gewerkt. Voor het karten mag daar geen alcohol worden gedroken. Het gaat 9 van de 10 keer als volgt.

Klant komt binnen.
Ober vraagt: Wilt U misschien iets drinken voordat u gaat karten.
Klant: Doet u mij maar een biertje.
Ober: Helaas meneer, U mag geen bier voor het karten.
Klant: Nou, doet U mij dan maar een ba-co!!! (klant schaterlachend naar zijn vrienden die erbij staat en ober die de grap al 10.000.000.000x gehoord heeft).

(na het luisteren van een track van een vriend van me die even wat gefreakt had met wat gear)

"Sohe, dat klinkt net echt!"

(ik show even een plaatje van m'n studio)
"Eh, waar staan de draaitafels?" (of erger) "Gaaf, je hebt ook draaitafels!" (waar dan?)

Een gebruiker bij ons op het bedrijf belt in paniek op.
"Als ik in windows op start klik dan flitst het startmenu even en dan verdwijnt ie weer, ik moet dit document NU afhebben!"

paniek paniek peeuw peeuw

Dus... ik dr naartoe. Inderdaad, als je op de startbutton klikte floepte het startmenu even op en verdween meteen weer. Ik trek een heel erg moeilijk gezicht, wrijf langs mijn kaak en zeg "Ai, das niet mooi André... Maar ik denk dat ik dit wel kan repareren." -"Dat zou echt te gek zijn" Dus, ik geef de ordner op zijn buro een duwtje naar links, zodat ie niet meer op de ESCape toets leunt en zeg zo "Probeer nog es?"

probleem verholpen :D

-C-

Zo weet ik er ook nog een,

Toen ik op de helpdesk van de Eramus Universiteit werkte (in het L-gebouw voor de kenners)

had ik het eens heel druk en belt er een meisje op die 10 deuren verder zat op de gang.
'Ja, je moet echt komen mijn monitor fluit de hele tijd heel hard, ik wordt er gek van ! "

Ik had het heel druk en ik had echt geen tijd om te komen, ik denk ff na en ik zeg,
'ik weet wel wat, het klinkt raar, maar het kan werken..'

"nou' zegt ze, 'wat dan? '

Ik : 'Geef effe een rotklap tegen de zijkant van die monitor als je wil met je vuist ofzo '

Zij : 'Meen je dat nou ? '

ik : 'Ja probeer maar, is echt het beste wat ik ff kan verzinnen, als ik langs zou moeten komen zou ik dat doen'

Dus, zij geeft me een beuk tegen dat scherm aan, ik hoor echt de klap door de gang doordreunen..

zegt ze : "Ja, dat is het, hij is weer stil nu! '

Ik : 'Mooi, dan ga ik weer ff verder nu :D '

(mijn collegin helemaal in een deuk .. hehe)

jaja.. helpdesken kan best leuk zijn !

Helpdesk?

Ideaal om de mensen het bloed onder de nagels vandaan te halen.

Vraag:
"Internet doet het niet meer!" (peeuw peeuw)

Antwoord:
"Onmogelijk, internet doet het altijd, da's de hele bedoeling van internet"

Vraag:
"M'n laptop doet raar"

Tegenvraag:
"Wat heb je er nu weer mee uitgespookt"

Antwoord:
"Helemaal niets"

Tegenandwoord:
"Oh wat doen die p2p progjes hier dan? Ik zal hem ff ghosten zodat hij weer schoon is."

Zie ze dan zweten! (evil grin)

Trouwens was m'n zus van de week in een computerwinkel waarin ze stellig beweerden dat Windows ME hetzelfde was als 2000. Mijn zus (de computern00b) wist zeker dat het niet zo was.
"Zoek alsjeblieft een winkel waar ze wel verstand van zaken hebben."

Origineel geplaatst door Yoozer
(na het luisteren van een track van een vriend van me die even wat gefreakt had met wat gear)

"Sohe, dat klinkt net echt!"

(ik show even een plaatje van m'n studio)
"Eh, waar staan de draaitafels?" (of erger) "Gaaf, je hebt ook draaitafels!" (waar dan?)

:stupid :halleluja

Meesterlijk achterlijk!! LOL! :D

Die platen aanvragen als je staat op te treden, ken ik wel. Zelf nooit gehad, maar een vriend van mij wel. Staat zich in de EKKO in het zweet te werken achter zijn PC, komt daar zo'n ventje: "Kunt u ook wat van Suicide Commando draaien?". Dat publiek van tegenwoordig altijd!

Wat ik bij DJen vaak heb! Sta je iets te draaien, komen ze dat aanvragen. Dan draai je "Smack my bitch up" van The Prodigy, komen ze vragen of je wat van The Prodigy wil draaien. Of je draait "Epicentre" van VNV Nation, en dan komen ze vragen om "Darkangel" van VNV Nation. En als je dan zegt: "Dit is VNV Nation", dan kijken ze schuin en ernstig, en dan zeggen ze: "Oh ja.". Ja, beter die mp3tjes luisteren, kinderen!

Origineel geplaatst door Dieter@be
"een cd gebrand op een tragere snelheid klinkt gewoon beter als een die op hoge snelheid is gebrand" :stupid :stupid :stupid

Wordt overigens wel aangeraden als je je demo cd brand. ik koop dan een speciale audio cd-r en brand deze op dubbelspeed. En das geen geintje!!.

Hij klinkt niet beter, maar volgens mij wordt ie wel 'grondiger' gebrand. Ik kan het niet echt uitleggen maar het schijnt dat ze dan ook beter door oudere cdspelers gelezen kunnen worden.

-C-

Hij gaat idd langer mee, doordat hij grondiger is gebrand (de laser heeft simpelweg meer tijd om de putjes te branden), vandaar is het dus beter hem traag te branden.
Maaaar! dit heeft uiteraard niets te maken met de geluidskwaliteit !!

"verhuren jullie ook echo-microfoons??"

Niet zo gek als je misschien denkt. Microfoons met ingebouwde galmveer bestonden (bestaan?) echt.
Heb er zelf eentje gehad begin jaren '80. Niet helemaal 'echo' natuurlijk, maar toch.
Kon je fantastische geluiden uit halen door tegen de behuizing te tikken want dan rammelde je direct op de veer.

Origineel geplaatst door C738
Hij klinkt niet beter, maar volgens mij wordt ie wel 'grondiger' gebrand. Ik kan het niet echt uitleggen maar het schijnt dat ze dan ook beter door oudere cdspelers gelezen kunnen worden.

-C-

Mwa, 't heeft voornamelijk met de brandsnelheid te maken. Dat staat hier uitgelegd maar ik weet niet hoe relevant het nog is. Enerzijnds lijkt het artikel me een beetje gedateerd, aan de andere kant gaan spelers altijd nog voor snelheid en voor gewone data maakt jitter niks uit.

Wat ook erg leuk is, is als mensen tegen je beginnen over PC's, omdat je in de IT zit, hele belachelijke dingen zeggen zoals:

Wist je trouwens dat PC's op rook draaiden?

"Op rook?!"

Ja, als het rook eruit komt, dan doetie het toch niet meer....?

:engel:

HHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!

offtopic: beetje hetzelfde als tegen je vriendin zeggen dat pijpen goed is voor haar tanden:
"als je het niet doet sla ik ze eruit"

:D

Origineel geplaatst door elektrovolt
tijden een gesprek op een feestje:

"met midi heb je een veeel betere geluidskwaliteit"

:D die vind ik lachen whahah

Deze heb ik ook al een aantal keer moeten aanhoren:

Weet jij nu echt waar al die knoppen voor dienen?

Meestal wijzend naar mijn mixer.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back