Het grote "stomme vragen" topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
:D :D
Ja precies, zo nog een
Een vriend komt even bij mn mini-studiootje kijken, en vraagt dat ook
"weet je echt waar al die knopjes voor zijn?"
en daarna wijzend naar een LFO potje
"wat doet dat knopje dan?"

en deze is van mn oma:
ik:"ik maak muziek met computers en synthesizers enzo"
oma:"Maar dat is niet écht muziek maken toch?"

Nog een paar uit de klassieke hoek:

"Vioolspelen, krijg je daar geen spierpijn in je armen van?"

vraag: "Dirigent, hoe wordt je dat? Zijn daar cursussen voor?"
antwoord: "Ja, dat heet dan directie aan het Conservatorium."
wedervraag: "Oh, is het dan een managementopleiding?"

En nog een:

Tijdens een optreden van een bevriende band sta ik de geluidsman van dienst bij voor het bijschuiven van solo's e.d.. Vraagt hij halverwege het tweede nummer (van ca. 10min.): "Waar is die PAN-knop eigenlijk voor?" 10 seconden later was er wel sprake van een stereobeeld :stupid

1 op mijn werk: Heej, hoe komt het dat mijn pc het niet meer doet? Gister deed hij het nog wel. (dan moet je de knop achter op de pc weer op "aan" zetten als je 'm per abuis het omgezet tijdens het schoonmaken)
2 Maar je hebt toch al een synthesizer?
3 (wijzend op een rack met synths) Jeetje, maar waar is dan je synthesizer? (ik maar weer proberen uit te leggen dat niet alle synths een klavier hebben)
etc.

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Die platen aanvragen als je staat op te treden, ken ik wel. Zelf nooit gehad, maar een vriend van mij wel. Staat zich in de EKKO in het zweet te werken achter zijn PC, komt daar zo'n ventje: "Kunt u ook wat van Suicide Commando draaien?". Dat publiek van tegenwoordig altijd!

Wat ik bij DJen vaak heb! Sta je iets te draaien, komen ze dat aanvragen. Dan draai je "Smack my bitch up" van The Prodigy, komen ze vragen of je wat van The Prodigy wil draaien. Of je draait "Epicentre" van VNV Nation, en dan komen ze vragen om "Darkangel" van VNV Nation. En als je dan zegt: "Dit is VNV Nation", dan kijken ze schuin en ernstig, en dan zeggen ze: "Oh ja.". Ja, beter die mp3tjes luisteren, kinderen!

:halleluja

ja briljant zijn die mensen altijd.

Of dan draai je het dak eraf, iedereen los, komt er zo'n stijve trut vragen of je ook dansmuziek hebt, the weather girls of zo, met it's raining men..
en als je dan uit beleefdheid zegt dat je eigenlijk alleen maar electro bij je hebt krijg je: Oh jammer, misschien iets van de beegees dan?

Mijn favoriet:

Leerling gaat in een computerklaslokaal tekstverwerken met Word, drukt op de printknop maar er komt geen printopdracht uit. Klagen natuurlijk. Ik loop naar de printer toe en haal haar blaadje tevoorschijn. Leerling verbaasd en beschaamd, want zij had vijf minuten naar de achterkant van de PC zitten turen.. Ze vond het al zo vreemd dat er daar geen opening was waar het papier doorheen kon gaan...

Mijn eigen schaamrode bekentenis:
Bij een concert waar het geluid veel en veel te hard stond langdurig boos zitten gebaren naar de man achter mixer die zich echter niets van me aantrok. Thuis realiseerde ik me pas dat die man de lichtinstallatie bediende ... (Jaja, tante Sas was ooit heel, heel groen achter de oren...)

Als je in het onderwijs zit dan maakt je echt veel 'stomme' (hmm, een beter woord is naief) dingen mee.

Leerling moest een file uploaden naar een account. Komt ie naar mij toe omdat er problemen zijn met 'uploaden'. Ik de file geupload........... nah, niets aan de hand. Ok zegt ze, maar dat was niet het probleem. Als ik de file eerst download dan kan ik hem niet openen met Word. Ja..... wat heeft dat met uploaden te maken!!!! :stupid :stupid :stupid

Of een leerling moest een file uploaden. Voor het uploaden controleer ik of ze alle opdrachten hebben gedaan. Dan moeten ze die uploaden naar een server zodat ze ergens anders het af kunnen maken en dan inleveren.
Komt de leerling naar me toe: 'waarom is mijn file leeg'. Uhhhhh...... heb je wel op 'save' gedrukt voor dat je de file verstuurde. 'Nee, hoezo'. :stupid :stupid :stupid

Ik heb eerder idiote toestanden met zogezegde ervaren dj's, mc's en co, of het harde leven en de frustraties van een geluidstechnicus.

op een dj mengtafel met maar 2 xlr uitgangen. (ecelr smac pro 40)

ik geef de stereo xlrkabel voor de uitgangen met de juiste kant aan iemand die aan het helpen opzetten is.

een minuut later is hij terug; " kan je eens komen tonen waar ik dat moet insteken, want die stekker is verkeerd denk ik ... (hij zat naar de micro in xlr plug te kijken)

of mensen die al 6 jaar draaiien (gekende reggae dj's uit België) die niet weten hoe ze een naald van een pickup moeten vervangen...

dj's die de gain zo opendraaien dat hun mengtafel staat te pompen van oversturing en dan komen zagen over het slecht geluid...

dj's die hun basskills per ongeluk laten staan en dan de bass eq gans opendraaien en nog geen bass krijgen en komen zagen ...

mc's die vlak voor een monitor de micro naar beneden houden en dan komen klagen over feedback, of mc's die hun sm58 op een halve meter van hun mond houden en dan zagen dat hun micro luider moet...

amerikaanse housedj's die niet met een rodec overweg kunnen omdat ze niet meer kennen dan US rotary housemixers zoals urei en rane

meegebrachte sampelrs ea geluidstoestanden met defecte adaptors of slechte contacten in de connectors...

d's die hun gain niet bijstellen bij een te luide of stille plaat

dj's die zelf geen koptelefoon meehebben en dan de mijne komen afschooien (ze krijgen hem niet, al moeten ze zonder draaien)

enz enz ...

Origineel geplaatst door waxx
Ik heb eerder idiote toestanden met zogezegde ervaren dj's, mc's en co, of het harde leven en de frustraties van een geluidstechnicus.

op een dj mengtafel met maar 2 xlr uitgangen. (ecelr smac pro 40)

ik geef de stereo xlrkabel voor de uitgangen met de juiste kant aan iemand die aan het helpen opzetten is.

een minuut later is hij terug; " kan je eens komen tonen waar ik dat moet insteken, want die stekker is verkeerd denk ik ... (hij zat naar de micro in xlr plug te kijken)

of mensen die al 6 jaar draaiien (gekende reggae dj's uit België) die niet weten hoe ze een naald van een pickup moeten vervangen...

dj's die de gain zo opendraaien dat hun mengtafel staat te pompen van oversturing en dan komen zagen over het slecht geluid...

dj's die hun basskills per ongeluk laten staan en dan de bass eq gans opendraaien en nog geen bass krijgen en komen zagen ...

mc's die vlak voor een monitor de micro naar beneden houden en dan komen klagen over feedback, of mc's die hun sm58 op een halve meter van hun mond houden en dan zagen dat hun micro luider moet...

amerikaanse housedj's die niet met een rodec overweg kunnen omdat ze niet meer kennen dan US rotary housemixers zoals urei en rane

meegebrachte sampelrs ea geluidstoestanden met defecte adaptors of slechte contacten in de connectors...

d's die hun gain niet bijstellen bij een te luide of stille plaat

dj's die zelf geen koptelefoon meehebben en dan de mijne komen afschooien (ze krijgen hem niet, al moeten ze zonder draaien)

enz enz ...

Ik heb hier erg om gelachen

kwam laatst een oude bekende tegen in de trein...

hij: dus je bent producer? heb je al veel platen?
ik: nee ik heb nog niks uitgebracht.
hij: uitgebracht? je draait ze toch gewoon?
ik (met geduld....niet de eerste keer): Nee ik maak zelf muziek...
hij: ja, en die draai je dan toch?

:erm: zucht....

dat van "nog een synth" is bij mij vooral "staat je kamer nou nog niet vol?! :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back