Het grote "stomme vragen" topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door tragmadat
Tijdens min eerste optreden aan het eind van een vaakgeoefende opbouw vraag ik tijdens de climax aan mijn medespeler: "waar komt die ruis ineens vandaan?",
zegt mijn medespeler; "kijk dan in de zaal man! Dat is applaus!"

deze vind ik ECHT geniaal. ik zie het ook ZO voor me. 2 in uiterst geconcentreerde staat verkerende mannen die elkaar vragend aankijken (of 1 tenminste).

Ik heb er ook eentje.
Mijn (ex)vriendin, "leuk hoor die muziek, maar moet dat nou al die bliepjes?" (ik maak dus electro :stupid )

Mensen die wat komen aanvragen als je staat te vragen vind ik zelf HEEEL irritant.. Behalve leuke groupies dan, die mogen vragen wat ze willen (alles heeft een prijs
:duivels: ). Ow. stond ik laatst te draaien in een kroeg hier amsterdam (buurvrouw voor de kenners), denk ik, wat voel ik nou de hele tijd aan mijn voeten, stond een meisje op mijn schoenen te tikken om aandacht te trekken (dat heeft ze dus echt 3 minuten volgehouden).

Origineel geplaatst door fuse
Hoe kan ik midi naar mp3 omzetten?
(deze vraag is destijds ook echt gesteld)
deze heb ik ook vaak gesteld gehad, veel mensen denken bij midi aan gm en dus ook dat de sounds via die midikabels gaan. dus dat het hetzelfde is als de output van een cd speler. soms krijg je het die bongo´s niet aan het verstand dat het - in lekentaal - gewoon een communicatie middel is...

We hebben eens een drum n bass afterparty gehouden in een gewoon cafe. We gingen dus van een obscuur tentje door naar een cafe wat volstond met skihut mensen. Die vonden het nogal vreemd dat al die alto-figuren opeens binnen kwamen.

Dus, een tijdje later stond ik lekker mijn setje te draaien, lekker aan het stampen dus. Komt er een kennis van mijn vriendin, behoorlijk dronken, aan me vragen: "Kan je niet even wat techno draaien?" Dus ik zeg: "Nee dat gaat niet, ten eerste is het een DnB party en ten tweede heb ik geen techno bij me!" Waarop zij tegen me zegt: "Ja wat is dat nou man, zelfs Laura vind deze muziek kut!"

Laura is dus mijn vriendin en techno horen we over het algemeen liever niet dan wel.

Ik heb haar even staan uitlachen en ben toen maar verder gegaan. Dat wuuf wil me nu niet meer kennen. Hehehee, goed zo! :duivels:

het is eigenlijk geen vraag maar meer een domme / zieke handeling...

iemand die terwijl ik een liveset aan het doen was mijn laptop (midi seq) oppakt (WTF !?!?!?)
en vraagt wat voor mp3's ik allemaal in mijn lijst heb...
ondertussen had ze cubase al afgesloten en winamp opgestart...

:kont:

:D wat een verhaal!

gebeurde me vorige week: zanger vond dat er te weinig hoog op zijn stem zat, dus loopt naar de mackiecontrol en geeft een zwieper aan een panningknop om trots te zeggen: klinkt beter zo he?

.....maar de mackiecontrol stond uit :D

oja, afgelopen vrijdag....:(

toen ik alles aan het opzetten was kwam de barman naar me toe en zei:

een vriend van mij heeft echte dure roland synthesizers, van 50 duizend euro ze zijn ook heel erg groot, 3 meter breed. dus daar sta jij dan met je speelgoed keyboardjes !

!?!?!?!?!??!?!?!?!??! wat moet ik daar nou wer mee ?

(ik stond daar met een nordrack, ms10, micromodular en tr-808 )

Origineel geplaatst door elektrovolt
iemand die terwijl ik een liveset aan het doen was mijn laptop (midi seq) oppakt (WTF !?!?!?)

Wat een ongelofelijke doos :( . Je gaat toch ook niet zomaar op het podium de gitaar van iemand uitpluggen? Ik zou d'r publiek even hebben laten weten dat een regenworm nog een hoger IQ heeft en 'r dan door de mensen aan de deur even een maand lange kick-ban geven.

:D ik heb er maar niet op gereageerd :D

En helaas was ik niet bij het bewuste optreden, dus ik heb het "slechts" uit betrouwbare bron (Rutger19):
Tijdens een optreden een verdeelblokje van de band uit de stopcontact trekken ten faveure van je mobiele telefoon-oplader :stupid

:kont:

Weer een goeie reden om NIET live op te treden met een laptop.
De eerste de beste die dichter dan een meter in de buurt komt van mijn setup laat ik wel merken dat ie met de poten dr af moet blijven.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Weer een goeie reden om NIET live op te treden met een laptop.
De eerste de beste die dichter dan een meter in de buurt komt van mijn setup laat ik wel merken dat ie met de poten dr af moet blijven.
Hangt niet echt van de apparatuur af, lijkt me. Sowieso blijken veel mensen de onweerstaanbare neiging te hebben aan knopjes te gaan draaien die niet van hen zijn en waar ze ook geen verstand van hebben. Voordat je het weet, zit de hele zaal aan je mix te schuiven: "meer zang! nee, meer bas! nee, meer gitaar!"...

ja, zoiets was afgelopen vrijdag ook het geval, ik speelde eerst met een band mee, tot iemand de potjes op de mixer helemaal openzet...

ik sla een noot aan op de ms10 en de zaalspeakers begeven het bijna...

niet helemaal de schuld van die persoon, wie zet in godsnaam de zangversterker (waar ik dus op aangesloten was)
helemaal vooraan het podium ???

Attachments

• 7327 bandje.jpg
    7327 bandje.jpg
    117,7 KB · Bekeken: 95
Ik had laatst een optreden in de Waakzaamheid. De tafel met zooi stond voor de DJ booth, en Niels (Triple H) en ik zijn de kleinsten niet, dus de betreffende dj die aan het draaien was was dus amper te zien, hehe. Kreeg al te horen toen ik ff een biertje ging halen: He, je hebt goed gedraaid man! :D

Eindelijk, na lang ploeteren alles aangesloten en afgesteld, mochten we beginnen. Na 15 minuten rossen ineens: BAF. Alles dood. Stroom was uitgevallen. De man van techniek was even niet in de buurt, dus we wisten niet waar te beginnen met zoeken.

Ik zeg dus netjes tegen het publiek: Mensen, sorry, maar we kunnen niet door, de stroom is ineens uitgevallen.

Zegt ineens een iele, in Lonsdale tenue "die onze shit toch niet trok" Die Hard Hardcore Terror Motherfucker:

Dan zet je de stroom toch weer aan. :stupid :stupid :stupid

ALSOF IK HET BEWUST UITZET?!!?!?

Knakker.:(

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back