Wat is dat toch lelijk in muziek - thread

... een rapper die op de achtergrond meebrult met de zangeres... "uh-huh" / "one time" / "yeah...".

Origineel geplaatst door bazziman
Chorus of je Bassline... brrrr....

Wat NIET doen?

Snaarroffels van 30 seconden.
Beter helemaal geen snare roffels meer dat is zo uitgekauwd.

Bazziman was me net voor.....als ik iets verschrikkelijk vind, dan is het van die langzaam aanzwellende snare-roffels die ook nog eens veel te lang duren om zogenaamd iets van "spanning"in de muziek aan te brengen. En ook altijd zo'n 909 snare natuurlijk......:stupid :stupid :r Heb ik nooit mooi gevonden en na 15 jaar vind ik het nog steeds niet mooi. Ik begrijp ook niet waarom mensen dit nog steeds gebruiken eerlijk gezegd, want volgens mij is het niet eens meer een kwestie van smaak.

In het algemeen: alles wat neigt naar cliche's / methodiek enz. vind ik niet kunnen Ik weet, dat is misschien wat makkelijk gezegd, want soms werkt het gewoon wel natuurlijk, maar ik denk dat de meesten wel begrijpen wat ik bedoel. Hoop ik.

Oh, jullie begrijpen dat dit dadelijk een contest wordt he?

..ach, deze thread heeft een hoog "ik vind dat..." gehalte, denk ik....vind ik, hoor... :)

Re: Wat is dat toch lelijk in muziek - thread

Origineel geplaatst door Bartology
Wat moet je dus A B S O L U U T niet doen?

r

Je aan alle voorgaande tips houden want anders klinkt alles hetzelfde....

Re: Wat is dat toch lelijk in muziek - thread

Origineel geplaatst door Bartology
Aftrap: pan op je hihat :r

Nou, ik heb een jaar of drie geleden ooit een muziekstuk gezien en gehoord voor HiHat, kettingen en electronica, met erg veel panning. Was behoorlijk Okee!

Verder zware echo op een spreekstem, zoals sommige Hindoestaanse piratenzenders dat kunnen doen, daar moet een welstandcommissie ingrijpen! Dat zoiets niet kan, zou bij een inburgeringscursus behandeld moeten worden...

Ieder liedje met als onderwerp 'paarden', waar hoefgetrappel in de maat meedoet, zoals 'De Postkoets' van de Selvera's (vraag er je ouders naar...)

Iedere song die begint met meeuwen en kabbelend water, als het niet een versie van 'Sitting at the Dock of the Bay' is...

Doedelzak marching bands met het verkeerde repertior, b.v. Sinterklaasliedjes...

Iedere poging om een symfonie van Van Beethoven met behulp van een sampler ten gehore te brengen. Dat moet een symfonie orkerst doen. 'Switch on Bach' was slechts een geintje!

Iedere poging om grappig te doen... De violisten sectie van een symfonie orkerst plots op vogelfluitjes laten blazen en de musici toestaan die dingen dan weer glimlachend weg te laten leggen. Humor is het moeilijkste aspect in de muziek, vooral als er geen drama mogelijk is...

Wout

Origineel geplaatst door Hanz
... een rapper die op de achtergrond meebrult met de zangeres... "uh-huh" / "one time" / "yeah...".

:) "throw your hands in the air, wave the motherf*ck*rs like you just don't care" :dj:

8o) 8o) en die welbekende scratches zoals "aahyeaaah" e.d., hahaha! Die zijn zo oud, die worden al bijna weer hip.

Maak een nummer met reverb op je bassline, een supersaw die Bach naspeelt, een zangeresje met Hongaars accent en snareroffels van hier tot Tokio inclusief HARD links en rechts gepande hats.

Wedden dat het nog lekker gaat klinken ook?
Weet je dat er hele mooie elktronische versies zijn van klasieke werken?

De supersaw is wel lekker als ie goed klinkt, denk aan Shane-too late to turn(Armin van Buuren Remix) of System F-Out of The Blue.

...vergeet ik toch helemaal de James Brown "funky drummer" sample te noemen zeg. Als iets uitgekauwd is! :)

Origineel geplaatst door MadThijs
Weet je dat er hele mooie elktronische versies zijn van klasieke werken?

... ik weet dat er mooie uitvoeringen zijn van klassieke werken, ja.
Daartoe reken ik de platen van Wendy Carlos en ook bijv. William Orbit (pieces in a modern style).
Maar sorry, zoiets als het requiem van Mozart of "music for the funeral of Queen Mary" in trance-uitvoering vind ik ware sodomie. Goh, ik word oud! :D (en Wout is het al... ;))

En verder is er niets mis met een superzaag an sich; puur als geluid word ik daar wel blij van. :)

Laatst gewijzigd:
-Akoustische gitaarsamples in dance nummers. (8pm till I come?)
-alles wat ook maar iets op Red 5 lijkt (da beat goes... een idioot in een rode zwemslip met een helm op...)
-accordeon, supersaw en 909 combi's zoals vaak gehoord in skihut muziek Nederlandstalige zang maakt het niet beter.
-alles van de neptunes... de naam zegt het al NEP TUNES ;) (just kidding :D)
-een zangeres met een beest van een stem die popliedjes zingt terwijl ze ook soul / blues kan zingen (zoals pink bijv.)
-Crashes op de eerte tel van een nieuw blok.

-C-

Maak een nummer met reverb op je bassline, een supersaw die Bach naspeelt, een zangeresje met Hongaars accent en snareroffels van hier tot Tokio inclusief HARD links en rechts gepande hats.

Wedden dat het nog lekker gaat klinken ook?

Je was me voor, ik zou dat wel eens willen horen!!!

:D :D :D

Origineel geplaatst door Black Castle
Van mij mag alles. Het gaat om de context waarin je het doet.

Hier sluit ik me maar eens bij aan.

Bij text2speech moet die context dan wel verdraaid goed zijn, want daar word ik een beetje suf van.

(zie I'm A Disco Dancer, van Christopher Just :stupid )

Wat moet je niet doen...................... alle mogelijke standaard elementen van een muziekstuk eruit halen. Ben bang dat je dan alleen een verzamelijk geluiden overhoudt met weinig samenhang.

waar ik ook van walg:
- 'zangers (v/m)' die élke maat van het nummer gehoord moeten worden... geef me eens wat rust! :stupid
- R&B -ers (v/m) die in elk nummer wel een toonladder of drie moeten neuriën... "kijk eens hoe goed ik kan zingen!" :r
- verschrikkelijk 'virtuose' gitaar/synth/drum solo's... vooral gitaristen kunnen zich hier schuldig aan maken (bijv. Slayer)... dat heeft mijns inziens niets meer met muziek te maken, maar alles met narcissime!

Back