Wat is dat toch lelijk in muziek - thread

zelf met een goedkope microfoon stoere dingen inspreken op fluistertoon omdat anders je ouders boven staan :D :D :D

Origineel geplaatst door Hooihuis
Bazziman was me net voor.....als ik iets verschrikkelijk vind, dan is het van die langzaam aanzwellende snare-roffels die ook nog eens veel te lang duren om zogenaamd iets van "spanning"in de muziek aan te brengen.
hoe heet dat nummer van plastic-man ook al weer? dat nummer is eigenlijk een lange drumroffel(toch wel leuk vind ik)
verder irriteer ik me aan die artiesten die over niveau's praten. "hmmmja, direct en kane hebben de rock toch wel naar een hoger niveau getild" en" de hiphopscene groeit enorm dankzij ali b"

Origineel geplaatst door cirkelzaag
verder irriteer ik me aan die artiesten die over niveau's praten. "hmmmja, direct en kane hebben de rock toch wel naar een hoger niveau getild"
:r

Origineel geplaatst door cirkelzaag
hoe heet dat nummer van plastic-man ook al weer? dat nummer is eigenlijk een lange drumroffel(toch wel leuk vind ik)
Helikopter. Maar da's een 808 snare, dan mag 't wel natuurlijk ;)
Geniaal nummer trouwens.

Allereerst:
Ik zie een aantal mensen iets zeggen over gitaarsolo's en dat dat zo slecht is.....
wel eens van Jimi Hendrix gehoord??? Sorry hoor, maar een hekel hebben aan gitaarsolos is toch echt een beetje overdreven, je kan toch niet een hekel hebben aan een heel instrument?? :D. Het is gewoon zo dat je moet uitkijken dat het niet te cliché jaren 70 hard rockerrig wordt. Maar ook een blues solo met een gitaartje kan toch echt heerlijk zijn.

Enfin....

-Remixes waar niet meer gedaan is dan het tempo verhogen naar 140 BPM en er een 4/4 kick clap snare open hihat crash-beatje onder zetten (denk aan die akelige specialD achtige schijtzooi)

-Vrouwelijke zang in rock muziek.... dit bedoel ik niet vrouwenhatelijk ofzo, maar ik vind dat ze beter opera/pop(als het dan toch moet)/soulmuziek(als ze daar de stem voor hebben) kunnen zingen.

-Van die popsterretjes die alles playbacken maar dan wel een microfoon voor hebben. Dat is gewoon een belediging aan je eigen publiek, door te denken dat ze dat niet doorhebben. :D

-De live-act van Fischerspooner

Origineel geplaatst door UndErdOg
Ik zie een aantal mensen iets zeggen over gitaarsolo's en dat dat zo slecht is.....
wel eens van Jimi Hendrix gehoord??? Sorry hoor, maar een hekel hebben aan gitaarsolos is toch echt een beetje overdreven, je kan toch niet een hekel hebben aan een heel instrument?? :D. Het is gewoon zo dat je moet uitkijken dat het niet te cliché jaren 70 hard rockerrig wordt. Maar ook een blues solo met een gitaartje kan toch echt heerlijk zijn.

Gitaren zijn gaaf! Mits goed gebruikt! En als solo's muzikaal gebruikt worden, zijn ze geweldig, maar als in elk nummer een super-vingervlugge-gitaarsolo móet zitten (wederom: Slayer), haalt dat heel het plezier uit een nummer... Verder vind ik Slayer best okay!
Dus ik maar ff een verschil tussen een semi-verplichte ego-tripperij en een muzikale aanvulling op een nummer...

Ter illustratie een fragmentje van Slayer uit South of Heaven (toch een van mijn favorieten!); het begin is rete-sterk! super pakkend, muzikaal! Een ander voorbeeld in mijn volgende post (kan ik geen twee uploads in één bericht plaatsen?)

Attachments

• slayer-goed.mp3
    383,2 KB · Bekeken: 88
- synthesizers niet als instrument, maar emulators van andere muziekinstrumenten gebruiken
- ik krijg nog steeds de kriebels van vocale (Amerikaanse) house muziek (enkele uitzonderingen daargelaten)
- collega's met een drumstel die met het idee komen om samen iets te doen
(hadden we daarvoor niet drumcomputers uitgevonden ;) )
- SAXOFOONS!

Origineel geplaatst door Lacertus
Ter illustratie een fragmentje van Slayer uit South of Heaven (toch een van mijn favorieten!); het begin is rete-sterk! super pakkend, muzikaal! Een ander voorbeeld in mijn volgende post (kan ik geen twee uploads in één bericht plaatsen?)

Hier een ander stuk uit hetzelfde nummer... Het begint als kattengejank, dan wordt het gefreak, en het eindigd alsof een mongool met parkinson voor het eerst een gitaar aan een distortion pedaal heeft gehangen... en dat is een belediging voor de Josti-band, sorry jongens!

Attachments

• slayer-slecht.mp3
    379,9 KB · Bekeken: 85
OJa en nog even een toevoeging van mij

-Voor de climax een tekstsample uit een film dus: snareroffel..................kick erbij..........beats weg..."Say hello to my little friend".......verder met het refrein....

Re: Wat is dat toch lelijk in muziek - thread

Origineel geplaatst door Bartology
Wat moet je dus A B S O L U U T niet doen?

Aftrap: pan op je hihat :r

Hoezo? Dat hangt er toch allemaal vanaf..?! :confused: ... Het is nl zo dat nét de hat een beetje naar links of rechts wordt gepanned.
[bij techno is natuurlijk alles ´recht vooruit´, int midden.]

Er is volgens mij nix dat je absoluut niet mag doen. Er zijn geen grenzen. Alles mag! :halleluja Lang leven de regels van de muziek! :z

Willekeurige onsamenhangende stukjes tekst uit verschillende bestaande rap platen jatten, en die over je house beat schreeuwen....

Erger is nog met een duits accent....

Zoals Scooter dus...

Zo'n hoge string sound als break, (zie de laatste DJ Jean) Dat is ZOOOO oudbollig! (denkt gelijk aan het knippen van mn vingers)

En tja, een album gebaseert op die ene enkele hit.. B.nassi-chaining...

voor de rest: "Doe lekker je eigen ding, dan doen wij dat ook".. :mega:

slayer_logo.gif

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Akkordeons. Ik heb zo'n afschuwelijke misselijkmakende teringhekel aan akkordeons......

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Helikopter. Maar da's een 808 snare, dan mag 't wel natuurlijk ;)
Geniaal nummer trouwens.

Volgens mij was het Spastik, de A-kant van helikopter ... ik draai em soms zelf namelijk. Dat nummer is trouwens meer dan een snare roffel, het is een hihat roffel en een clap roffel en rim e.d. komen er ook bij kijken, dus doe het niet te rap af als maar een 'snare roffel' 8o)

Origineel geplaatst door praecox
Volgens mij was het Spastik, de A-kant van helikopter ... ik draai em soms zelf namelijk. Dat nummer is trouwens meer dan een snare roffel, het is een hihat roffel en een clap roffel en rim e.d. komen er ook bij kijken, dus doe het niet te rap af als maar een 'snare roffel' 8o)

Het is jammer dat het nr een beetje eentonig is en uit "maar" 1 apparaat komt, zo'n oude zwarte drumdoos met oranje/rood/gele knopjes op zo'n 260 bpm.. ;) (no offence,het was erg origineel voor de tijd!)

Back