Wat is dat toch lelijk in muziek - thread

Origineel geplaatst door Lacertus
Hier een ander stuk uit hetzelfde nummer... Het begint als kattengejank, dan wordt het gefreak, en het eindigd alsof een mongool met parkinson voor het eerst een gitaar aan een distortion pedaal heeft gehangen... en dat is een belediging voor de Josti-band, sorry jongens!
idd, tis eigenlijk nogal on-muzikaal :confused: en ik ben een fan van dit soort muziek

-overdreven en onbedoeld gedetune-de adlibs (zoals gehoord tijdens idols) of zelf s destiny's child (die zijn dan wel nie vals, maar toch....) Whaaahhh. Ik ben gehecht aan mn oren...

-onzinnige teksten zoals: Hoeveel kost de vis? en maar denken dat t ruig klinkt omdat t engels is....Scooter - SF: 0-2 !!:P

-muziek maken met magix musicmaker en de kant en klare riffjes gebruiken
:r

verder mag van mij alles geoorloofd zijn in muziek. Tis en blijft een creatief proces!

Origineel geplaatst door Ross
-onzinnige teksten zoals: Hoeveel kost de vis? en maar denken dat t ruig klinkt omdat t engels is....Scooter - SF: 0-2 !!:P

Ik wil je plezier zeker niet bederven, maar ach kom, ik speel soms graag voor advocaat van de duivel ...

How Much Is The Fish gaat over het stadje (aan de zee) waar Scooter vandaan komt. Het feestvierend volk gaat daar na een avondje zwaar stappen rechtsreeks naar de vroege vismmarkt al waar ze allemaal door elkaar schreeuwen ... hoeveel kost die haring!!
dit komt uit een interview ergens in een of ander boekske, dus het kan ook artiesten-kul zijn

Origineel geplaatst door Bahamut

- Muziek maken met enkel het doel geld verdienen
- Alleen maar anderen nadoen

ik moet altijd denken aan die paappaagaaien in de reclame:

gevaarlijk softdrugs soft zijn niet gevaarlijk niet softdrugs drugs

wat ikzelf nog wel es vergeet: muziek maken ipv te veel tijd op forum rondhangen :kroon:

ik weet niet welke synth het juist is, maar als iedereen in de trance (en pop trance zoals tiesto) dezelfde geluidjes zal blijven gebruiken zal er ook niet zo veel spannends meer komen...

grunge achtige gitaren, met daarom een extreem depressieve tekst en rommelige beats, of nog erger, REM fm rock met depresieve telste. Grunge is uit begin de jaren 90 en is al meer dan 10 jaar dood, dus stop er aub mee ...

en vlaamsche/hollandse slager op een slechte dancebeat

psuedo 80's electro gemaakt in cubase met softsynth's (doe het in stijl als je zo'n muziek wil maken, zoals de belg stijn (ik weet niet of die bekent is in NL) die alles (synth's (oa ms 20), mixer, effecten, fender rhodes, ...) uit zijn studio meesleurt op het podium en live de boel afmixt en tweaked, en ondertussen nog zingt, show verkoopt en danst)

alles maken met korg triton presets en loopjes uit een midi/audio loopbank

Waar ik me ook kapot aan erger zijn van die lui die de zoveelste coole funk / soul / whatever-track uit vroeger jaren samplen en daar een zielloos hitje uit kleien. Okee, we weten dat die meesterwerkjes van toen niet allemaal bekend zijn bij het nu kopende publiek, maar probeer toch zelf maar iets verzinnen :(

Ik werk al een jaar of 15 met samplers maar ik heb nog nooit een herkenbaar stukje "geleend" van een ander (behalve dan voor een remix natuurlijk).

....copy-paste muziek maken met je laptopje.... :kont:

sssst..... kijk nou uit, kijk nou uit...

:D :D :D

Clipping, slechte afwerking op intro/outtro, platgecompressed (en geen hardcore) en ruis. Brrrr.......

Hay

een valse piano of een drummer die te veel koffie op heeft
en omringd is door bekkens waar hij op blijft rammen

Greetz Turtel8D

Toen ik die remixes van Jefferson airplane - somebody to love hoorde werd ik gewoon pissig. Een nummer met zoveel gevoel compleet naar de kloten geknipt naar een retrigger en filterhouse deuntje. En nog een slechte ook.

-C-

Een paar grieten 'You feel in Love' laten kreunen op Alan Parsons 'Mammagamma' en doen alsof er niks aan de hand is...

:r

Origineel geplaatst door UndErdOg
Allereerst:
Ik zie een aantal mensen iets zeggen over gitaarsolo's en dat dat zo slecht is.....
wel eens van Jimi Hendrix gehoord??? Sorry hoor, maar een hekel hebben aan gitaarsolos is toch echt een beetje overdreven, je kan toch niet een hekel hebben aan een heel instrument?? :D. Het is gewoon zo dat je moet uitkijken dat het niet te cliché jaren 70 hard rockerrig wordt. Maar ook een blues solo met een gitaartje kan toch echt heerlijk zijn.

Enfin....
-De live-act van Fischerspooner

Zowiezo zijn solos' al jaren niet echt in en zeker geen lange zoals in de zeventie sixties.
Jammer eigenlijk
Maar het is weer terug aan het veranderen.
Een van de geweldigste solo's vind ik de drumsolo waar een phaser opstaat van Iron Butterfly in a In-A-Gadda-Da-Vida. Geweldig. Wie zou nu nog een phaser met reverb op zijn drum partij zetten?

Origineel geplaatst door Exzit
Zowiezo zijn solos' al jaren niet echt in en zeker geen lange zoals in de zeventie sixties.
Jammer eigenlijk. Maar het is weer terug aan het veranderen.

Voor geweldige gitaarsolo's van nu, check jazzgitarist Eddie Roberts nieuwste album 'Roughneck'

:okdan:

Origineel geplaatst door Maleh
Het is jammer dat het nr een beetje eentonig is en uit "maar" 1 apparaat komt, zo'n oude zwarte drumdoos met oranje/rood/gele knopjes op zo'n 260 bpm.. ;) (no offence,het was erg origineel voor de tijd!)
less is more...toch? ik vind 'm nog steeds erg dope, tijdloos als je 't mij vraagt. ik hoorde 'm vorig jaar nog ergens gedraaid worden en hij hakt er nog steeds in hoor.

Origineel geplaatst door cirkelzaag
less is more...toch? ik vind 'm nog steeds erg dope, tijdloos als je 't mij vraagt. ik hoorde 'm vorig jaar nog ergens gedraaid worden en hij hakt er nog steeds in hoor.

Het was sarcastisch bedoelt, maar idd. het nr loopt heerlijk en is idd tijdloos, en ook nog vrij makkelijk te "coveren" :engel:

Back