Wanneer is de muziek op?

TraiZor

Ouwe rot
Wanneer is de muziek op? We kunnen toch niet oneindig doorgaan met z'n allen? Eerst geraken de melodien op: een melodie die versneld/vertraagd of getransponeerd is, is nog steeds dezelfde herkenbare melodie waardoor het aantal drastisch afneemt.
Wanneer breekt het moment aan dat we alles wel zo'n beetje gehad hebben?
Grtz, TraiZor

Is dat nou duur, zo'n doosje van die pillen?

Hmm gemeten aan de hoeveelheid covers die de laatste tijd de markt op geschopt wordt, is het punt al bereikt 8) maar ik denk eerder dat dat een kwestie van tijd is (mij komt het de strot iig uit) en je beter kunt praten over inspiratie die op is.
Dat heeft imho ook te maken met de produktiemaatschappijen en de radiostations, die haast niet meer van een 'succesformule' af durven te wijken.
Ik zal niet beweren dat ik nou zo'n ontzettend afwijkende muziek maak maar probeer er -binnen het genre- in ieder geval wel moeite voor doen. En de ene keer gaat dat toch makkelijker dan de andere.
Dat vind ik nog steeds het mooie van 80's-muziek; zoveel verschillende bands en diversiteit :)
Maar op? Nee, hooguit een periode van herhalen en nog 's herhalen.

Origineel geplaatst door Hanz
Is dat nou duur, zo'n doosje van die pillen?

Bij ons is dat 35 euro, maar je krijgt
er een groot deel van vergoed...

Axel

Ik ben het met je eens, alles is al gedaan. We leven immers in de post-post moderne tijd. ..
Alleen de manier waarop gaat een belangrijkere rol spelen. Kijk bijvoorbeeld naar video spellen: hierin is ook vrijwel alles gedaan, alleen er komen toch steeds weer nieuwe invalshoeken.

Laatst gewijzigd:
duh!

gas raakt op, olie raakt op!
Maar de mens is daar niet afhankelijk van, ik snap echt niet waar jullie het over hebben!
Mijn opa kon best goed orgel spelen!

8>

:Z

Muziek raakt niet op. Voordat alle mogelijke melodielijnen en akkoordenschema's met alle mogelijke geluiden zijn gespeeld in alle mogelijke ritmes is het heelal al vergaan, dus maak je geen zorgen. Dat we tegenwoordig voortdurend hetzelfde horen is vooral een gebrek aan inspiratie en een gevolg van commercieel denken. Mensen houden in de regel niet van nieuwe dingen, dus als je wat nieuws verzint zullen er in eerste instantie weinig mensen geinteresseerd zijn. Commercieel volstrekt oninteressant, dus wordt het niet uitgebracht cq. hoor je niet.

Hou toch op!

Hou toch op!

Kijk::(
Triphonius Z raakt de spijker op de kop.
Hanz ook maar dan op een andere manier :D
Ik neem aan dat dit onderwerp gestart is omdat alle onderwerpen al geweest zijn :duivels: ?
Muziek raakt niet op, geloof in jezelf en laat elke sukkel die twijfelt aan het opraken van muzieknootjes maar eens in het Grote Muzieknoten Beuken Bos gaan kijken, wel oppassen voor al die eikels die uit de boom vallen.
Ach, in de tijd dat ik dit zit te tikken kan ik beter MUZIEK MAKEN!
Foei toch, ga eens wat doen!
Checheche...

muziek opraken...?

Daar geloof k niet zo in...
Kijk maar eens naar het tijdperk dat electronische muziek begon en wat voor invloed de computer
daarin heeft gehad...(zoals al die plug-ins bv. vocoders enzo...gekker filters...etc.)

Wie weet wat voor apparaat/instrument er in de toekomst komt die weer nieuwe geluiden of
wat dan ook kan weergeven.....

Zolang de mens creatief blijft , zullen er altijd creatieve creaties zijn...

Iedereen veel inspiratie gewenst!

:)

Laatst gewijzigd:
Ik zeg altijd maar zo:

Een alfabet heeft maar 26 letters, maar daar is nog lang niet alles mee gezegd.

Ik geloof niet dat het bij muziek veel anders is..

Ik denk dat je teveel ID-T radio luistert en teveel TMF kijkt.
Ondanks dat veel mensen het herrie vinden (en ik zelf ook graag effe tegen IDM aan mag schoppen, puur om te rellen:)) vind ik dat forumlid isniezot toch wel behoorlijk vooruitstrevend bezig is.

-C-

Re: Hou toch op!

Re: Hou toch op!

Origineel geplaatst door VL7
...Grote Muzieknoten Beuken Bos gaan kijken, wel oppassen voor al die eikels die uit de boom vallen.

:dubbel:

een mooi gezegde, alleen heb ik nog nooit eikels aan een beuk zien hangen...

Re: Re: Hou toch op!

Re: Re: Hou toch op!

Origineel geplaatst door hermax
:dubbel:

een mooi gezegde, alleen heb ik nog nooit eikels aan een beuk zien hangen...

Hay

komt daar het gezegde niet van , de eikeltjes vallen niet ver van de beukeltjesboom?:D

ik denk ook dat de muziek verandert zonder dat je het in de gaten hebt

tegen de tijd dat wij met onze keybords en drumcomputers in het bejaardenhuis zitten
zal er waarschijnlijk muziek door jonge mensen gemaakt worden, die jij niet meer wil horen

is ook wel een raar idee dat wij zo een beetje de eerste generatie bejaarden met synthesizers zijn
de tegenwoordige generatie bejaarden zijn volgens mij nog met orgels en pianos bezig

misschien jammen we in de toekomst wel een keer samen in de bejaardenhouseparty

Greetz Trutel:eureka:

er zijn maar 26 letters in het alfabet. En er zijn zoveel threads hier. Wanneer zijn alle synthforum discussies op?

:L

tja mooie analogie toch?

Ik begrijp hem ergens wel, het huidige melodie systeem is wel eens aan vervanging toe! Het westerse systeem van noten gebruik is bijvoorbeeld anders dan het arabische systeem. Daarnaast wordt het ook wel eens tijd dan drum-hihat-bass etc. op 8 en 16 maat eens uit de mode raakt.

grappig, als je oude boeken en artikelen over muziek leest zie je dat deze discussie van alle tijden is. niks om je druk over te maken. muziek raakt nooit op. er zijn gewoon een oneindig aantal mogelijkheden om geluid te ordenen...
en, er is meer dan alleen de eenvormige muziek die de commercie je door de strot probeert te duwen.

Daarbij komt nog dat muziek een functie heeft in het gebeuren van de mens. Juist herhalingen zijn belangrijk, denk maar aan iedere vorm van dansmuziek. Ook herkenbaarheid is voor de mens erg belangrijk. De vraag is eigenlijk eerder: wanneer houdt het op om origineel te zijn... Zelfs al zijn alle mogelijkheden gebruikt, de originaliteit van de muziek is eerder voorbij... Neem eens een modulaire synthesizer en laat die met behulp van een sample & hold en ruis een willekeurige melodielijn spelen, dan zal je merken hoe saai zoiets is! Random klinkt altijd als random. Die groep valt dus helemaal af! Originaliteit komt dus vanuit een heel andere hoek, vooral uit de context van de muziek. Gebruik eens een doedelzak marching band in je house song :)

Wout

Maar als je die random sample and hold patch gaat samplen en dr een paar mooie loops uit knipt heb je weer je herkenbare herhalende patroon. :D.

Doedelzakken :( ik ben 3 keer op een schotse avond geweest en dan ben je na 4 uur lang dat gejammer van die dingen wel toe aan een :biertje:

-C-

... alle gespreksonderwerpen zijn toch ook al eens aan bod geweest??
En nog steeds is het niet stil :eureka:

Back