welke synth heeft het mooiste laag?

Origineel geplaatst door mikemix
Alles behalve VA.

Dat is zeker niet zo. Moet je dringend naar mijn eigen patches op de NL1 komen luisteren. Zeerrr dringend zelfs.

Maar misschien was het een goed idee geweest om bij deze thread een opdeling te maken tssn VA en Analoog.
BTW, tjek de ION Mike !

Het laag uit een zeer beperkt aantal VA's is wel laag per definitie, maar dik, rond en warm zijn niet van toepassing.

Origineel geplaatst door Thoraval
allemaal heus waar,

maar het gaat erom welke synth puur, zonder toevoeging van eq effecten etc het mooiste laag geeft

Draai maar eens aan die resonance knop zou ik zeggen. De virus gaat zo laag oei oei oei, maarre mijn SY 85 kan er anders ook wat van. Gewoon lekker stoeien met de knoppen.

Wat vind je mooi laag?

Zelf vind ik m'n XV een heel mooi laag hebben. Maar een VCO bak als m'n AX73 geeft weer een heel ander laag. Maar zoals Trash zegt met goeie mixskills komt je verdraaide ver. Bijv een Ultrafex of een Aphex basboost wil ook nog wel eens helpen. Of anders een pitchshifter en die een octaaf lager zetten wil ook nog wel eens grappig werken. Met dat soort rotgeintjes krijg je nog vet laag uit een Casio VL-1. ;)

moog he?
de juno 106/6/60 vind ik ook mooi rond.
mijn ax73 klinkt rauw in het laag. ook kicken
oude korgs vind ik vaak mooi warm knetteren, zelfs mijn ps9008)
zo heeft iedereen wel z'n favorietjes. Maar het wollige holle vals lucht gebeuren van die digitale meuk vindt ik niets. Dan moet jer allerlei shit bijslepen om het een beetje aardig te laten klinken

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Dat is zeker niet zo. Moet je dringend naar mijn eigen patches op de NL1 komen luisteren. Zeerrr dringend zelfs.

Maar misschien was het een goed idee geweest om bij deze thread een opdeling te maken tssn VA en Analoog.
BTW, tjek de ION Mike !

Het laag uit een zeer beperkt aantal VA's is wel laag per definitie, maar dik, rond en warm zijn niet van toepassing.

Als jij zorgt dat de koffie klaar staat laat ik mij graag verrassen.
Moet zeker de Ion eens kietelen, vind persoonlijk VA altijd net effe anders (warm)klinken.
Proef ik hier een uitnodiging....8)

Laatst gewijzigd:
minimoog, eventueel multimoog
vet en toch mooi gedefinieerd, veel variatie mogelijk alleen al in de basiswave.
alles met samples :op de laatste plaats.

DJ FUSE? is dat een wannabe FUSE ofzo? avatar lijkt ook redelijk op elkaar 8o)

Ik heb er al een paar voorbij zien komen. Mijn eigen ervaringen:
Pro One: ging helaas kapot, maar steekt de Minimoog naar de kroon
Minimoog: redde mij waar de Andromeda te kort kwam, maar imiddels heb ik bijgeleerd
Prophecy: wel een laag uitgangsvolume
TB-303: zonder resonantie dan
Ik heb de ASR-10 nog niet gezien. Dat laag blijft me verbazen. Zelfs Minimoog samples blijven goed overeind,
EQ vind ik een noodoplossing en gebruik ik zelden. De synth moet de klank maken. Laag bijdraaien tast de klank mijns inziens aan. De uitzonderingen bevestigen dat er geen regel is.

Mmm, my 5 cents worth:

Voor de mooiste lage frequenties ben ik nog niet iets tegengekomen wat opkan tegen een Minimoog of de ARP 2600 (de Grey Meanie versie, met de Moog-style 24 dB filter). Maar deze laatste is met de 3620 keyboard helaas vrijwel niet meer voor onder de €3000 in een redelijke conditie te traceren, wat ik zelf teveel vind. Als iemand ze goedkoper weet PB me maar ;)

Ik heb zelf ook een zwak voor de Korg MS-20 wat bassen betreft maar dat heeft meer met zijn filteraktie te maken en het feit dat mijn goden DAF deze begin jaren 80 gebruikte voor hun Conny Plank trilogie.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
DJ FUSE? is dat een wannabe FUSE ofzo? avatar lijkt ook redelijk op elkaar 8o)
nu je het zo zegt... idd... hoewel, ik denk dat Fuse niet zo gek is er nog een account bij naast te hebben die zijn totale overrulende positie 1 des forums verblijvende punten aantal zal schaden nutuulk...
en dan nog Amsterdam en Eindhoe. erm nee, lijkt me sterk...

wat ik wel bijna 89.7% zeker weet is dat een aantal forumleden er bij naast een newby 'spelen'... if you mean what I know

Even voor de duidelijkheid. Je denkt toch niet dat IK zo gek ben om DJ voor m'n avatar naam te zetten? (no pun intended) En heb ook maar 1 avatar hier geregistreerd (zoals de regels van het forum dit vereisen).

Maar het mooiste laag zijn toch wel vaak VCO bakken van discrete componenten. En als je dan een sub OSC hebt dan is het helemaal feest.

Origineel geplaatst door Digimod
klopt de Kurzweil heeft een heel mooi laag, gebruik zelf de K2600 en K2000.

uugghh uugghhh .. er zit wat in me keel geloof ik ;)

boys de k's zijn geen toppers in bassen hoor .. luister maar hoe ze zich in een mix houden
analoog is king .. en fm stuff .. dat laag kan analoog zeker benaderen .. of acoustisch

en voor de rest ligt het allemaal aan jezelf .. als je sampled kan je ook een heel eind komen
maar dat werkt niet echt zoals je een basslijn inspeelt ... waarbij je gewoon 2 volle octaven hebt zonder raar te gaan klinken .. de kurzweils hebben dat echt niet zo automatisch .. het is wel te doen maar daar hou ik niet van ..
3 noten spelen en dan er achter komen dat de 4de niet klinkt of niet in verhouding staat is niks voor mij ...

enne laag alleen is niks .. karakter zit vooral in het midlaag ... dat maakt ook bij de juno 60 zo dik !

uuurgrgngh zo het is er uit! ;)

Kijk, als je het hebt over mooi laag.. dat is smaakgevoelig hè :P ik vind dat er mooi laag uit de K2500 komt die echt wel een hoop analoge bakken :kont: schopt

waarbij je gewoon 2 volle octaven hebt zonder raar te gaan klinken

Dit is deels waar, maar gaat vaak alleen op als het samples/objects zijn die je bespeelt. Bij de synthese van de Kurzweil heb je dit vele malen minder

toevallig staat er in deze een kort fragmentje van een bass uit de k2500r... dat vind ik geen lelijk laag

Origineel geplaatst door Sander02
uuurgrgngh zo het is er uit! ;)

Kijk, als je het hebt over mooi laag.. dat is smaakgevoelig hè :P ik vind dat er mooi laag uit de K2500 komt die echt wel een hoop analoge bakken :kont: schopt

Dit is deels waar, maar gaat vaak alleen op als het samples/objects zijn die je bespeelt. Bij de synthese van de Kurzweil heb je dit vele malen minder

toevallig staat er in deze een kort fragmentje van een bass uit de k2500r... dat vind ik geen lelijk laag

Hay

waar hoor je dat dan dat mooie laag?

Trouwens dan nog hebbie een synth met niet al te best laag dan werk een subharmonic processor (zijn er ook in VSTfx vorm) ook best nog wel. Pas alleen dan wel op dat je niet overdrijft. Of anders lagen van synths om een voller geluid te krijgen.

Origineel geplaatst door turtel
Hay

waar hoor je dat dan dat mooie laag?

aan het eind van het fragment ...

maar trash heeft gelijk .. het is natuurlijk de mix die het hem doet
de kurzweil kwam bij mij nooit in de righting als er een 909 stond te knallen
dan viel het verschil echt snel op ... dan kon je natuurlijk de 909 temmen maar dat wilde ik juist niet
bij analoog had ik dat probleem zo goed als nooit !

voor de rest is dik analoog altijd te voelen .. let me op waar je in kamer staat
als het overal anders klinkt is het gewoon geen solide bass ...
luister maar senorita van justin timberlake .. die bass staat als een huis

en fuse .. layeren van bassen is tricky .. juist drm klinkt zo'n bass vaak niet solide
maar het kan wel .. echter ze kunnen zich ook uitdoven ..

drm ook dat een mini zo vet klinkt .. niks layeren .. een dikke grondtoon moet je hebben!

Origineel geplaatst door MadR
aan het eind van het fragment ...

maar trash heeft gelijk .. het is natuurlijk de mix die het hem doet
de kurzweil kwam bij mij nooit in de righting als er een 909 stond te knallen
dan viel het verschil echt snel op ... dan kon je natuurlijk de 909 temmen maar dat wilde ik juist niet
bij analoog had ik dat probleem zo goed als nooit !

voor de rest is dik analoog altijd te voelen .. let me op waar je in kamer staat
als het overal anders klinkt is het gewoon geen solide bass ...
luister maar senorita van justin timberlake .. die bass staat als een huis

en fuse .. layeren van bassen is tricky .. juist drm klinkt zo'n bass vaak niet solide
maar het kan wel .. echter ze kunnen zich ook uitdoven ..

drm ook dat een mini zo vet klinkt .. niks layeren .. een dikke grondtoon moet je hebben!

en
oo, is dat die bas

ik heb zelf een k2000 , die heeft toch ongeveer de zelfde bas?
die haalt het niet tegen een analoge bas
als ik een compressor en overdive op mijn solina zet heeft die ook mooi laag

en bassen layeren lijkt me de grootste onzin
wel mooi voor het midden ,voor hoog lijkt me ook niet mooi

zonder poespas uit de synth

de parkzichtbas was vroeger altijd goed , raar he met alleen maar analoge synths

greetz turtel

Back