welke synth heeft het mooiste laag?

Uit de matrix 1000 haal je echt geen dancy punch bassen, maar je kan wel mooie pedalnotes eruithalen voor onder een string ofzo.
De k2000 vind ik ronduit walgelijk voor bassen,

Voor een beperkt budget is fm de beste oplossing vind ik zelf.

OHja fFuse:
De Roland XV vind ik ook vrij zwakjes in het laag hoor.

Micromodular! Vooral met die stereo chorus en klein beetje overdrive...

Waldorf Pulse: warm, vol en rond...heerlijk
Yamaha DX7: strak, krachtig en aanwezig, ook top!

ennuh.... Roland moet es een keer een basssynth uitbrengen op basis van de 808 bassdrum :{

Minimoog. Voor synthbassen uitermate geschikt. Mooi, diep en warm laag. Zo goed dat m'n fender precision niet veel werk heeft. :D

@juno2 , daar kun je lekker sub uit halen :)

Origineel geplaatst door fuse

Maar het mooiste laag zijn toch wel vaak VCO bakken van discrete componenten. En als je dan een sub OSC hebt dan is het helemaal feest.

Multimoog dus.
echter als het om mooi gaat zou wat mij betreft een roland sys101 of sh5 oscillator toch ook wel eens gehoord mogen worden. een akoustisch klinkende basdrum maak ik daar mee in een handomdraai. bij moog klinkt het toch altijd naar synthesizer ( maar wel mooi en "gedifferentieerd voelbaar laag")

waarom reutelt dit nou door, als het antwoord al gegeven is? en nou geen gelul van 'smaken verschillen' of zo:
minimoog.

taurus brult, maar zou ik niet als eerste 'mooi' noemen. pro one of multimoog? vuile afvalbakken, naast een minimoog bass.

Leo kerel, zelfs jij hebt alle synths op aarde nog niet geprobeerd dus zal er altijd een kans over blijven dat je ene supervette dikke bak nog niet geprobiert hebt. ;)

Leo kerel, zelfs jij hebt alle synths op aarde nog niet geprobeerd dus zal er altijd een kans over blijven dat je ene supervette dikke bak nog niet geprobiert hebt. ;)

natuurlijk heb je gelijk.

Zoals de Oberheim matrix 6 die jij snel weer doorverkocht hebt Leo. Oftewel die ik van jou overgenomen heb :dubbel:

dat was een koopje hè? mooi ding.
maar als iedereen zo gaat beginnen, wordt het nog een lange draad.

het is inmiddels wel duidelijk met welke synth we leo zullen aantreffen op dat spreekwoordelijke onbewoonde eiland.
(multimoog toch? )

Back