Hoe gaan jullie 's nachts om met oorsuizen?

Ferry123

Ingeburgerd
Hallo forumvolgers,

Al een aantal maanden heb ik last van oorsuizen. Mijn gehoor is er niet echt op achteruitgegaan, gelukkig, maar irritant is het wel, dat oorsuizen. Graag wil ik van jullie weten hoe -zo jullie er ook last van hebben- jullie daar mee omgaan.

Met name 's nachts is het stil, maar de oren lijken nooit te willen slapen.

Groet,
Ferry123

Het went na een tijdje. Ik heb het al jaren. Als ik verkouden bent is het nog harder.
Niet aan denken is makkelijk gezegd aangezien ik het gelijk hoor als het ook maar iets stil is.

da's serieus, ferry!

Percussionist marnix stassen deed hier onlangs een heel artikel over in slagwerkkrant...

kzou oordopjes gaan gebruiken in luide omgevingen, waar je de volumeknop niet zelf onder controle hebt, teneinde erger te voorkomen...

bezoek eens:
www.hearnet.com
http://www.comfoor.com/

merken van gehoordbeschermers: alpine, otosafe stopps, audique, reduson, tympanitech, vicfirth,

wou ik ook nog zeggen: bezoek je dokter!
dit is best iets om niet licht over te gaan...

Tja, als ik in bed lig slaap ik meestal vrij snel. Ik hoor het wel maar erger me er niet aan.
Sinds ik er zes jaar geleden achter kwam dat ik een (lichte) gehoorbeschadiging had ben ik nooit meer uitgeweest zonder doppen. Sindsdien is het suizen gelukkig ook minder geworden.

Re: Hoe gaan jullie 's nachts om met oorsuizen?

Origineel geplaatst door Ferry123
Al een aantal maanden heb ik last van oorsuizen. Mijn gehoor is er niet echt op achteruitgegaan, gelukkig, maar irritant is het wel, dat oorsuizen. Graag wil ik van jullie weten hoe -zo jullie er ook last van hebben- jullie daar mee omgaan.

Dat er niets beschadigd is denk je maar: zodra de ruis blijft is er sowieso permanente beschadiging, schijnt het, en je oren zijn niet echt goed in herstellen. Ik heb ook een beetje ruis (niet veel gelukkig) sinds een monitor vlak naast mij een keer ontzettend begon te loeien bij een hoog geluid (ik had toen nog geen oordoppen - vlak erna wel!), en je doet er niets aan, achteraf. Wel sowieso verstandig om bij de KNO-arts langs te gaan, verder kun je niet veel anders doen dan proberen je er niet op te focussen. Sowieso went het vanzelf, vrees ik...

Je vraag heeft misschien wel met dit forum te maken, maar is eigenlijk beter te beantwoorden door deze site eens aandachtig door te lezen...

Dan kan je de conclusie trekken dat je of naar de KNO kan voor evt. oor-onderzoek gevolgd door medicijnen, of toch probeerd er niet op te letten of je eraan te ergeren. De laatste 2 ver-ergeren je klacht aanzienlijk

Laatst gewijzigd:
Rust Rust Rust Rust nemen. Overal oordoppen dragen. Op tijd naar bed (hoe lastig dat ook is). Zelfs de supermarkt kan een storende faktor zijn. Alleen probeer jezelf er niet teveel op te fixeren (angst dat het nooit meer over gaat), want dan "zit het tussen de oren". Beschouw het als iets wat normaal is.

Is een overduidelijk signaal van het oor dat hij rust wil. WIe weet gaat het nooit meer weg, maar dan heb je er in ieder geval wat aan gedaan.

oorsuizen (of tinitus) hoeft zeker niet perse door gehoorbeschadigingen te komen voor zover ik weet.....stress, of inwendige ontstekingen/irritaties, kunnen ook in veel gevallen de oorzaak zijn

Ik heb van kleins af aan al een pieptoon in mijn oren. Ongeveer die (hoogspannings) toon die je hoort als er een TV aanstaat met het geluid uitgeschakeld. Hoe het komt? Ik ben vroeger een keer voorover gevallen tegen de radio. We hadden zo'n platte radio van philips met van die schuiven aan de bovenkant op de radio voor bass, treble, mid en volume.
Ik heb me dus vastgegrepen aan de volume schuif.

:D

-C-

Alllemaal leuk en aardig, maar als het door muziek/geluid komt dan kan de K&O arts er ook niks meer aan doen. Dus wen er maar aan. Want het blijft je hele leven. Je kan er hooguit voor zorgen dat het niet erger wordt door verstandig met je oren om te gaan in het vervolg.

Laatst gewijzigd:
http://www.kno.nl/voorlichting/oorsuizen.php
http://www.nvvs.nl/tinnitus/index2.htm (incl forum/hoe er mee omgaan tips, Tinnitus Retraining Therapie, etc).

Grappig regeltje wat ik vondt in het verhaaltje over de tinnitus training, waar mensen dus leren het geluid niet meer waar te nemen:

"Er zijn ook mensen die dit stadium hebben bereikt en zich in gemoede aanvragen of ze wel zouden kunnen wennen aan een leven zonder tinnitus-geluiden in hun hoofd."

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door olafmol
oorsuizen (of tinitus) hoeft zeker niet perse door gehoorbeschadigingen te komen voor zover ik weet.....stress, of inwendige ontstekingen/irritaties, kunnen ook in veel gevallen de oorzaak zijn

Klopt! en bepaalde dingen die je eet/drinkt kunnen het ook verergeren. Sinds ik minder koffie drink heb ik er minder last van.
En vaak is het een combinatie van factoren. Als je veel hebt gezopen en je gaat dan naast een speaker staan loop je sneller een gehoorbeschadiging op dan als je dat nuchter doet.

put it away

put it away

ik heb het ook
ik kan het wegzetten
in m,n hoofd
duurt wel even voor je dat
lukt ,maar dat is mogelijk
ik ben na 2 jr bij een
pschychiater beland
die daar cursussen in geeft
na mijn verhaal zei hij
dat ik erg ver was