Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Lacertus
Op mijn acupunctuurschool heb ik geleerd dat tinitus, in combinatie met zwakke kniën en/of zwakke onderrug, veelal betekent dat er een Shen Qi Xu (Nier Energie Leegte) is. Dit is 'eenvoudig' te verhelpen middels Chinese Kruiden en/of Acupunctuur... zie hier: Zhong voor adressen van therapeuten...
Dat gepiep in je oren na een avondje stappen is dus iets anders dan tinitus, want dat is meer een chronische conditie.
ik zei toch ook niet dat je een metal zender ofzo moest opzoeken!! :confused:Origineel geplaatst door sunny pedaal
misschien moet je de laatste zin van de vorige schrijver nog eens doorlezen.
rust is rust en voorkomen beter dan genezen.
sorry hoor , dat moest me toch even van het hart
Origineel geplaatst door turtel
ik ging vroeger heel vaak naar een nachtzaak op de binnenweg in roterdam
achterlijk grote boxen,zware versterkers ,een grote grafische display van een eq tegen de muur
de dj deed de eq op slot , niemand mocht er aan zitten , met als resultaat het kan heel hard zonder schadelijk effect te hebben
Origineel geplaatst door sander
Niet helemaal waar!!! Denk je dat 100 dB welke perfect klinkt niet slecht is voor de oren?
Ok, uiteraard is een slechte mix nog schadelijker, maar het aantal dB brengt ook al genoeg schade toe. (vandaar die dB metingen in clubs).
Origineel geplaatst door olafmol
oorsuizen (of tinitus) hoeft zeker niet perse door gehoorbeschadigingen te komen voor zover ik weet.....stress, of inwendige ontstekingen/irritaties, kunnen ook in veel gevallen de oorzaak zijn
volgens mij ben jij al zo doof dat je 't niet door hebtOrigineel geplaatst door Maks
ik vraag me af of je oren niet wennen aan die hoge volumes... als het ware als een loper die langzaam traint voor de marathon
ik sta nu al een tijd geregeld bloot aan hoge volumes, en heb eigenlijk nog nooit las gehad... ik zou nu stilletjesaan kunnen gaan afzwakken, maar....:confused:

Origineel geplaatst door turtel
als ik ergens ben waar het geluid niet goed is ben ik zo weer weg,of ik doe oordoppen in
Origineel geplaatst door sander
Ik zou ze maar altijd in doen als het hard is. Met goede doppen klinkt het zowiezo een stuk mooier.

Origineel geplaatst door Maks
ik hoor net op het nieuws dat er in antwerpen een middeltje is gevonden tegen oorsuizen
bij een kleine ingreep met insnede achter het oor wordt er een soort van suisdemper ingeplant, die het suizen (deels of helemaal) weegneemt
![]()

Origineel geplaatst door ikke
^ owkee, de Max was me voor
(kvond het al vrij verdacht dat deze thread net nu trug naar boven kwam )
![]()