Hoe gaan jullie 's nachts om met oorsuizen?

Re: Hoe gaan jullie 's nachts om met oorsuizen?

:D genoeg drinken, zodat je in slaap valt.

Origineel geplaatst door Lacertus
Op mijn acupunctuurschool heb ik geleerd dat tinitus, in combinatie met zwakke kniën en/of zwakke onderrug, veelal betekent dat er een Shen Qi Xu (Nier Energie Leegte) is. Dit is 'eenvoudig' te verhelpen middels Chinese Kruiden en/of Acupunctuur... zie hier: Zhong voor adressen van therapeuten...
Dat gepiep in je oren na een avondje stappen is dus iets anders dan tinitus, want dat is meer een chronische conditie.

Dus...

Origineel geplaatst door sunny pedaal
misschien moet je de laatste zin van de vorige schrijver nog eens doorlezen.
rust is rust en voorkomen beter dan genezen.
sorry hoor , dat moest me toch even van het hart
ik zei toch ook niet dat je een metal zender ofzo moest opzoeken!! :confused:

Origineel geplaatst door turtel

ik ging vroeger heel vaak naar een nachtzaak op de binnenweg in roterdam
achterlijk grote boxen,zware versterkers ,een grote grafische display van een eq tegen de muur
de dj deed de eq op slot , niemand mocht er aan zitten , met als resultaat het kan heel hard zonder schadelijk effect te hebben

Niet helemaal waar!!! Denk je dat 100 dB welke perfect klinkt niet slecht is voor de oren?
Ok, uiteraard is een slechte mix nog schadelijker, maar het aantal dB brengt ook al genoeg schade toe. (vandaar die dB metingen in clubs).

Origineel geplaatst door sander
Niet helemaal waar!!! Denk je dat 100 dB welke perfect klinkt niet slecht is voor de oren?
Ok, uiteraard is een slechte mix nog schadelijker, maar het aantal dB brengt ook al genoeg schade toe. (vandaar die dB metingen in clubs).

hay

ja daar heb je gelijk in ,maar als je een eq iets verkeerd afstelt kunnen de pieken toch wel
harder klinken,vooral met goedkope tweeters,zelfs op een laag nivuo
vooral de scherpe hoge tonen , hiats en zo
als je echt gaat meten zal die op veel plaatsen te hard zijn

als ik ergens ben waar het geluid niet goed is ben ik zo weer weg,of ik doe oordoppen in

je kan niet boven de norm gaan zitten die er voor staat

greetz turtel

Origineel geplaatst door olafmol
oorsuizen (of tinitus) hoeft zeker niet perse door gehoorbeschadigingen te komen voor zover ik weet.....stress, of inwendige ontstekingen/irritaties, kunnen ook in veel gevallen de oorzaak zijn

Ik heb al sinds mijn jeugd oorsuizen... een hoge ruis in beide oren. De oorzaak is onbekend. Laatst heb ik nog mijn gehoor laten testen: niets aan de hand - er is in ieder geval geen lawaaischade of een andere meetbare conditie.

De oorzaak van tinnitus is heel vaak niet te achterhalen en het is ook heel lastig te behandelen. Wat je in ieder geval *niet* moet doen is naar lui gaan die aan accupunctuur, reiki of dergelijke onzin doen. Het is allemaal kwakzalverij.

Origineel geplaatst door Maks
ik vraag me af of je oren niet wennen aan die hoge volumes... als het ware als een loper die langzaam traint voor de marathon :D
ik sta nu al een tijd geregeld bloot aan hoge volumes, en heb eigenlijk nog nooit las gehad... ik zou nu stilletjesaan kunnen gaan afzwakken, maar....:confused:
volgens mij ben jij al zo doof dat je 't niet door hebt :D

Origineel geplaatst door turtel

als ik ergens ben waar het geluid niet goed is ben ik zo weer weg,of ik doe oordoppen in

Ik zou ze maar altijd in doen als het hard is. Met goede doppen klinkt het zowiezo een stuk mooier.

Origineel geplaatst door sander
Ik zou ze maar altijd in doen als het hard is. Met goede doppen klinkt het zowiezo een stuk mooier.

Met de nadruk op goede doppen, die alle frequenties gelijkmatig dempen. Niet van die bouwvakkersdoppen (dat is meestal de oorspronkelijke doelgroep, vandaar de term) waar je als muzikant niets aan hebt of veredelde proppen in je oren. Dat kost wel wat, maar ja, als je kunt kiezen tussen je doof laten beuken en wat duurdere oordoppen...

Tympro otoplastieken zijn bvb goed voor muzikanten... kosten wel stukken van mensen, en je moet eerst naar de KNO om cement in je kop te laten gieten:D

Schrik niet maar bij een familielid werd na onderzoek bij een KNO arts vastgesteld dat de oorzaak van het oorzuisen een kwaadaardig gezwel -(Kanker) was welke immers met succes is verwijderd!

ik hoor net op het nieuws dat er in antwerpen een middeltje is gevonden tegen oorsuizen
bij een kleine ingreep met insnede achter het oor wordt er een soort van suisdemper ingeplant, die het suizen (deels of helemaal) weegneemt

:D

zucht... ik word niet echt vrolijk van deze thread

ook ik heb last van oorsuizen, de ene keer erger dan de andere keer....
ik weet het gelukkig redelijk goed te onderdukken, maar ik heb moeite met échte stilte.......

oordoppen kopen is een must voor iedereen die regelmatig met overmatige
volumes in aanraking komt. Ik heb ze zelf ook (ER15 geloof ik), maar ik vergeet
ze ook nog weleens mee te nemen naar een optreden... :stupid

Origineel geplaatst door Maks
ik hoor net op het nieuws dat er in antwerpen een middeltje is gevonden tegen oorsuizen
bij een kleine ingreep met insnede achter het oor wordt er een soort van suisdemper ingeplant, die het suizen (deels of helemaal) weegneemt

:D

In NL las ik ergens in een magazine dat er dan een metalen hulsje wordt geplaatst, het schijnt de klachten erg te doen afnemen.
Ik ben het artikel even kwijt, mocht ik het vinden, dan noteer ik het hier.

Ik zag net op het journaal van vrt dat er een nieuwe methode is ontwikkeld om oorsuizen te laten verdwijnen. Dit gebeurt met een kleine ingreep. Er wordt een kleine snede gemaakt achter de oorschelp en er wordt "iets" gedaan achter het trommelvlies waardoor het suizen stopt. :halleluja
(UZ in Antwerpen)

^ owkee, de Max was me voor :o:

( :D kvond het al vrij verdacht dat deze thread net nu trug naar boven kwam ) :P

Origineel geplaatst door ikke
^ owkee, de Max was me voor :o:

( :D kvond het al vrij verdacht dat deze thread net nu trug naar boven kwam ) :P

moeha:duivels:

foutje, haal maar weg!

Back