Wat is trance muziek

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

J-Run

Bak koffie of geluid??
Wat is de beste omschrijving van trance muziek, want ik kan het echt niet uitleggen. Men zegt dat het psychische dance muziek is. Is het waar of is er een betere definitie?

omschrijvingen voor muziekstijlen vind ik altijd moeilijk, en volgens mij heeft iedereen daar wel last van want er zijn altijd combinaties van stijlen te vinden zodat iets nergens in past.

Wat ik onder trance versta is een zweverige melodieuze dance-tempo-achtige met drum-ondersteunde muziek. :geslaagd:

trance is muziek die je "geestelijke ik" in een "trance" zou moeten brengen...

Je weet wel: je wordt helemaal meegesleurd met de muziek door het melodieuze/dramatische onderdeel en/of de effecten...

ik begrijp gewoon niet waarom trance altijd geassocieerd wordt met die typische saw-leads en snarerolls...

Wat dachten jullie hiervan: Trance is ambient muziek met een dance beat.

Trance was nog leuk in '94 uit de omgeving van Frankfurt. Huidige trance is meer veredelde eurohouse...

Laatst gewijzigd:
trance is stella van jam and spoon

Trance zou kunnen zijn:
This is my house - The hypnotist.
met op de B-kant één super-elektroplaatje.

gr.
mz.

Origineel geplaatst door olafmol
trance is stella van jam and spoon

jaaa !!

die is mooi...

brings back memories... jaar of 7 (of 8 ..) geleden op ibiza draaide Jam en Spoon in Space, da's dus die after partyclub die om 6 uur s'morgens open gaat.
Binnen draaide Sven vath en buiten op het terras draaide Jam en Spoon.... athans.. Jam of Spoon, een vand e 2 werd afgevoerd omdat ie pillen kocht van iemand.. heel vaag.. maar goed.
Heerlijk was dat feest toen, toen Stella voorbij kwam had ik echt de tranen in mijn ogen .. was echt zo mooi, dansen op een terras om 8 uur s'morgens ofzo vlak na je ontbijtje, geen after party maar een vroeg op de morgen party voor mij. (ik gebruik niks dus after partys is niet aan mij besteed, gewoon vroeg opstaan en feesten)

Binnen draaide Sven Vath de sterren van de hemel (een 12 uurs set ofzo) en af en toe bij een lange plaat dook ie ook gezellig de dansvloer op (200/300 man) en deed vrolijk mee.
Om een uur of 1 was het mooi geweest binnen en nam Sven het buiten over.... wauw...8>

Tja... Ibiza... ik heb me daar kostelijk vermaakt (niet kosteloos) maar heb nu niet meer de intentie om heen te gaan.
Ik heb daar echt een wereldvakantie gehad, opgetrokken met 2 travestieten van 2 meter op hoge hakken terwijl ik 1:78 ben, 2 lekkere en toffe danseressen en een wonderschone duitse dame met navelpiercing... sindsdien ben ik verliefd op navelpiercings.... en tongpiercings....:luv: niets zo geweldig als een tongpiercing... kan ik uren naar kijken en over dromen....

*zucht* een vrouw met navelpiercing, tongpiercing, een kleine tatoo, blauwe string in witte doorschijn broek met roze kreukelblousje, kort wild haar, een droomglimlach rond d'r mond en ogen om in te verdrinken... zucht... ik ben verliefd... ik weet alleen nog niet op wie.. ik ben d'r nog niet tegengekomen....of ze ontlopen mij telkens... misschien morgen op extrema......:engel:

ok.. on topic... wat is Trance??
Tja.. Jam & Spoon - stella en nog een paar van die plaatjes, niet het euro top40, platte commerciele gebeuren in ieder geval....

lama

Laatst gewijzigd:
Of mischien wel:
Yaaaaah van D-shake (technotrance mix 1990)

mr.
gr.
mz.

en anders wel:
Juno Reactor - High Energy Protons
Humate - Love Stimulation (lovemix)
LSG - Netherworld

ok iedereen heeft z'n eigen definitie van trance, maar ik denk toch vooral aan midden jaren 90... toen zette ik altijd EINS LIVE PARTY SERVICE op en die muziek vind ik nog steeds beter dan wat er allemaal is voortgekomen uit het corsten en tiesto tijdperk

edit: ik zweer toch echt dat boven dit bericht net een heel verhaal stond van iemand anders :o:

ok ff offtopic maar dit moet er uit...

Hier dus een greep uit mijn favoriete trance-tracks allertijden op onwillekeurige volgorde:

Jones & Stephenson - The first Rebirth (deze toch wel op nummer 1 :) )
Innertales - Odyssee
Hyper Pearl - Can You Feel The Pain
Sasha - Xpander
Push - Universial Nation
Union Jack - Two Full Moons And A Trout
T.L.T. - Kubik
The Wavecatcher - Flight DH 2126
Tannino & Di Carlo - Celestia
FSOL - Papua New Guinea
Paragliders - Paraglides
Cherry Moon Traxx - In My House
The Mackenzie - Without you
Delerium - Silence (Sanctuary Remix)
Chicane - Offshore
Three Drives On A Vinyl - Greece 2000
Brainchild - Symmetry (Lange Remix)
DJ Remy - Cousteau
.
.
.

vooruit dan ook maar die van mij:

1. Juno Reactor - Rotorblade
2. L.S.G. - Netherworld
3. Juno Reactor - High Energy Protons
4. Humate - Love Stimulation (love mix)
5. Sasha - Xpander
6. Van Bellen - Let me take you
7. Man With No Name - Lunar Cycle
8. Laughing Buddha - Karma
9. Union Jack - Red Herring
10. Dance 2 Trance - Power of American Natives

van alles door elkaar dus, de helft is goatrance :)
argh ik kom er niet meer uit, eervolle vermelding dan maar: Human Blue - Electric Harmony

Laatst gewijzigd:
te veeel om op te noemen........ ;)

Ik denk dat je ook een beetje scheiding moet maken tussen de trance voor ID&T en na ID&T. Toen het gabbergebeuren een beetje uitgemolken was en de commercielen er geld in zagen werd trance ineens progressive (en 400 andere namen...) genoemd en werd uitgekauwde eurotrancepop tot trance omgedoopt. Ik kan niet echt zeggen dat ik van Milk Inc (het nieuwe spul dan) of de klubbheads in een dromerige trancestaat raak.

En ja Stella.... zwijmel..

Is Drax Ltd II - Amphetamine trance? Ook nog wel een relaxed plaatje...

Origineel geplaatst door murphi
Toen het gabbergebeuren een beetje uitgemolken was en de commercielen er geld in zagen werd trance ineens progressive (en 400 andere namen...) genoemd en werd uitgekauwde eurotrancepop tot trance omgedoopt. Ik kan niet echt zeggen dat ik van Milk Inc (het nieuwe spul dan) of de klubbheads in een dromerige trancestaat raak.

Klopt als een bus!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back