Nieuw forumonderdeel

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hover

-
Wellicht is het jullie ook al opgevallen dat er de laatste tijd veel nieuwe leden zijn bijgekomen, nogmaals welkom aan deze leden. Uiteraard duiken daarmee ook regelmatiger dan voorheen de klassieke beginnersvragen op. OK, een tijdje geleden was er sprake van een FAQ.

Ik stel het volgende voor:
Als het kan, een 'tijdelijk' forum waarin alle beginnersvragen kunnen gesteld worden (met daarbij uiteraard een mod of twee). Beginnersvragen die toch verkeerd geplaatst worden, kunnen dan door de desbetreffende mod in het beginnersforum worden geplaatst. Zo worden andere forums niet 'vervuild' met deze vragen en komt er toch een antwoord op de vraag van de vraagsteller.
Ik ben bereid om een FAQ in elkaar te draaien en weet wel ongeveer wat er zeker in moet komen. Maar het is altijd handig als ook andere vragen, waarmee beginners zitten, kunnen opgevangen worden. De FAQ-editor kan dan telkens op basis van de daar gestelde vragen, de FAQ aanvullen.

Uiteraard bedoel ik met beginnersvragen vragen zoals de klassieke 'wat is een goeie synth voor...', hoe moet ik dat op mijn computer aansluiten, welke computer heb ik nodig, midi ...wat is me dat weer,....

Echt, ik ben bereid om ook mijn duit in het DSF gebeuren te doen. Zo geniet ik binnenkort dan toch een beetje bekendheid 8) 8)

Mocht jij, die dit nu leest, een beginner zijn, begrijp me niet verkeerd hoor. Iedereen hier op het forum is ooit beginner geweest. 't Is gewoon ff een manier om te vermijden dat we vroeger of later dit soort vragen voor de x-ste keer zien passeren, dat leest niet zo prettig.

Zien jullie zoiets zitten?

PS= Belgen ... happy 21 July ===>:biertje:

Goed idee.
Het viel me al op dat jij 'veel meer geduld' hebt en sommige vragen al voor de 10e keer beantwoordde.

Ik neem aan dat jij dat wel wilt modden ;)

Dat is helemaal geen verkeerde gedachte, Hover.
het valt idd soms in herhaling allemaal.
Maar lopen de beginners dan niet de kans mis het aan de experts te vragen? want die zullen de "beginners-vragen" misschien vermijden op een gegeven moment.

Ik ben best bereid om in de modder te spelen ;) , maar is geen must hoor.

Ik vermoed dat zodra een vraagje door een expert moet beantwoordt worden, het geen beginnersvraagje meer is maar iets dat al wat meer ervaring en kennis vereist om ze te beantwoorden.

Ach, ik heb veel geduld, iets dat ik in m'n dagelijkse job sowieso moet hebben, hoeveel mensen me nog steeds vragen hoe ze hun paswoord moeten wijzigen, hoe ze tekst kunnen centreren,... en dat allemaal terwijl ik niet eens op de helpdesk werk, ben gewoon de baas :duivels: , echt. Ja, zelfs dan help ik 'mijn' gebruikers verder.

Origineel geplaatst door Sander02
want die zullen de "beginners-vragen" misschien vermijden op een gegeven moment.

Niet onbelangrijk, niet het feit dat dergelijke vragen worden gesteld, maar wel dat 'ouwe synthrotten' voor de tigste keer diezelfde vraag zien passeren, daar is het me o.a. om te doen.

Vragen stellen moeten kunnen uiteraard, ongeacht het 'niveau' ervan. Trouwens als newbie lijkt het me soms niet makkelijk om te weten of ie nou iets simpels vraagt of niet.

En komt er dan al eens een vraagje terecht in het verkeerde forum dan kan een mod die toch in het juiste forum verplaatsen.

Ik heb deze thread onder de aandacht van de andere mods gebracht. Zij zullen morgen wel allemaal online zijn...

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik heb deze thread onder de aandacht van de andere mods gebracht. Zij zullen morgen wel allemaal online zijn...

Ik trek alvast me mooiste pak aan, met stropdas, staat altijd netjes als je moet solliciteren, niet ;)

in dat geval geef ik je groot gelijk. Maar, (toch weer die "maar":gaap:) in welk forum de vraag ook komt, hij staat toch op de voorpagina. Dat is trouwens ook waar ik altijd kijk. of ik doe een zoek-actie naar een bepaald onderwerp.
Ik neem aan dat het de bedoeling is de vraag door te sluizen naar dat nieuwe Forum-subject "beginners-vragen" voordat-ie op de voorpagina komt. Ik zal niet zo snel in dat forum-subject gaan kijken of er nog beginners-vragen te beantwoorden zijn.

Bekend onderwerp. :)

Trouwens schuw ik het helemaal niet om nieuwelingen erop te wijzen dat het antwoord al wel eens vaker is genoemd zodat ze doorhebben dat eerst zoeken en dan vragen veel prettiger werkt. Want als het toch al gevonden kan worden is het sneller dan te wachten op een antwoord van iemand en anders is het een goede aanvulling op de rest.

Maar kan inderdaad wel een alle belangrijke beginners vragen bij elkaar rapen en verzamelen in een FAQ.

Zo lang ben ik hier nog niet, maar het is misschien inderdaad wel praktisch om dat soort dingen in een aparte afdeling te behandelen. Dat kom je bij wel meer forums tegen. Het voorkomt ook dat de wat "oudere" users zoiets hebben van "ja ga ff beter zoeken zeg". Lijkt mij een plan.

strak plan ! zo hoef je idd niet 10x hetzelfde te vragen/beantwoorden. gewoon ff zoeken in de FAQ.

laat maar komen die FAQ zou ik zeggen.

Maar ik vind wel dat we moeten oppassen dat het forum dan niet een te hoog nerd gehalte gaat krijgen. Ik kan me voorstellen dat leden een beetje gepikeerd kunnen zijn als een vraag naar het newbies forum verplaatst wordt, terwijl hij echt dacht dat het een goede vraag was en dan vervolgens niets meer durft te vragen.
Het mooie van het synthforum vind ik momenteel, dat iedereen vragen kan en mag stellen hoe dom ze ook zijn. Als ze maar over synths gaan. Of beter gezegd over electronische klank opwekking. Een splitsing tussen beginners en pros kan dat verpesten. Ik vind het overgins ook moeilijk om aan te geven wie een beginner en pro is. Maar goed... Dat is Hover zijn taak als Mod! :)
Veel succes!

Origineel geplaatst door Sander02
in dat geval geef ik je groot gelijk. Maar, (toch weer die "maar":gaap:) in welk forum de vraag ook komt, hij staat toch op de voorpagina. Dat is trouwens ook waar ik altijd kijk. of ik doe een zoek-actie naar een bepaald onderwerp.
Pas wel op, want niet alles komt daar te staan. Het gear nieuws bijvoorbeeld...

Goed idee Hover,

Zorg vooral dat je als eerste uitlegt hoe de ZOEKFUNCTIE werkt!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Pas wel op, want niet alles komt daar te staan. Het gear nieuws bijvoorbeeld...

Het gear nieuwes staat toch op de voorpagina? Bij mij in elk geval wel. Ik kijk ook inderdaad alleen op de voorpagina, omdat er veel te veel (volgens mij dan) verschillende fora zijn in dit forum en dan zou het uren kosten om alles apart door te kijken (laden van paginas duurt nl nogal lang).

Dus als je mij vraagt of er nóg een apart forum bij moet zeg ik nee. Laat die beginnersvragen lekker langskomen. Als het al gevraagd is wijs je hem/haar er gewoon op dat 'ie even moet zoeken en kan de thread meteen gesloten/verwijderd worden worden. En af en toe kunnen zelfs "experts" iets leren van een beginnersvraag :)

Origineel geplaatst door King of Snake
En af en toe kunnen zelfs "experts" iets leren van een beginnersvraag :)
Helemaal mee eens. Ikzelf gebruik de nieuwe berichten knop meer. Reacties op nieuwsberichten (en prive fora voor mods) komen daar wel in voor.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Maar ik vind wel dat we moeten oppassen dat het forum dan niet een te hoog nerd gehalte gaat krijgen. Ik kan me voorstellen dat leden een beetje gepikeerd kunnen zijn als een vraag naar het newbies forum verplaatst wordt, terwijl hij echt dacht dat het een goede vraag was en dan vervolgens niets meer durft te vragen.
Het mooie van het synthforum vind ik momenteel, dat iedereen vragen kan en mag stellen hoe dom ze ook zijn. Als ze maar over synths gaan. Of beter gezegd over electronische klank opwekking. Een splitsing tussen beginners en pros kan dat verpesten. Ik vind het overgins ook moeilijk om aan te geven wie een beginner en pro is. Maar goed... Dat is Hover zijn taak als Mod! :)
Veel succes!

maar wat ben ik nu???
een begginende pro?
of een pro beginner?

greets dennis

Je kan het ook 'veelgestelde vragen' noemen ipv beginnersforum. Dan kunnen zowel de veelgestelde vragen van pro's en beginners daar naartoe verplaatst worden...

afgelopen week heb ik een nogal onaardig ogende post gemaakt jegens een beginner... was niet onaardig bedoeld hoor, maar zo kwam het wel over.
dat is eigenlijk ook gek, want normaal leg ik graag dingen uit over midi en andere dingen waar ik iets van af weet.
maar goed, als er zo'n nieuw forum onderdeel zou komen, help ik graag mee aan het beantwoorden van veelgestelde danwel beginnersvragen. dan beloof ik dat ik het allemaal wat aardiger opschrijf :)
oftewel: lijkt me een goed idee

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back