Hardware sequencer + drumcomputer

butch034.jpg

WOW!

Dit is wel een mega-mixer!

P.S.: Als je weet wat elk knopje doet kun je wel een vliegtuig bedienen!

Origineel geplaatst door Rubenes
Ik denk dat het echt de MPC 2000XL wordt. Deze biedt naast de sequencer ook nog eens een goede (drum)sampler, iets wat ik nodig heb.
Ik zou zeker voor de XL versie gaan aangezien je dan track-mutes hebt via pads. Dit is ook meteen de reden waarom ik niet voor een ASQ zou gaan.

Verschillen mpc2000xl en mpc2000
http://www.mpc2000xl.com/summary.htm

Bedankt voor het overzicht. Met meer dan 20 voordelen en goedkoper dan de MPC2000 ga ik nu ECHT voor de MPC2000XL

JohnyBusca,

gebruik je nog steeds de mc303?
en doet die dat niet ook een beetje eigenlijk?
niet dat ik die wil gaan aanraden/aansmeren...

Doe me a.u.b niet twijfelen ;).
Ik denk dat ik bij mijn besluit blijf. Het enige wat me kan tegenhouden is een veel te hoge prijs of dat er geen beschikbaar zijn.

Origineel geplaatst door cloudman
JohnyBusca,

gebruik je nog steeds de mc303?
en doet die dat niet ook een beetje eigenlijk?
niet dat ik die wil gaan aanraden/aansmeren...

mc303 is niet zo'n superbak...

de geluiden lopen naar verluid niet over van diepgang,
de sequencer is in feite goed, maar de midi-implementatie is niet helemaal jedat.
ze kon beter.

dus niet meteen doen. ook al zijn de meningen over dit beestje verdeeld, zeker voor die prijs
(je kunt ze meer en meer vinden voor rond de 100-130 euro...)

500 euro besparen, dat verandert de zaak een beetje. Ik ga niet snel 8 synths hebben, en het ging me echt alleen om de sequencer. Dus niet ingebouwde synths, drummachines en zo, want die ga ik vroeg of laat vervangen. Ik kan ook later een betere sequencer kopen.

maar besynth eer ge begint...

er zijn do's en dont's rond de mc303.
ze is zeer en zeer goedkoop, te vinden soms voor 100 euro, en heel soms eens minder
(lang en ver zoeken)

maar de draaiknoppen sturen geen cc's of zo uit,
de geluiden zijn volgens sommigen bagger.
als geluidsmodule moet je dit ding in speciale modus zetten en dan vallen...
een aantal functies uit, zoals het editten van geluiden, of "patches" en zo.

kijk eens rond op het forum voor reviews en zo. Meestal is men er negatief over,
maar je krijgt in feite veel waar voor weinig geld.
Heel velen hier op het forum hebben er eentje, of eentje gehad.
Kijk eens of je bij een van hen het dingetje niet eens kan uitproberen!

Ik zal als ik jou was de mpc maar eerst eens flink uitproberen (en dan vooral de manier van sequencen). Als dat bevalt is er geen betere als ik de reacties op dit forum lees. M.a.w. de MPC moet bij je passen. In mijn geval paste ie totaal niet bij mij. Een stepsequencer is voor mij echt onmismaar. De XL-7 van emu en de yamaha 'groovebox' zijn goede alternatieven om eens rustig naar te kijken. Vooral als het je toch niet om de sounds gaat...

Ik gebruik de mc-303 nog steeds wel ooit, maar dan meer voor het step-sequencing gedeelte, maar heel sumier.. 95% gaat via een mpc (en analoog.. ) Ik zou voor een tweedehands mpc gaan en mocht dat niet bevallen dan kan je hem voor dezelfde prijs weer verkopen. Sim-pel.

Bedankt voor het overzicht. Met meer dan 20 voordelen en goedkoper dan de MPC2000 ga ik nu ECHT voor de MPC2000XL

De MPC 2000 XL vindt je echt niet goedkoper dan de MPC 2000 hoor. De NIEUWPRIJS WAS lager van de XL. De 2000 is niet meer nieuw te vinden en 2ehands is tie enorm goedkoop geworden. Ik heb uit armoeiigheid de 2000 zonder XL en dat werkt lekker genoeg.

Ik denk dat prijs de bepalende factor wordt...

RM1X: 100 - 300€
MC-303: 100 - 200€
MC-505: 200 - 300€
MPC: 500 - 600€

Zo te zien staan de RM1X en de MC-303 het beste voor... maar dat zegt niks over kwaliteit. Ik denk dat het een van deze wordt.

Laatst gewijzigd:
ik adviseer toch voor de MPC te gaan, ik heb ervaring met alle bovengenoemde apparaten, behalve de mc505.

nu ik een MPC heb vraag ik me af waarom ik zo lang met al die andere 'troep' heb lopen klooien...

in principe vond ik de rm1x zeker niet slecht maar toch...

MPC !!!

Een MC505 voor 300 euro?? Voor een kapotte, ja. Voor een werkende, nee.

Denk ook niet dat je een RM1x tegenkomt voor 100 euro, voor dat geld kun je hem beter houden hoor.

En de prijs van een MPC zonder mankementen begint bij de 600 euro hoor, da's dan met 32 mb geheugen.

Ik weet het gewoon niet meer, ik ga gewoon eentje pakken die volgens mij de beste is. Wel bedankt voor jullie hulp!

Ik weet het gewoon niet meer, ik ga gewoon eentje pakken die volgens mij de beste is. Wel bedankt voor jullie hulp!

Ja zeg, nu doen wij alle moeite om je te helpen, ga je al die raad in de wind slaan... Daar komt het er toch op neer als ik je bericht goed begrijp.

Origineel geplaatst door Steven V
Ja zeg, nu doen wij alle moeite om je te helpen, ga je al die raad in de wind slaan... Daar komt het er toch op neer als ik je bericht goed begrijp.

Het probleem is gewoon dat ik geen geld heb om een MPC te kopen. Dat zag je al aan mijn vorig bericht. Dus zal ik moeten een andere kopen.

nog even voor de duidelijkheid aangezien je sterkste wens gericht is op het sequence gedeelte van je nieuwe aanschaf:

MC303 en MC505 werken volgens Rolands pattern-lenght based sequencing
dwz. dat elke track binnen de pattern dezelfde lengte en time-signature heeft als de pattern waar deze zich in bevind,
dat is even leuk maar na een tijdje toch echt een irritant limiet.

RM1X heeft dit dus niet, elke track kan user-phrases (sequences) bevatten,
die uiteenlopende lengtes (en time-signatures indien gewenst) hebben.
Geheel los staand van, en 'loopend' binnen de pattern waar deze zich in bevinden.
Dit geeft dus enorme variatie en creativiteits mogelijkheden, zo right out of the box.

Bedenk alleen dat de RM1X geen monitoring per kanaal heeft wanneer je in 1
van de rec-modes zit, met andere woorden je kan niet even dat piano rifje opnemen terwijl je naar je basje luistert die ook vanuit de RM1X word getriggerd (weet trouwens niet meer of dat die dat ook doet met externe midi bakken, misschien dat iemand die zo een bak heeft dat kan toelichten?).
Ik gebruik zelf namelijk al een tijdje een RS, die gaat dus nooit meer weg :D

Moest je kiezen tussen de MC's dan zou ik uiteraard voor de 505 kiezen, heb ik ook een hele gave tijd mee gehad en flink mee op pad geweest, klinkt zoiezo beter als de MC303 en midi is wat volwassener ge-implementeerd.

have fun :doei:

Origineel geplaatst door bionrg
Bedenk alleen dat de RM1X geen monitoring per kanaal heeft wanneer je in 1
van de rec-modes zit, met andere woorden je kan niet even dat piano rifje opnemen terwijl je naar je basje luistert die ook vanuit de RM1X word getriggerd (weet trouwens niet meer of dat die dat ook doet met externe midi bakken, misschien dat iemand die zo een bak heeft dat kan toelichten?).
Dit geldt alleen in de Grid mode (16 staps x0x style programeren), ook MIDI-out data. In de realtime-, step- en overdub modus hoor je alle kanalen wel gewoon.
De RS heeft toch ongeveer dezelfde sequencer aan boord? maar daarin hoor je dus wel de overige kanalen in de grid modus?

Back