Weer Nieuwe Sidstations!!

Spionbeelden vanuit het werkhuis bij Elektron:

Gewoan een stelletje ordinaire vandalen zijn het, ja dat is het!!! :dubbel: ;)

midibox_sid_crazy.jpg

Origineel geplaatst door Prophet
Spionbeelden vanuit het werkhuis bij Elektron:

Gewoan een stelletje ordinaire vandalen zijn het, ja dat is het!!! :dubbel: ;)
Waar staat ergens dat Elektron ze uit C64s sloopt.. misschien hebben ze wel gewoon spareparts gevonden..

En waar link jij het plaatje vanaf.... Zijn dat niet de mensen, die leken aanzetten tot het slopen van prachtige computers om er zelf een hele lelijke onbruikbare synth van te maken! ;)

je kan het idd op twee manieren bekijken

De foto komt idd van hier en niet van Elektron http://www.ucapps.de/

Maar spareparts....t'zou kunnen.... gekocht van gasten die slopen dan bedoel je? :halleluja :dubbel:

Origineel geplaatst door ironfreq
Weet iemand misschien hoeveel mensen er bij Elektron ongeveer (full-time?) werken? En klopt het dat ze hun apparatuur (deels?) nog met de hand maken? Ik herinner me dat in de SOS review van de MonoMachine te lezen was dat verschillende LEDs duidelijk met de hand geplaatst waren. Als dat het geval is schroeft dat de prijs misschien ook wel op, al kan ik het me moeilijk voorstellen, want zelfs MAM maakt alles geautomatiseerd heb ik begrepen.

Er werken 2 mensen full time bij elektron. Momenteel is er enkel nog een freelance coder voor de bugfixes.
De machinedrums werden vroeger in Gotheburg gemaakt. Nu ergens in Rusland dacht ik.
Ze rollen er wel niet volledig geassembleerd van de band.
Elektron zelf heeft gewoon geen mogelijkheid om lager in prijs te gaan. Als ze in Azië willen gaan produceren moeten ze minsten hun verkoop 10 maal hoger krijger. Zweden is ook niet bepaald een belastingsparadijs. Ze hebben zelf al uitgekeken om naar Duitsland te verhuizen.

Ja het is dat, ons verstand zal er wel weer wat te klein voor zijn om in detail te weten hoe dat allemaal werkt zeker.

Arm zullen ze er wel niet van worden hè?
1 ding weet ik wel zeker en is al gezegd hier; Indien ze van Machinedrum ipv 1350, 850 zouden vragen, het dubbel of meer zou verkocht zou geweest zijn ondertussen. Denk je niet?
Het voordeel is wel dat het nu wat exclusiever blijft misschien.

Ik gun het ze hè, moet me niet verkeerd verstaan en als ze van de volgende 100 SID's een zwarte Ninja-batch van de band laten rollen mij part! Misschien word ik wel weer bekeerd =)

:mega:

Origineel geplaatst door Prophet
ze zijn al weer allemaal weg dat is nog t'strafste!

Nee hoor: Order Site Sidstation

Het leek mij ook wat onwaarschijnlijk dat ze allemaal al verkocht waren. Het is alleen maar het in stock status!

En als je nou zelf nog zo'n chip hebt, misschien issie dan goedkoper als je alleen het kastje eromheem besteld. ;)

Klink misschien raar... maar zo nu en dan kijk ik wel eens op de Elektron site hoeveel Sidstations er nog te koop zijn en tot mijn verbazing zijn ze nog steeds niet op... die 'laatste' honderd:confused:

Dat zou ook zo zijn met het Monomachine keyboard... en ook nog steeds te verkrijgen.

Het upgraden voor de Machinedrum naar UW is vooralsnog niet meer mogelijk...

Ik ben en blijf groot fan van Elektron Machines... maar vind dit alleen heel merkwaardig.

Ik vind deze vorm van kunstmatig omhoogtrekken van de prijs door een tekort te creëren echt niet kunnen.

Origineel geplaatst door MSDOS
Klink misschien raar... maar zo nu en dan kijk ik wel eens op de Elektron site hoeveel Sidstations er nog te koop zijn en tot mijn verbazing zijn ze nog steeds niet op... die 'laatste' honderd:confused:

Dat zou ook zo zijn met het Monomachine keyboard... en ook nog steeds te verkrijgen.

Het upgraden voor de Machinedrum naar UW is vooralsnog niet meer mogelijk...

Ik ben en blijf groot fan van Elektron Machines... maar vind dit alleen heel merkwaardig.

En daar zij ze weer; de UW upgrade kits...

Elektron Order Page

ik wil er ook eentje maar 920,- is best veel geld

wilde al een virus ti kopen en deze erbij zou denk ik een goeie aanvulling zijn

paar vraagjes:

is het echt een goeie aanvulling ?

zal de sidstation in waarde stijgen aangezien de c64 niet voor het oprapen liggen?

hoeveel versies van de sidstation zijn er?
heb ze op sites zien staan maar omdat de prijs zo laag is vraag ik me af of het wel dezelfde zijn

wat is een 2dehands sidstation op moment waard en wanneer betaal ik er echt teveel voor?

hoe zit het met garantie wat als nou de chip stuk gaat ?

alvast bedankt voor enige info

:biertje:

Laatst gewijzigd:
Sjezus seg... 770 Euro. Dat gaat m'n petje echt te boven. Voor een fractie daarvan kun je er zelf eentje maken.

Aan de prijs van de SID chip zal het niet liggen want dat kost zo'n 10 euro.

Origineel geplaatst door champ

wilde al een virus ti kopen en deze erbij zou denk ik een goeie aanvulling zijn

paar vraagjes:

is het echt een goeie aanvulling ?

zal de sidstation in waarde stijgen aangezien de c64 niet voor het oprapen liggen?

hoeveel versies van de sidstation zijn er?
heb ze op sites zien staan maar omdat de prijs zo laag is vraag ik me af of het wel dezelfde zijn

wat is een 2dehands sidstation op moment waard en wanneer betaal ik er echt teveel voor?

hoe zit het met garantie wat als nou de chip stuk gaat ?

alvast bedankt voor enige info

:biertje:
ik zou er niet vanuit gaan dat ie 2e hands meer dan 900E waard gaat worden, of je moet 'n echte freak vinden...

Origineel geplaatst door champ

Ik wou er ook altijd eentje... na al die enthousiaste verhalen van eenieder...
Laten we zeggen: echt iets voor de liefhebber! Maar ik vind het een rampbak hoor; veel ruis, vage interface (lijkt meer op een telefoon dan op een synth), en hoewel je er echt iets vets uit kunt halen was ik er heel snel op uitgekeken...
Voor die 900EUR zou ik een VirusC kopen... of twee MFBII's... of een SupernovaII... of... of...

Kortom: bezint eer ge begint! :geslaagd:

ik las ergens op een site dat de interface juist makkelijk te bedienen was zal de link proberen op te sporen

is er iemand in de omgeving utrecht of rotterdam waar ik de sidstation kan beschouwen?

Back