Weer Nieuwe Sidstations!!

Tjonge jonge zeg....

Ech nie normaal he....dat is dus zo`n 2000 ouwe nederlandse piekies
Je kan wel zeggen; als iemand het er voor over hebt dan moet ie het zelf weten, maar toch.

AARDIG ZIEK als je dat ervoor betaalt! En nu al uitverkocht begrijp ik.

Mja, dan zullen ze binnenkort wel de allerlaatste (?) 100 op de markt dumpen voor het schamele bedragje van 1640 euro.
Zo zie je maar dat je een hoop geld kan verdienen met weinig creativiteit.

Maar goed, laatst werd er op ebay een totaal gedesintregeerde TB303 verkocht voor 350 euro....

Origineel geplaatst door GREENSKiN
Elektron is een erg klein bedrijf, met een kleine afzet. Ze maken dus ook kleine batches. Kleine batches zijn erg duur om te produceren. Vandaar de prijs.

Overigens heb ik ook geen 920 euro over voor een Sidstation, natuurlijk :)

O ja vandaar dat ie eerst 715 kostte en nu 920, omdat het nu eenmaal steeds duurder wordt als je meer van op de markt zet????????

idioot duur voor het toevoegen van een doosje en software aan een chip die je op iedere rommelmarkt tegenkomt. kleine batches of niet, ze hebben genoeg ervaring met het maken van Sidstation en zouden het nu met hun ogen dicht moeten kunnen bwvs, kosten zouden lager kunnen zijn. genoeg betaalbare alternatieven op de markt.
ik zou er best een kopen voor 350 euro, meer zou ik niet lappen.

En dan moet je weten dat dat ding nog een enorme midi-vertraging geeft.

DWZ je moet je sequences 60 ms ofzo naar voren halen in je tracks anders loopt ie achter met het noten weergeven.

Origineel geplaatst door Septic
Tjonge jonge zeg....

Ech nie normaal he....dat is dus zo`n 2000 ouwe nederlandse piekies
Je kan wel zeggen; als iemand het er voor over hebt dan moet ie het zelf weten, maar toch.

AARDIG ZIEK als je dat ervoor betaalt! En nu al uitverkocht begrijp ik.

Mja, dan zullen ze binnenkort wel de allerlaatste (?) 100 op de markt dumpen voor het schamele bedragje van 1640 euro.
Zo zie je maar dat je een hoop geld kan verdienen met weinig creativiteit.

Maar goed, laatst werd er op ebay een totaal gedesintregeerde TB303 verkocht voor 350 euro....

Sorry maar je kunt na 3 1/2 jaar Euro echt niet meer terugrekenen naar guldens. Ik weet dat de neiging er is om het te doen maar de gulden - euro koers van destijds is echt allang heel anders geworden. Geen 2.2blablabla meer iig.

Dit sluit overigens wel aan bij de reply die ik in de XB -> MD thread deed. Elektron maakt mooi spul maar is wel erg overmoedig wat betreft de prijs. Dit apparaat is gewoonweg geen 920 Euro waard! Ik zou 500 x eerder gewoon QuadraSid kopen voor 60 Euro. En dan heb je nog 4 Sids beschikbaar ook! Sterker nog, voor 350 Euro koop je het de hele productlijn van RefX. Dan heb je 5 synths en een effect waaronder Vanguard, Beast en QuadraSid (niet echt de minste).

De Machinedrum zou vele malen beter verkopen als de prijs wat vriendelijker was. Dat zou de omzet ook vergroten. Ik merk ook dat het aantal machinedrum en SFX eigenaars stabiliseerd. Er zijn er weer een paar doorverkocht maar nu staat er niks meer op de 2ehands markt (of nauwelijks). De liefhebbers hebben hun apparaat al een tijd en weinig nieuwe mensen raken geinteresseerd in deze machines. Als een machinedrum 700 - 800 Euro had gekost had ik er serieus over nagedacht. Nu blijft bij mij het geld in mijn zak.

Zelfde verhaal voor deze Sidstations. Wonderbaarlijk genoeg zijn er dus wel 100 mensen met dit geld aangekomen. Is wel eventjes 92.000 Euro (waarschijnlijk iets minder door verkoop in buitenland) omzet voor een 100-tal Commodore64 chippies. Iemand die mij kan overtuigen dat deze 100 Sidstations maken ergens in de buurt van de helft van dit bedrag heeft gekost nodig ik uit om dat te doen. Het ontwerp was er al, de R&D was er bij de vorige batches al uit en de grondstoffen lijken me ook niet echt waanzinnig duur (paar knoppies, metalen doosje, printplaatje en LCD schermpje (Inkoop ergens rond de 30 Euro misschien?)

Maar goed......waar maak ik me eigenlijk druk om?

Al wil ik het omrekenen naar roepia`s..... :) Ik zeg toch ook niet op welke partij jij moet gaan stemmen? :biertje:
(trouwens inflatie gem 2,5% dus 3,5 x 2,5% en je kan weer verder rekenen)

Het was alleen maar om aan te geven dat mensen misschien zich dan realiseren dat ze toendertijd ook geen 2000 piek zouden betalen voor een opgevoerde sid.

Voor de rest heb je gelijk

Origineel geplaatst door Septic
Al wil ik het omrekenen naar roepia`s..... :) Ik zeg toch ook niet op welke partij jij moet gaan stemmen? :biertje:
(trouwens inflatie gem 2,5% dus 3,5 x 2,5% en je kan weer verder rekenen)

Het was alleen maar om aan te geven dat mensen misschien zich dan realiseren dat ze toendertijd ook geen 2000 piek zouden betalen voor een opgevoerde sid.

Voor de rest heb je gelijk

Omrekenen naar guldens (met welke koers we dan ook te maken hebben) is idd een goede rem. Als je soms ongeveer schat hoeveel iets in guldens had gekost denk je wel eens bij jezelf....ECHT NIET! Dat had ik wel iig.

Ik ben echt benieuwd wat dit soort producten over 5 jaar gaan kosten. 2000 euro? Gaan ze dan ook x80286 processoren verkopen met een doosje er omheen voor 1000 euro? Daar heb ik er nog wel een stuk of 5 van namelijk ;)

Weet iemand misschien hoeveel mensen er bij Elektron ongeveer (full-time?) werken? En klopt het dat ze hun apparatuur (deels?) nog met de hand maken? Ik herinner me dat in de SOS review van de MonoMachine te lezen was dat verschillende LEDs duidelijk met de hand geplaatst waren. Als dat het geval is schroeft dat de prijs misschien ook wel op, al kan ik het me moeilijk voorstellen, want zelfs MAM maakt alles geautomatiseerd heb ik begrepen.

Zonde van die C-64's. Gelukkig waren er wel een paar miljoen. Ik heb er 2. Moet er eentje nog eens van een interface voorzien, maar dat zal er wel weer niet van komen.

Origineel geplaatst door Acidfever
Als een machinedrum 700 - 800 Euro had gekost had ik er serieus over nagedacht. Nu blijft bij mij het geld in mijn zak.

Idem hiero! 1200,- voor een drumbox, kan ik er echt niet aan geven.... en 1000,- 2dehands nog vele minder.

Sweden, schoon land ze, maar als je weet dat ze voor een pint bier 10 euro vragen dan kan het misschien zijn dat ze deze prijzen nog een koopje vinden en zichzelf Robinhood wanen ;) :D

Ik ga denk ik eens reaktoren vanavond om te kijken in hoeverre het mogelijk is dit concept na te maken.

Verder ieder zijn ding natuurlijk!

Origineel geplaatst door reddread
Persoonlijk ga ik liever voor de prophet64. Een stuk goedkopere oplossing met ook heel wat mogelijkheden.
Haalt heel veel uit je c-64 en leuke 303 sequenser.
Ook nog te syncen met midi.
Ik heb er 2 in m´n setup hangen

:okdan:

dread

www.prophet64.com

Supertof dit!

Toffe interfaces ook zeg....

Kan je echt veel beter doen dan zon SIDstation. Dit is pas lekker vintage een paar C64 in je studio :)

Origineel geplaatst door etaoin
De C64 is uit het hobbytijdperk dus ik zou zelf ook lekker gaan hobby'en als ik er eentje zou willen denk ik.
uCApps dan wel. En dan zo'n rackmount zoals onderaan de pagina staat :D

Effe fototje erbij joh. Kunnen ze kwijlen.....

midibox_sid_cs2.jpg

Ik vind de bovenste er authentieker uitzien.

Zwart met blauwe leds is ook tof natuurlijk, maar zo`n c64 en logo`s kleurtje is wel gaaf

Back