MicroModular vs A-Station

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Gewoon een A-Station dat is toch duidelijk een veel krachtigere machine voor hetzelfde geld de micro modular is leuk om patches in elkaar te knutselen maar wat heb je eraan als je maar 1 stem overhebt zelfs zijn grote broer is knap waardeloos zonder expantion board als je hem echt goed gebruikt dan he ;) ik heb zelf de A-station gisteren besteld om lekker thuis melodietjes en riddle,s in te kunnen spelen :P

Mijn ervaring: ik heb in de winkel een paar uur met de k-station (toetsversie van de a-station) gespeeld en dat was allemaal leuk en aardig. De klanken die erin zaten insprireerde op zich wel, maar het is allemaal wel heel erg: gelikt, kant en klaar, kortom precies goed om een standaard trancehitje te scoren! Ik ben inmiddels in het bezit gekomen van een micromod. en daar heb ik absoluut geen spijt van. De klanken uit de MM zijn net dat tikkeltje rauwer, aggressiever en klinken net ff wat minder 'plastic'. Het hangt er natuurlijk vanaf welke patches je erin zet, de MM kan net zo goed de prefecte tiesto-trance-lead uitbraken, daar gaat het niet om, ik denk alleen dat je het (bij wijze van spreken) altijd zal kunnen horen als een klank op de a/k-station is gemaakt, en dat een klank uit de MM over het algemeen veel apparter en anders kan klinken. Het voordeel dat de MM heeft boven de a-station is de mogelijkheid om er je eigen signaal-verbouwer van te maken, want wat het rooie duiveltje met een audio in signaal doet, dat is gewoon niet de gleuven!!! En de a-station heeft als pluspunt de onvoorwaardelijke polyfonie van ik dacht 8 stemmen.

Gegroet, technomau

micromodular kicks ass, maar mauriesje: heb je bij je k-station demo wel de effecten eraf gehaald? die presets zitten tjokvol met reverb en delay enzo....clean klinkt het al een stuk interessanter vonnik

Het blijft appelen en peren vergelijken.
Ga naar je dichts bijzijnde muziekzaak en ga ze allebij eens beluisteren , je merk zo wel het verschil.Over wat is beter en wat is slechter kan je blijven lullen zoveel wil en zolang je kan.Het gaat er toch om wat je kan gebruiken of wat je het meest nodig hebt in je setup , wat voor sounds je wil maken en hoevlug je die nodig hebt.

Groetjes,
marcE

Ik heb dat ding voor mijn gevoel helemaal ondersteboven gekeerd, lekker alle effectjes aan dan weer uit, maar ik moet zeggen: met zoveel effectpower als op een novation synth bedoelen ze toch wat, het is duidelijk het sterke punt, want die effecten klinken op zich erg goed.

ik vond de k-station erg vet klinken, terwijl ik helemaal niet van de novations houd.....behalve de drum en basstation dan...denk dat de UI ook behoorlijk meespeelde..wat me opviel is dat ik altijd gelijk de reverb eraf haalde......maar idd allemaal persoonlijk

ja...is echt mooi...je drukt een knopje in en ineens hoor je een opgeknipte breakbeat met een staande bas erbij....vet hoor! ;)

Origineel geplaatst door Jena_mu6
ja jij snapt het de A station is veel krachtiger dan de Micro Mod.....en de kerstman woont echt op de noordpool en je signature is helemaal niet irritant.

Ik ben blij dat je er net zo over denkt maar over de laatste 2 dingen moet ik je helaas even uit je droom helpen ten eerste de kerstman bestaat niet.... ik weet het ik vond het ook jammer toen ik het hoorde als 3 jarige jongen en ten tweede mijn sign is mischien wel irri maar wel de waarheid en ik heb ook niet gezien dat ie zo groot zou worden maar als ik je eenvoudige leven kan opfleuren door hem kleiner te maken wil ik dat best doen hoor :duivels:

Origineel geplaatst door technomauriesje
Show a bit of respect newbie

Pardon ik geef alleen maar response op een zeer vervelende flame :( die totaal nutteloos is als reactie op het onderwerp. Trouwens jou bericht voegt ook weinig toe :stupid

niks te newbie, ook al was tie een oldie kappen met die grappen zeikerds

je kan toch ook normaal reageren...je sig is tenminste de waarheid?? uhm ja, kunje m nog wel een kleiner lettertype maken

Origineel geplaatst door Pjotr G
niks te newbie, ook al was tie een oldie kappen met die grappen zeikerds

je kan toch ook normaal reageren...je sig is tenminste de waarheid?? uhm ja, kunje m nog wel een kleiner lettertype maken

Ja natuurlijk geen probleem :) thx voor de tip :engel:

:smeris:
Hooliesmile.gif

Threads over welke synth is beter lokken gewoon dit soort meningsverschillen uit. En misschien moeten we dan met z'n allen gewoon even rustig aan doen en gewoon naar elkaars mening luisteren. En dan wel of niet mee eens zijn zien we dan wel weer. :)

Wil je een discussie voeren over wat een discussie is?

Kom ik in een feedback loopje terrecht hoor. ;)

Maar ik houd altijd maar in het achterhoofd dat mensen die zoiets over welke wel/niet beter zou zijn dat ze gewoon onzeker zijn en van anderen hun zekerheid willen horen zodat ze voor zichzelf kunnen uitmaken voor welke ze kunnen gaan. Niet meer dan normaal denk ik.
Alleen zijn er dan sommige mensen zo zeker of komen zo over dat anderen zich daardoor aangevallen voelen. En dan ontstaat er wrijving. :)
En tijdens zo'n conflictsituatie is een open discussie niet mogelijk omdat beide partijen niet open voor elkaar staan.

(ps. ik heb geen sandalen en ook geen geitenwollen sokken)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back