Moderaties en verdwijnen van berichten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

BDeep

lijkt nergens op
Hallo!

Soms kan het voorkomen dat om wat voor reden dan ook een thread verwijderd wordt door een moderator, ik neem tenminste aan dat dat in de regel met opzet gebeurt, en geen technisch mankement is.
Nou wil ik niet ter discussie stellen of een thread wel dan niet verwijderd had moeten worden, wat ik wel graag zou willen is dat je bijvoorbeeld via een optie bij je persoonlijke voorkeuren automatisch een pbtje krijgt als je in zo'n thread gereageerd hebt. Dus er wordt een thread verwijdert door moderator X, dan zou ik een pbtje krijgen waar in staat, thread A is verwijdert door moderator X om deze reden.
Wat nu gebeurt is dat je soms denkt van he! er was hier toch ergens nog een thread, maar je kunt um niet vinden, en op deze manier weet je gelijk hoe of wat.
Ik heb geen idee of dit technisch gezien een beetje mogelijk is, het is natuurlijk niet mijn bedoeling om een moderator aan 35 afzonderlijke leden een pbtje te laten sturen, ik zat dus meer te denken aan een automatisch gegenereerd ding als er een thread verwijderd wordt.

Ben benieuwd wat anderen hier van vinden, en of zoiets eigenlijk wel te doen is.

Groeten

Bram

Of het technisch te doen is weet ik niet. Wel gebeurt het vaak dat een thread verplaatst wordt en mensen meenen dat hij verwijdert is.

Greetz

Yawgmoth

Eventueel zouden ook iets van een vuilnisbak/vuilstort kunnen maken en dat je daar niet meer op threwads kunt reageren...

Maarruh heb je een concreet voorbeeld?

Mwjah, voor die paar threads die verwijderd worden is het misschien idd een beetje onzin om zoiets op te zetten. In de regel gaat het dan om threads waarbij mensen uhmm "minder vriendelijke antwoorden" aan elkaar geven, denk aan threads zoals "techno is simpel" of iets van die strekking, en de aanleiding voor dit idee, die enquete over populairste moderator.

Moderators

Moderators

Ligt het nou aan mij

Of sluiten de moderators hier te pas en te onpas threads zonder enig gevoel voor humor of algemene ontwikkeling?

Ik vind dat soms zo kinderachtig.

Ik heb zo'n voorgevoel dat dit weer zo'n moderators afzeik thread gaat worden.
Mensen kap daar nou eens mee......de mensen die dit forum runnen doen dit gratis ende voorniets zodat andere mensen gezellig met elkaar kunnen ouwehoeren over muziek synth's en andere aanverwante zaken. Als iemand niet je gevoel voor humor deelt....ga dan niet zo kinderachtig lopen zeuren .....word dan gewoon stand up comedian in je lokale buurtkroeg !

Origineel geplaatst door C-Code
Ik heb zo'n voorgevoel dat dit weer zo'n moderators afzeik thread gaat worden.

idd.......WEER !

imo moet een mod van een forum rekening houden met vele gevoelens, (ongeschreven) regels en het belang van velen.
Aangezien onze maatschappij jammer genoeg nou eenmaal aan elkaar hangt van lieden die zich om het minste of geringste gepasseerd of vernedert voelen, is het zaak voor een mod (die midden in de samenleving staat) om met al deze zaken rekening te houden, om het voortbestaan van een forum te garanderen.
Om deze reden zullen er ongetwijfeld regelmatig beslissingen genomen moeten worden die door de wat meer ruimdenkenden onder ons in eerste instantie niet begrepen worden. (of mss juist door de meest bekrompen zielen)

Mijns inziens doen ze dit best goed hoor !

wanneer gaan de notoire zeikerds onder ons nou eens begrijpen dat ze bij hun aanmelding zich overgeleverd hebben aan het beoordelingsvermogen van de mod's, ipv maar weer te gaan mekkeren alsof ze hier enig recht hebben......

Origineel geplaatst door gemmetje
idd.......WEER !

wanneer gaan de notoire zeikerds onder ons nou eens begrijpen dat ze bij hun aanmelding zich overgeleverd hebben aan het beoordelingsvermogen van de mod's, ipv maar weer te gaan mekkeren alsof ze hier enig recht hebben......

En wat nog veel triester is, is dat die zeikers ook meteen roepen dat er te pas en te onpas dingen gesloten worden, terwijl het vaak alleen om hun posting gaat waar ook al niet al te veel nuttigs in was gezegd.....behalve een hoop gezeur over elkaars smaak/wansmaak........en je weet van tevoren...over smaak valt NIET te twisten..... PUNT !!

Maar laat dan weten waarom een bepaalde topic wordt verwijderd. Anders vallen we alleen maar in herhaling :) Bij gesloten topic gebeurt dat ook, dus waarom bij verwijdering niet?

Overigens is er in de afgelopen 24 uur naar mijn weten maar 1 topic verwijderd en die mocht van mij ook zeker weg, maar met name bij dàt topic had ik graag een beweegreden gezien. Kun je als moderator 's een statement maken, doen ze 't niet...

Origineel geplaatst door Chinetti
Maar laat dan weten waarom een bepaalde topic wordt gesloten of verwijderd. Anders vallen we alleen maar in herhaling :)

Overigens is er in de afgelopen 24 uur naar mijn weten maar 1 topic verwijderd en die mocht van mij ook zeker weg, maar met name bij dàt topic had ik graag een beweegreden gezien. Kun je als moderator 's een statement maken, doen ze 't niet...
Meneer Smackos doelt waarschijnlijk op zijn trance thread. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25325

Of sluiten de moderators hier te pas en te onpas threads zonder enig gevoel voor humor of algemene ontwikkeling?
Wel leuk dat hij denkt dat wij geen gevoel voor humor hebben, terwijl het misschien wel andersom is, of een ander gevoel voor humor.

Je moet niet net als andere personen steeds door blijven gaan met dingen als wij al aangegeven hebben dat we het niet willen.

Kun je als moderator 's een statement maken, doen ze 't niet...

Waarom zouden ze ? Het is hun "taak" te zorgen dat discussies niet uit de hand lopen, meer niet !
(maf voorbeeld mss) De voorzitter van de 2e kamer laat zich ook niet uit over zijn ideeën......

als ik me trouwens goed herinner staat er op het aanmeldingsform een regel dat de mod's zich het recht voorbehouden om threads ZONDER OPGAAF VAN REDEN te sluiten of te verwijderen.
Iedereen met 'n nick hier is daarmee akkoord gegaan.....

zucht moet dat nu alweer! krijgen weer zo'n wellus nietus discussie.
als iemand zijn mening wil geven, prima!

voordeel : ) mods kunnen terug reageren, synths niet...

degene die straks de thread weer sluit... juist, dat is ook een modje :)

Dat snap ik ook wel, maar aangezien er vaak wordt gevraagd naar een reden is het dus altijd weer discutabel. Deze keer was de verwijdering totaal niet discutabel en gewoon terecht. Het had dus een goed voorbeeld geweest van wáárom te modereren, en hoe om te gaan met de gedragsregels van het forum.

Kantine is een groot woord :D

Ik ben gewoon tea-boy / tape operator / manusje van alles op het kantoor en in de studio van het Legowelt imperium.

Nou nu moet ik even flightcases inpakken voor Legowelt's optredens in het weekend

Maar eerst nog even een shaggie draaien.

:peukie:

Re: Moderators

Re: Moderators

Origineel geplaatst door smackos
Ligt het nou aan mij

Ik vind dat soms zo kinderachtig.

Het ligt aan jou.

Wat je ervan vindt moet je zelf weten. We doen ons best om het forum dusdanig te ondehouden dat het doel nagestreefd kan blijven worden.

Wat ik dan even niet snap dat ik af en toe mailtjes krijg of ik deze of gene draad wil aanpassen.

Ik ben (gvd) helemaal geen mod. Zout op!

Waarom elkaar niet even helpen met het in perspectief te plaatsen van bepaalde posts?
Zo vaak dat er door onduidelijke communicatie dingen fout gaan.

En er is altijd nog die ene regel dat mods alles kunnen aanpassen wat ze willen, en als je het daar niet mee eens bent heb je de vrije keuze om weg te blijven. Maar iets eisen kan gewoon niet, sterker nog ik vind het onbeschoft. Je kan wel argumenten aandragen in een discussie met mods maar die hoeven daar geen gehoor aan te geven.
Zelf ben ik het ook niet altijd eens met mods en vind het afsluiten van draden zonder reden soms ook raar. Maar ook met deze meningsverschillen zou je ook gewoon lid kunnen zijn. En als alle leden nokken dan weten de mods ook dat ze het niet goed doen. Maar zover ik weet komen er alleen maar nieuwe leden bij en oude leden zijn er weinig weggegaan, dus....

Origineel geplaatst door C-Code
Brian, die smackos gebruik bij zijn URL de wesite van je labelgenoot legowelt.
Is dat wel OK, nu gaan mensen denken dat die smackos onderdeel uitmaakt van legowelt ?

Wat Legowelt zijn Teaboy voor vrijheden toestaat is aan hem, niet aan mij. Ik doelde ook niet op de Smackos thread, dat vind ik maar raar dat die gesloten is. Smackos was de plaatser van dat topic en het ging over zijn tracks dus is het ook aan hem om te zeggen dat mensen op zijn tracks moeten reageren en niet off-topic moeten gaan. Daar heb je geen moderator voor nodig.
Maar het lijkt wel een hetze tegen Smackos...

Met terechte verwijdering doelde ik op een andere post.

Smackos was de plaatser van dat topic dus is het ook aan hem om te zeggen dat mensen op zijn tracks moeten reageren en niet off-topic moeten gaan. Daar heb je geen moderator voor nodig.

Ben ik het niet mee eens. Dit zou namelijk de vrijheid geven aan de topicstarter om er bewust (of onbewust) een zooitje van te maken. Nee die thread was echt wel klaar zo. Er was geen reden om de thread open te laten nadat 3 keer ingregepen is wegens sfeerverpesterij en off-topic gaan en meermalen een verzoek is gedaan om het netjes te houden.

deleten van postings

deleten van postings

Het valt mij op dat de laatste tijd nog al postings gedeleted worden door een moderator. (hanz) :D
Graag wil ik toch verzoeken dat moderators zich zo veel mogelijk hier buiten houden.

Soms deleten leden zelf ook messages, ik zelf vanavond ook, een ander lid in dezelfde thread waarschijnlijk ook, maar als moderators ook nog messages gaan deleten zonder daar kennisgeving van te doen is het mij erg onduidelijk hoe een thread eigenlijk verloopt.

Ik vind dat eigenlijk niet zo prettig..

Leer d'r maar mee leven zou ik zeggen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back