Re: [Korg] 800DV
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ola!
Gisteren bij King Kahn zag ik tot mijn verbazing een Korg 800dv.
Ik vond het eigenlijk wel een leuk ding. Wat zijn de ervaringen op het forum met deze synth?
YOOH mr busca
ik wee niie ik hoor er id maar weinig over ,de dv800 dus
- ik had er een dus en heb hem geruildt tegen een cs30 met de seq.
dat zegt wel iets over het karakter van de synth ,...want als ik iets ruil wil ik er zeker iets "intresants "voor terug
nou is de cs leuker om te spelen met de seq. diverse filters en ,....last but not least hij heeft cv/gate
de dv 800 niet
geen probleem ,analogue solutions [d8 ik] heeft zelfs een modulaire modificatie zodat je de twee synth linen die erin zitten [ vco-vcf-vca ] onafhankelijk van elkaar kan aansturen,
- en ook diverse osc waveform outs [leuk als je 1 moduilair heb .
klank wise istie eg een van mn heftigste [ mono ] synths geweest , vooral van die sounds met ringmodulator [deze klinkt eg erg goed ] die langsaam aanzwellen ,...en die heeeeeeeeeel aparte manier van travellers van lowpass naar high pass met een beweging
de prijs daar valt over te twisten ,...ik heb de mijne gekocht voor 550. en das nie duur vindt ik ,..als je ziet dat de msjes opbrengen deze dagen ,.........pffffffff [ de dv800 moet je ff ombouwen , en je wilt em nooit meer kwijt ]
maar ik weet zeker dat ie goedkoper te vinden is !!!
dus voor de sound kun je ook een 700s kopen voor zo.n 180 a 250.- benb je dr ook
ik had begrepen van de man van wie ik hem kocht ,...[een al wat oudere synth freak ] dat er nie sooo veel meer waren in nederland ,althans hij kende er maar een paar
wil je een mini / tb kopen dan kun je overal en elke week terecht
na groeten Ron
en wie is king khan eigenlijk ,...vast geen broer van ....djanges