Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door fuse
Neem bijv Musique concrete. Die heeft waarschijnlijk een grote invloed gehad op de ontwikkeling van de mellotrons. Die vervolgens weer voor het uitvinden van sampling heeft gezorgd.
Poging tot definitie
‘Elektronische muziek ontstaat bij de weergave van kunstzinnig gemonteerde fragmentarische opnamen die met een magnetische band of met andere geluidsregistratieapparaten zijn verkregen. Deze opnamen kunnen zijn gemaakt zowel van natuurlijke geluiden als van synthetische trillingen die met elektronische of mechanischelektronische apparaten zijn verkregen, ofwel ze bestaan uit combinaties van beiderlei herkomst, al dan niet vooraf gemodificeerd’.

Origineel geplaatst door Alexander
Is het artsound wat je studeert? Want deze link vind ik geweldig interessant, maar het is me er niet duidelijk uit geworden of het nu om artsound of beeld en geluid gaat. Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen die
twee en met sonologie???![]()
Origineel geplaatst door Frer!k
Naast deze richting zou je Sonologie kunnen studeren (iets wat ik zelf ook aan het overwegen ben), echter moet je wel op redelijk niveau een instrument kunnen bespelen.

Ik nam aan dat opleidingen als sonologie en muziekregistratie zich niet interesseerde voor hoe hoog mijn niveau op m'n basgitaar is.. maakt het wel een stukje leuker!
Naast elkaar, in de zin van tegelijk?? En in hoeverre gaat muziekregistratie op eigen gespeelde stukken in... Muzikanten genoeg op het koninklijk conservatorium, toch!?
Ik nam aan dat opleidingen als sonologie en muziekregistratie zich niet interesseerde voor hoe hoog mijn niveau op m'n basgitaar is.. maakt het wel een stukje leuker!
Bevalt het je 'Art of Sound'? Waarom overweeg je sonologie?
![]()

Origineel geplaatst door fuse
Veel plezier dan he.
En misschien ook leuk voor de kijkers thuis leuk om af en toe hierover te berichten.![]()

Origineel geplaatst door FLechdrop
Zo één lust ik er ook wel..

. Je kan je ook opgeven voor les van een derde jaars.