[Yamaha] S-08

lvercaut

Stamgast
Heeft er iemand deze synth al gehoord? Volgens mij teveel voor te weinig geld en veronderstel ik dat hij niet al te goed klinkt.Maar het is maar een veronderstelling he.Groeten uit het warme Belgie :biertje:

Re: yamaha S-08

Re: yamaha S-08

Origineel geplaatst door lvercaut
Volgens mij teveel voor te weinig geld en veronderstel ik dat hij niet al te goed klinkt.

Is dat niet een 'rare' conclusie? :confused:

Stel je het omgekeerde es voor. Te weinig voor te veel geld.

Je zal hier toch al eens hier gekeken hebben vermoed ik. Je kan em ook beluisteren in .vqf formaat.

Er bestaan ook nog de S80 en de S30 en de S3 en de S90.
Verschillen? Wellicht wel, leg gewoon de specs naast elkaar.

PS Jupilertje smaakt, niet

Laatst gewijzigd:
Om even een misunderstanding uit de wereld te helpen:

er zijn zeker groter klankverschillen in de S serie van Yamaha!!

Ik heb ongeveer alle Sjes wel gehoord, en duidelijk is er een tweesplitsing.

De S80: gewogen 88 toetsen, redelijke performance synth.
S30 is identiek!, alleen met 61 toetsen, en geen mic-in.

De S03: low budget studio-achtig synthje. 61 toetsen
S08: identiek, behalve 88 toetsen gewogen ipv 61

Op komst:
De S90: opvolger van de S80, ook 88 toetsen, gewogen, met betere pianosamples, en meer geluiden uit de Motif..ik heb hem echter nog niet kunnen bespelen, hij staat nog haast nergens.

Persoonlijk vind ik de S03/08 serie qua geluiden net helemaal mis! Niet echt lekker bruikbaar. De 88 gewogen toetsen zijn de geluiden in de S08 niet echt waard.

De S30/80 serie is qua geluiden al stukken beter. Ik speel op dit moment een S30 (niet top of the bill, maar toch redelijk wat goede geluiden, voor niet heel veel geld).

Ik kijk uit naar de S90, en misschien komt er ook wel een S40 als opvolger van de S30?

Groetzels,

Rutger

Hoi Ivercaut,

eh, in mijn ogen wel jah. Maar het hangt er ook vanaf hoeveel geld je te besteden hebt, en wat voor sounds je zoekt.

Als je puur voor de geluiden gaat en je wilt toch een Yamaha S-series, geef dan het gewogen klavier op en neem een S30. Of spaar verder en koop een S90.

Maar er zijn ook plenty alternatieven hoor, afhankelijk van je budget. Korg Triton LE bijvoorbeeld? Niet zo heeeel duur, beetje maar :-).

Of een goede Roland uit de XP serie? Phantoom is misschien wat aan de dure kant? Maar hij is wel mooi, hoewel weinig nieuwe sounds.

Groeten,

Rutger

ps. Werken in een muziekwinkel geeft je wel een lekker overzicht van wat er op de markt is!

Ik heb zelf zo'n S03 staan (m'n masterkeyboard was stuk, heb verder alleen maar niet-aanslaggevoelige spullen staan en moest dus een nieuwe kopen; dan voor die paar centen meer dan maar ook wat "geluidjes" erbij was de gedachtegang...).

Zitten best wel aardige en enkele heel goede patches in. De xg-banken klinken ook wel okee voor als je er wat aan hebt..
Maar voor de brood- en botergeluiden is iets uit de roland jv-serie toch beter denk ik. Deze S03 is iets meer dance-georienteerd, voorzover je echt kwaliteit kan verwachten voor rond de 600 euro...

Wat wel heel okee is, is de (pc) programmer, die volgens mij ook voor de s08 is gemaakt. Is een soort plug-in voor yamaha's xg-works, wat je dus wel eerst moet installeren.
Programmeren van de 03 via de toetsen is erg onhandig, maar met dit programmaatje ben je zo uuuuren zoet! (en dan niet omdat het zo ingewikkeld is...)

Had hem dus in eerste instantioe gekocht als veredelde masterkeyboard, maar was uiteindelijk aangenaam verrast door de sound van het allegroedkoopste kindje van de s-serie!

Waarom ik geinteresseerd was in de s-08:ik heb net bij Key-music een Yamaha P120 digitale piano gekocht voor de belachelijke prijs van 1265 euro(tijdelijke promotie) .Nu zag ik op een site de s-08 met 88 gewogen toetsen( zelfde als in de duurste motif) en meer dan 700 klanken +diskdrive om eens een midi file door te jagen + software om te sequensen+ 24 bit effecten enz... voor ongeveer 250 euro meer.Ik heb nog altijd de optie om mijn P120 terug in te leveren en op te leggen voor eender wat.Maar dan moeten de pianoklanken zo goed zijn als de P120.Maar ondertussen ben ik eigenlijk verslaafd geworden aan het FANTASTISCHE klavier en de heel sterke klanken van de P120.

Origineel geplaatst door lvercaut
Waarom ik geinteresseerd was in de s-08:ik heb net bij Key-music een Yamaha P120 digitale piano gekocht voor de belachelijke prijs van 1265 euro(tijdelijke promotie) .Nu zag ik op een site de s-08 met 88 gewogen toetsen( zelfde als in de duurste motif) en meer dan 700 klanken +diskdrive om eens een midi file door te jagen + software om te sequensen+ 24 bit effecten enz... voor ongeveer 250 euro meer.Ik heb nog altijd de optie om mijn P120 terug in te leveren en op te leggen voor eender wat.Maar dan moeten de pianoklanken zo goed zijn als de P120.Maar ondertussen ben ik eigenlijk verslaafd geworden aan het FANTASTISCHE klavier en de heel sterke klanken van de P120.

KeyMusic, he waar woon je dan? Ook in t'woaslangt?;)

Je bent duidelijk al tevreden over je P120, zowel de klanken als het klavier. Beide heel erg belangrijke zaken voor een digitale piano. (En ook heel subjectief trouwens)
Dus zou ik enkel die S08 nemen als die op beide fronten minstens even goed (of beter is).
Gewoon bij Keymusic binnenwippen en die S08 uitproberen dus. En als deze dan minstens zou goed is als je P120 dan is 250 EUR niet veel voor alle extra's die op de S08 zitten.

Lijkt me een prima oplossing. Van een goed klavier en goeie klanken, zodra je eraan verslingerd raakt, kan je nog maar moeilijk afscheid nemen.
Later kan je er altijd wat leuks aan toevoegen, een geluidsmodule of ... en heb je ruimschoots de tijd om je vooraf goed te informeren over de verschillende toestellen die beschikbaar zijn.
En uiteraard is het DSF de ultieme bron voor al dit soort zaken :)
---
Berendrecht, das niet ver uit de buur van een ander forumlid. It's a small world we live in, isn't. 8)

Back