vette beats

Wat ook goed werkt is de plug-in Phatmatik Pro. Dit is een pak 'em beet recycle, maar dan in VST vorm. Je laadt loopjes in die je vervolgens dragt en dropt naar je sequencer, waarna je de midi-noten ziet en ze desgewenst kunt herschikken.

Ik pak bijvoorbeeld vaak de 'feel' van een drumloop door alle overbodige noten weg te gummen, daardoor klinkt een eigen beat al veel gelaagder en pik je geen kant en klare loops. De individuele samples kun je bovendien uitgebreid processen, wat ook weer aardige resultaten oplevert.

http://www.timespace.com/phatmatikpro.asp

misschien heeft de mastering-engineer of het vinyl deze beat wel "vet" gemaakt??? ik weet wel dat de basis van een vette beat zit in het gebruiken van vette sounds, zonder al te veel gedoe moet het dan al goed klinken...... veel producers samplen ook gewoon drumhits van vinyl..... denk dat je dus wat meer moet gaan zoeken naar goede basisklanken...

zelf ben ik de laatste tijd erg gecharmeerd van de gratis plugin camelphat waarmee je beats, loops en andere sounds echt een heel lekker ranzig en hard randje kunt geven..... gebruik het puur op de sounds die focus moeten krijgen, en het werkt als een tierelier...bij bv house gooi je het over de beats of alleen over de kick en hoppa, gelijk nog wat meer druk en ranzigheid....

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
kid creme is een italiaan die in belgie woont
en junior jack een italiaan die in italie zich bevindt :geslaagd:

meer info maar niet over vette beats hier http://www.thedjlist.com/djs/JUNIOR_JACK_&_KID_CREME/

het is juist junior jack die van italiaanse origine is en die in belgie is opgegroeid,

quote van z'n website: "Junior Jack, otherwise known as Vito Lucente, was born in Italy but has been residing in Brussels ever since his parents moved to Belgium when he was a teenager."

Origineel geplaatst door olafmol
misschien heeft de mastering-engineer of het vinyl deze beat wel "vet" gemaakt??? ik weet wel dat de basis van een vette beat zit in het gebruiken van vette sounds, zonder al te veel gedoe moet het dan al goed klinken...... veel producers samplen ook gewoon drumhits van vinyl..... denk dat je dus wat meer moet gaan zoeken naar goede basisklanken...

Als je gaat samplen van vinyl, dan kun je er van uitgaan dat de mastering die beat vet heeft laten klinken. Dan gebruik je geen vette sounds voor je basis, maar sounds die met veel gedoe zo vet geworden zijn. Dus in dat geval hoeft het niet zonder al te veel gedoe al goed te klinken. Euhmmm ok, snapt iemand nog wat ik bedoel? ;)

jongens ,heel aardig allemaal die tips hoe je de beat maakt , heel wat van opgestoken.
maar ik bedoel dus de sound ..niet hoe het in elkaar zit.

Het eerlijkste antwoord: geen idee. Er zijn zoveel manieren om beats te maken. Je moet net zolang zitten klooen met EQ, pitch, compressie en nog zo meer tot je iets hebt dat je lekker vindt klinken. Soms is een sample in een keer goed en dan ben je weer dagen bezig. Het ligt eraan.

Origineel geplaatst door Special K
Als je gaat samplen van vinyl, dan kun je er van uitgaan dat de mastering die beat vet heeft laten klinken. Dan gebruik je geen vette sounds voor je basis, maar sounds die met veel gedoe zo vet geworden zijn. Dus in dat geval hoeft het niet zonder al te veel gedoe al goed te klinken. Euhmmm ok, snapt iemand nog wat ik bedoel? ;)

ehh...wat maakt het proces uit? als het eindproduct vet is, en je sampled dat vette eindproduct, dan heb je een vette basis-sound ..........

ehh...wat maakt het proces uit? als het eindproduct vet is, en je sampled dat vette eindproduct, dan heb je een vette basis-sound ..........

als je het sampelt dan heb je later een vette advokaat nodig denk ik...
maar als je vette stukjes van platen afhaalt zal het wel meevallen.

maar dan nog

die sound junior jack loop is denk zo niet gemaakt

als je het sampelt dan heb je later een vette advokaat nodig denk ik...
maar als je vette stukjes van platen afhaalt zal het wel meevallen.

maar dan nog

die sound junior jack loop is denk zo niet gemaakt

een gesamplede bassdrum of snare mag je zonder probleem gebruiken......... ik weet van mensen als Jay-J, Dennis Ferrer etc. dat ze geregeld drumgeluiden samplen van vette platen en die gebruiken.....waarom jij denkt dat het in dit geval niet gebeurd kan zijn snap ik niet helemaal....

Michael Gray (helft van Full Intention) zegt hierover bv:

SS: The beats are very solid, are you one of those people who tweaks them endlessly or gets the vibe and goes with it and what elements go to make up The Weekend drum track? The kick is particularly meaty.
MG: Thanks, I tend to concentrate on the drums first, if they're rocking then it spurs me on to produce better. I don't have a set drum kit; I tend to chop and change depending on my mood for each song. For weekend the kick was sampled from a record about a year ago, but was eq'd heavily and compressed via the Dynasone plug in compressor. I normally have to go back and re-tweak after the bass has gone down, to make sure it still cuts. The snares, hats and tambourine are also treated via the Dynasone which if set right can make them smack. A small amount of short reverb was used via a Cubase plug in.

SS: A lot of people prefer to use good old hardware drum machines rather than work only in software for beats - whats your approach?
MG: I use both methods. I used to have a Roland 909 and AKAI 2000 drum machine, but now find I can program the main Kicks, snares, claps etc with audio files and internal drums machines via midi for everything else. If I hear a good loop though, I will sample it, hence I do not have a problem with anybody sampling my drums.

Weekend is trouwens een lame ripoff van Phreek's origineel imho, maargoed......dan nog liever Todd Terry's cover van toendertijd ;)

Origineel geplaatst door Special K

Wat een onzin 8o)

Een master maakt de beat niet vet,als de mix niet vet is aangeleverd dan heeft het geen nut
Een master haalt alleen een maximale qua loudness uit je track,zodat het goed op vinyl komt,in deze,
Die gaat niet opnieuw mixen,compressen,equen.
Is de mix niet vet is de master niet vet.

een gesamplede bassdrum of snare mag je zonder probleem gebruiken......... ik weet van mensen als Jay-J, Dennis Ferrer etc. dat ze geregeld drumgeluiden samplen van vette platen en die gebruiken.....waarom jij denkt dat het in dit geval niet gebeurd kan zijn snap ik niet helemaal....

ik bedoel hij zal best samples van vinyl afhalen maar dan heeft hij toch die eigen sound gekregen..

vind die beat overigens helemaal niet zo bijzonder.. dat die snare terugkomt vallen (in samenwerking met die hh) vind ik mega irritant.. nogal plat

voor die hihats zou ik gewoon bob clearmountain uit de kast trekken

ik bedoel hij zal best samples van vinyl afhalen maar dan heeft hij toch die eigen sound gekregen..

ja dat zeg ik........een vette sound begint bij vette basisgeluiden...... je denkt misschien dat er een soort van magisch proces/foefje is, maar op een gegeven moment kom je erachter dat het om de basisgeluiden gaat.....als je de juiste sounds gebruikt klinkt het gewoon al vet, zonder ook maar iets extras te hoeven doen.........natuurlijk wordt er vervolgens wel geprocessed ed, maar dat is alleen nog maar icing op de cake

Origineel geplaatst door trash
Wat een onzin 8o)

Een master maakt de beat niet vet,als de mix niet vet is aangeleverd dan heeft het geen nut
Een master haalt alleen een maximale qua loudness uit je track,zodat het goed op vinyl komt,in deze,
Die gaat niet opnieuw mixen,compressen,equen.
Is de mix niet vet is de master niet vet.

Inderdaad onzin, was ook een quote op een andere manier bekeken.

Ik denk dat je een basis geluid wat niet heel erg vet is, best wel kunt oplappen tot goede sounds. Tuurlijk is het makkelijker om een sample cd te hebben met kant en klare vette sounds. Liefst nog met van alle drumsounds losse loops erop. ;)

wie is dat?

bob sinclar ken ik wel ;)

bob clearmountain heeft sample cd's gemaakt.. heel droog opnemen van de shit. 4 keer open hihat op deze manier kloppen, dan op die manier 4 keer, dan op die manier... etc
zijn hele drumstel op een cd..

ik zou voor die hihats namelijk echte als basis nemen

bob sinclair heb ik een keer horen/zien draaien in cannes op een strandfeestje... wat is die gast beroerd zeg..iedereen was blij toen die sietse of hoe heet ie van de odeon destijds ze weer ging leggen.. zou ik liever bobje clearmountain een keer live willen zien/horen drummen.

Origineel geplaatst door DJ Fuse
bob clearmountain heeft sample cd's gemaakt.. heel droog opnemen van de shit. 4 keer open hihat op deze manier kloppen, dan op die manier 4 keer, dan op die manier... etc
zijn hele drumstel op een cd..

ik zou voor die hihats namelijk echte als basis nemen

bob sinclair heb ik een keer horen/zien draaien in cannes op een strandfeestje... wat is die gast beroerd zeg..iedereen was blij toen die sietse of hoe heet ie van de odeon destijds ze weer ging leggen.. zou ik liever bobje clearmountain een keer live willen zien/horen drummen.

tja ik denk dat je naar bob sinclar had moeten gaan ipv bob sinclair :duivels:

Back