bassdrum welke.

justin

Shauna
Uit welke synth haal je de mooiste,rauwste,lekkerste en vetste bassdrums? Laat ik het anders zeggen, uit welke synth haal jij de vetste bassdrums.

ik vind dat gedoe over die kicks altijd wel grappig. in mijn genre muziek (beetje funkende electro) is die helemaal niet zo belangrijk. de snare is altijd 10 keer zo groot. ik vind het snaregeluid veel bepalender voor de sound.. probeer die maar eens uit een synth te halen, da's nog niet makkelijk. een kick is gewoon layeren als je hem vet wil

mijn trouwe juno6, getriggerd door de 707 (ik werd gister gewoon wéér bang van die basklap!)

He voor de tweede keer al vandaag, Justin!

YAMAHA RS7000!

zelf een laagje van verschillende kick's maken. De ene wat meer links, de ander wat meer rechts in het stereobeeld.
Door de effectmodule ( intern aanwezig) sturen 'Compressor'
Eventueel maak je daar een resample van ( gaat ook prima met het ding) en knipt vervolgens 1 kick uit je opgenomen sample.

Overigens is deze machine zowiezo een trance en dance topper van formaat

Attachments

• imamu.jpg
    imamu.jpg
    16,1 KB · Bekeken: 76
Jaag een random drumbak door je Alesis BitRMan en Philtre en je hebt de meest brute Promo-kicks...

Alesis ModFXen heerschen!!! :halleluja

de mam adx voor het lage diepe samen met de "analog kick" uit de digitale yamaha ry30

Origineel geplaatst door DJ Fuse
ik vind dat gedoe over die kicks altijd wel grappig. in mijn genre muziek (beetje funkende electro) is die helemaal niet zo belangrijk. de snare is altijd 10 keer zo groot. ik vind het snaregeluid veel bepalender voor de sound.. probeer die maar eens uit een synth te halen, da's nog niet makkelijk. een kick is gewoon layeren als je hem vet wil

Inderdaad, dat gemekker over "vette kicks".. It's the snare that counts....

(overigens, ik vind de snares van de linn en D(M)X erg lekker)

R

SPS-1 of Stomper!

Origineel geplaatst door DJ Fuse

Idd. Ik ben drummer en de backbeat van een nummer komt bijna altijd van de snare. De snare is waar mensen op dansen, niet de bass.

Origineel geplaatst door search64
Idd. Ik ben drummer en de backbeat van een nummer komt bijna altijd van de snare. De snare is waar mensen op dansen, niet de bass.

volgens mij dansen toch veel mensen op de kick....

misscien komt het omdat we het over verschillende soorten muziek hebben :D

je hebt ze natuurlijk allebai nodig :)

de kick stompt je in je maag zodat je geen adem meer hebt en de snare is een bevrijdende open hap zuurstof

Origineel geplaatst door Croaton
volgens mij dansen toch veel mensen op de kick....

misscien komt het omdat we het over verschillende soorten muziek hebben :D

Mja, als je het hebt over stijlen waar buiten de 200 BPM distorted 909 bassdrum niet veel meer te horen is kun je daar op dansen. Maar binnen stijlen waar er wel waarde gehecht wordt aan een wat meer uitgewerkt ritme, is het de snare... }:|

Virus?

daar moet je c1000 vitaminen tegen nemen heb ik gehoord

sner, sner, sner, sner, misschien een kikkie, sner, sner, sner

Back