bassdrum welke.

Origineel geplaatst door smackos
Ik geloof er geen bal van!

je had ze ook niet bij je de 7e :D

Origineel geplaatst door search64
Idd. Ik ben drummer en de backbeat van een nummer komt bijna altijd van de snare. De snare is waar mensen op dansen, niet de bass.
is volgens mij ook het geval, een snare heeft veel meer karakter, een bass drum is niets anders dan een staccato bassgeluid...
de meeste bassdrum fungeren slechts als metronoom...

Origineel geplaatst door search64
Mja, als je het hebt over stijlen waar buiten de 200 BPM distorted 909 bassdrum niet veel meer te horen is kun je daar op dansen. Maar binnen stijlen waar er wel waarde gehecht wordt aan een wat meer uitgewerkt ritme, is het de snare... }:|

De kick is erg belangrijk in de stijlen die ik maak (techno, trance en dance, en ja daar wordt zeker gehecht aan een uitgewerkt ritme). Je merkt het meteen als je een verkeerde kick gebruikt, er zit dan geen drive in je nummer. De kick moet niet te snel naar beneden pitchen.
Er zit vaak geeneens een snare in, wel een soort clap die klinkt als zo'n nep vuistslag in films.

Persoonlijk dans ik vaak op de kick en de shakers :).

Origineel geplaatst door 6 trak
is volgens mij ook het geval, een snare heeft veel meer karakter, een bass drum is niets anders dan een staccato bassgeluid...
de meeste bassdrum fungeren slechts als metronoom...

De bassdrum is vaak ook een basinstrument die in dans muziek alles beneden de 90Hz verzorgt. Bij drumstel drums is de kick alleen maar een staccato hit en zorgt de basguitaar voor de echte bas.

Ik denk echt dat het onderscheid gemaakt moet worden tussen drumstel drums (hoor je niet veel op dansplaten) en electronische drums.

de kick(ook zo'n volle dikke waar niets meer bij kan) geeft eigenlijk het ritme aan, maar zonder snare funkt het niet en funkt het niet dan dans ik niet en dans ik niet dan is er geen reet aan..

122,5 3,54 :luv:

die kicks zijn vaak veel te groot, niets aan

Back