[Beuken en stampen]Conveyer belt

kratarknathrak

All hail the dark lord!
Mjah, oog van de aanschouwer he? Hoewel ik denk ik nog wat met de mix ga prutten, vind ik die venijnig tikkende hihat over de noise wel lekker klinken. Maar dank je wel voor je compliment! :)

*live verslag terwijl ik luister*

vind het vrij simpel klinken.. en ook erg digitaal en koud.

wat voor muziek is dit anyway?

moet er een beetje om lachen eerlijk gezegt.. om de stijl dan.. wtf..

die hi-hat klinkt erg standaard.. zowel het ritme als de sound..

damn., ik zet um af.. word gek van die shit haha

Simpel? Ik matig mij de mening aan dat dit complexer is dan 95% van de hedendaagse hardcore.

Digitaal? Ja, klopt. 100% digitaal

Koud? Ja. Ijskoud zelfs. gaaf he? :)

Wat voor muziek: Industrial, of exacter: Rhytmnic industrial

Afzetten? Softie. :D

Nou word ik nieuwsgierig; ik wil ook!

...*...downloaderdedownload...*...
...even Saybia uitzetten (da's goed voor het contrast :P )...
...volume op vrienden-maken-bij-de-buren-sterkte (nou ja, da's overdreven)...

Ah, mooi, precies zoals verwacht: takkeherrie! Mooi! Nu even goed luisteren dan maar...

...

Anyway: tis wel een lekkere bak herrie ja. Ik vind alleen dat er weinig écht laag in zit; bijna allemaal midlaag. Ik heb nu het idee dat het net niet diep genoeg gaat. Misschien zou je er een hele diepe dreun in kunnen zetten? Die zou dan meteen een soort ritme kunnen geven, dan zou er iets meer gang in zitten (elke maat een keer of zo). Die dreun aan het begin bijvoorbeeld (vanaf 0:14); die verzuipt gaandeweg helemaal (volume gaat ook omlaag?), die zou je later misschien meer kunnen accentueren. Ik vind de opbouw aan het begin ook nogal lineair: om de zoveel maten een geluidje erbij. Een echt intro zou wel cool zijn. Maar misschien wil je dat allemaal wel juist niet (da's altijd moeilijk te beoordelen bij dit soort muziek).

Qua geluiden en zo is het verder goed voor elkaar, vuil, vuig, smerig - wat voor complimenten wou je nog meer hebben? ;) Zit er trouwens ook een geluid bij zonder distortion? En luister jij weleens Feindbilds muziek? (ook een forumlid) Die maakt net zoiets.

Maar goed, nu gaat Saybia weer aan. :engel:

Wat betreft dieplaag: Op de een of andere manier werkt dat niet bij dit soort tracks. Het kan ook zijn dat mijn productieskills wat dat betreft wat tekort schieten hoor, maar in deze track heb ik zelfs het laag in de EQ wat teruggeschroefd. Dat is een smaakkwestie overigens. Ik vind het persoonlijk lekkerder als een nummer wordt voortgedreven door een diffuus schraapritme, dan door een diepe bassdrum.
Ik wil het snel op gang stomen, dus ik doe de laatste tijd niet zoveel intros meer. Ik probeer het laatste jaar mijn tracks steeds "pakkender" te krijgen. Veel industrial acts maken nummers die 8 minuten duren, en na 3 a 4 minuten heb je het dan wel weer gehoord (Converter - death time, Imminent Starvation - Tentack one)

Eeehmm
complimenten: Graag op giro 1768172 :D
Distortion: Zoals je al opmerkt: op elk kanaal zitten minimaal twee distortion plug ins
Feindbild: Luister ik wel eens. Goeie Shizzle. Zit meer in de EBM hoek heb ik het idee.

Geweldige track!
Dit is echt vieze smerige takkeherrie, en daar hou ik op zn tijd wel van.
Verder ben ik het wel eens met de genoemde kritieken over de opbouw en het ontbreken van de echte lage frequenties. Er hoeft van mij geen extra bassdrum of kick bij, maar misschien dat laag wat je hebt weggedraaid toch weer even erbij voegen.
Maarja, ik heb zelf nog nooit iets in dit genre gemaakt, dus misschien heb je gelijk dat dit niet werkt.
Erg leuk.

Mwoah, complex wil ik het niet noemen.

Wel aardig trakkie; lijkt me idd fun om te maken (en vooral op te grote/zware P.A.-geluidsniveau!) :D

Ik mis zeker een half vervorm(en)de sublaag bass. Hoeft geen 4/4 dreun te zijn maar af&toe zo'n bass-drop :P
Of iets van stemmen :duivels:

Leuk, niet super, maar grappig.

bassdrop af en toe. Dat is een goed idee. Even onthouden.

Ik zweer het je, jij zou heel blij zijn met een Sherman :)
Deze track doet me 'n beetje denken aan dat spul van het label Darkness (evil from within) maar dan zonder distorted leads. Somatic responses moet je ook maar 'ns luisteren als je hen nog niet kent, maar is misschien te melodisch voor je :D

Dat label ken ik niet. Ga ik checken.
Somatic responses heb ik hier twee CDs van liggen. :)

Strak man, mooie ruimtelijke noise, maar die hihat man, hoe moet ik het zeggen, uhm.. die hihat moet weg, ik wil em horen zonder hihat (veel te fris).

Tenzij die hihat ook in de digitale blender gaat. ;)

Back