RM1x

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ja klopt, als je alle PC's tegelijk verstuurd wel ja. Maar volgens mij ligt dat meer aan MIDI. Als je namelijk maar één program change verstuurt, heb je ook al een hapering op het betreffende kanaal. Daarom verspreid ik PC's ook altijd over meerdere sections en probeer ik door slim inrichten van de overgang haperingen te voorkomen. En dat is prima mogelijk. Het switchen van style op zich, zonder program changes, levert bij mij nooit problemen op.

Ik zal wel saai zijn, met behulp van een HD recorder kun je je even beheersbaar voorbereiden op de volgende style.:eureka:

Origineel geplaatst door RoZo
Ik zal wel saai zijn, met behulp van een HD recorder kun je je even beheersbaar voorbereiden op de volgende style.:eureka:
Ik doe liever alles echt live, dus geen HD voor mij. Door alles live te doen kun je de overgang veel flexibeler maken, en beter inspelen op hoe een bepaald nummer aanslaat oid.
Bovendien kost dat weer een spoor op m'n mixer.

Origineel geplaatst door RoZo

je bent saai! (je wilde het zelf horen toch?) :D

Is wel mogelijk natuulk. Je kunt ook gewoon een ander apparaat gewoon lekker door laten draaien (bij mij de machinedrum> Moet je echter wel oppassen dat je Program changes daar ook niet vanalles gaan wijzigen, want dan hoor je het weer wel.

Origineel geplaatst door Acidfever
je bent saai! (je wilde het zelf horen toch?) :D

Is wel mogelijk natuulk. Je kunt ook gewoon een ander apparaat gewoon lekker door laten draaien (bij mij de machinedrum> Moet je echter wel oppassen dat je Program changes daar ook niet vanalles gaan wijzigen, want dan hoor je het weer wel.

Zo doen wij dat ook altijd, de (master)RS7k houdt het bpm vast als je van track wisselt, dus als je nog andere sequencers als slave hebt lopen die op dat moment WEL geluid maken dan hoef je niks te horen van een overgang in een liveset. Heb je wel meerdere sequencers nodig ;)

ik druk gewoon lekker op stop, en dan bazelen we wat door de vocoders en effecten, en maak space-sounds met de JP8000 door een dikke dubdelay....en dan switchen en weer op start drukken..... snappen de mensen tenminste ook dat we geen DJ's zijn maar echt live iets doen ;)

Komt inderdaad vaak voor dat we voor DJ's aangezien worden, maar ja; dat doormixen werkt zo lekker (2x RS7k + 1x Ableton) dat we het niet kunnen laten. Proberen wel veel meer "actie" op het podium te hebben vergeleken met mensen die platen draaien. Lukt ook altijd wel... :D

Origineel geplaatst door DJ F-Asis
Komt inderdaad vaak voor dat we voor DJ's aangezien worden, maar ja; dat doormixen werkt zo lekker (2x RS7k + 1x Ableton) dat we het niet kunnen laten. Proberen wel veel meer "actie" op het podium te hebben vergeleken met mensen die platen draaien. Lukt ook altijd wel... :D

haha, irritant is dat he. Zo'n gast die naar je toekomt. "Kun je misschien die en die plaat draaien?"

En zeer geirriteerd en verbaasd gezicht helpt meestal wel. En dan even wijzen naar je gear en "Ehm?" zeggen.

Back