strings

trancer

Royal Member
Ik ben helemaal verzot op synths met goede (warme)strings en ben nu op zoek naar iets nieuws, hebben jullie tips en/of ervaringen waarmee ik aan de slag kan gaan? Moet met name gebruikt worden voor trance en film

Mja die triton is geen verkeerde keuze

MAAR....

Hangt er ook wat vanaf wat je met 'warme strings bedoelt'

Realistische strings en synth-strings kunnen beiden warm klinken alhoewel de ene meer geschikt zijn voor film dan de andere.

Voor realistisch kan je best op zoek gaan naar een rompler zoals de XV-serie van roland (en de fantoms), de MOTIF serie van yamaha of natuurlijk kuzweil (pc2r K2600,... bv). Ook de emu modules (waaronder de virtuoso) en Korg Triton series kunnen ook al vind ik die laatste net iets minder realistisch)
Nog beter is misschien softwarepaketten die hoogkwalitatieve samples van strings bevatten (bv garritan orchestral strings, East West Quantum Leap Symphonic Orchestra (of colossus), eender wat van Vienna Symphonic Library (wel al een pak duurder maar voor wat hoort wat) en anderen.

Voor synth strings ben je waarschijnlijk beter met een virtueel analoge synth, Real analogue synths of net als hierboven een rompler of softwarepakket. Ook hier is het aanbod zeer groot met access, clavia, roland, novation, korg, yamaha, alesis, oberheim, studio electronix, spectrasonix... bovenaan de lijst

Misschien kan ik een ietwat beknopter antwoord geven als je je vraag wat zou verduidelijken, want nu komen zoveel toestellen overeen met de beschrijving die je geeft dat het moeilijk is om daaruit te selecteren.

Groet SQ

Heb er nooit mee gewerkt, maar dat ding ziet er zo uit om gebruikt te worden. Dikke bak! Vette italostrings...

Check synthex

Check synthex

synthextjek

Ja synthex is wel cool, strings haal je ook uit een Q of A6 of wat dan ook....en lekker moduleren met je lfo's/ envelopes
dan heb je lekkere strings...

oja! Nord lead3!

jv1080 en ander RoMplers idd

JV990 haal je ook wel ok strings uit.
Probeer anders het een en ander te layeren uit diverse synths.

Overigens, met betrekking tot trance strings waar je ze voor wilt gebruiken, weet je zo een aantal tracks waarvan je zegt "yeah" ? Persoonlijk vind ik de strings in de meeste Armin van buuren nummers erg dik en warm klinken.

Armin =Access Virus gek.....

[edit] Bijv, Motorcycle- When the rush comes-AvB Universal Religion remix[/edit]

ik vind die korg bakken altijd wel lekkere warme strings hebben!
maar ook uit de k 2500, na wat gesleutel kun je zeer goede en moduleerbare strings maken, zodat je met gebruik van enkele controllers veel leven in je stringpartij krijgt!

Origineel geplaatst door Alex Omega
Armin =Access Virus gek.....

[edit] Bijv, Motorcycle- When the rush comes-AvB Universal Religion remix[/edit]

Ok, hij heeft volgens mij een virus A en C.
Die nieuwe track van 'm is ook weer rijkelijk voorzien van diezelfde strings.

Origineel geplaatst door sten
JV990 haal je ook wel ok strings uit.

die bestaat niet.. ik denk dat je de JD990 bedoelt.

Voor leuke synthstrings moet je ook zeker de JX8p eens proberen. Leuke bak voor tussen de 150 en 200 op dit moment. Een D50 is daar ook wel leuk voor.. iets duurder, maar dan ook iets veelzijdiger.

Origineel geplaatst door musica
Spectrasonics Atmosphere!!! :okdan:

giga HD!

Is toch rompler achtig dat ding......ff weet ik veel hoeveel gig op je HD.....

???

Origineel geplaatst door Alex Omega
giga HD!

Is toch rompler achtig dat ding......ff weet ik veel hoeveel gig op je HD.....

???

3 gig ja, maar dat is het dan ook wel meer dan waard...mijn Jp8080 en virus kunnen echt niet op tegen de strings uit de Atmosphere...ik heb het dan wel over strings voor in een break van een plaat...voor de lead sounds moet je toch echt de JP of de Virus hebben...

Origineel geplaatst door musica
3 gig ja, maar dat is het dan ook wel meer dan waard...mijn Jp8080 en virus kunnen echt niet op tegen de strings uit de Atmosphere...ik heb het dan wel over strings voor in een break van een plaat...voor de lead sounds moet je toch echt de JP of de Virus hebben...

En qua CPU load dan? dat zal niet zo gruwelijk zijn lijkt me...

Kortom, welke virtueel analoge synthesizer is niet in staat een fatsoenlijke string te produceren? :)

Back