TR606 sync: 606 langzamer dan pc

Origineel geplaatst door crx303
Wat ik dus heb in Cubase op de PC is dat m'n 909 die als slave eraan hangt via MIDI dat ie na een tijdje uit de maat gaat lopen. Hoe meer MIDI er uit de PC moet, hoe erger het is.

Athlon 1 GHz, Terrameuk EWX 24/96 kaartje.

Iemand hier een oplossing voor?

dit is een bekend probleem, je kunt je 909 beter via sync laten sturen, of je midi zo filteren dat ie alleen clock signalen krijgt en geen andere midi meuk (door em bijv. aan de midi out van een andere drumcompu te zetten, of op een tweede midi output uit je compu, waar je geen synths op aanstuurt). of idd 909 als master gebruiken.
ik moet eens checken of hiervoor in de service manual ook een oplosing staat.

Origineel geplaatst door ralph
dit is een bekend probleem, je kunt je 909 beter via sync laten sturen, of je midi zo filteren dat ie alleen clock signalen krijgt en geen andere midi meuk (door em bijv. aan de midi out van een andere drumcompu te zetten, of op een tweede midi output uit je compu, waar je geen synths op aanstuurt). of idd 909 als master gebruiken.

Hoe gaat zoiets op een MAC? Is de MIDI daarvan vergelijkbaar met de strakheid van een Atari of is dat qua syncen van dingen als 303, 808 & 909 ook nog wel eens huilen?

Op Atari was dat echt nooit een probleem dat syncen. Altijd strak en wist toen niet eens dat er zoiets bestond als het uit sync lopen van apparaatjes.

Origineel geplaatst door ralph

Punt is dat de 909, of 626 of welke dan ook, niet de boosdoender is, maar de combinatie PC/Cubase. Nogmaals, zoals riekoes ook al zegt, op de atari geen enkel probleem. Fruityloops op de PC ook geen probleem.

Dus er zal wel iets zijn wat niet goed is ingesteld ga ik dan vanuit. Ik heb wel al wat met die buffers in de ASIO setup zitten rommelen (verlagen), wat een verbetering gaf, met standaard instelling was het helemaal bagger....

Ook stel ik altijd netjes bij inschakelen van de 909 de sync mode opnieuw in, omdat instelling van de vorige keer geen garantie is dat het goed gaat.

Om de TR-909 strak te laten lopen zul je MTC uit moeten zetten en alleen een midi clock uit moeten sturen.

(gebruik die zoekfunctie eens)

Back