Hoe vaak gaat bij jullie een koptelefoon stuk? en welke?

Hij is inderdaad niet bepaald goedkoop te noemen. Maar het is niet voor niets dat ik al jaren met gepriegel m'n hd600 op m'n hoofd zet. Ze klinken geweldig, en vermoeien niet snel.

De Sennheiser HD600 is een prachtige koptelefoon qua geluid maar qua build is het een plastieken draak. Zat na een half jaar al met een losse schelp die ik dan maar een beetje op mn oor moest klemmen met de afgebroken rest. De 650 is volgens mij niet veel beter.

Toch snap ik niet dat bij jou al zoo snel een oorschelp stuk is gegaan. Heb je die soms latten vallen? Bij mij is dat namelijk ook eens gebeurd bij een hoofdtelefoon na dat die eens gevallen was. Want bij normaal gebruik lijkt mij dat bijna onmogelijk. Ik weet niet hoe jij met je spullen omgaat Maar ik vind het gewoon een beetje vreemd dat deze dure hoofdtelefoon zo snel kapot is gegaan. Sorry ik kan mij ook niet vinden in je negatieve ervaring en ik ben niet de enige zie ik.

sommige mensen hebben altijd een bijzondere ervaringen.
voor zover ik het forum volg en zelf ervaring heb met sennheizer w.o. de hd650
kan ik me helemaal niet vinden in de negatieve ervaring van 154.
tja , zo zie je maar weer.
iha gaan sennheizers 10 tallen jaren zonder problemen bij mij mee, en klinken ze ook nog eens prima .
mij 5 cents

De klem waar de schelp in zit is gebroken, hij viel inderdaad van m'n bureau. Niet de bedoeling maar ook weer geen beesteboel. Het is iig de eerste en hopelijk laatste koptelefoon waarbij dit gebeurde, de rest is echt steviger(ook m'n sennheisers)...

ja, dat harde plastic is inderdaad wel iets vattelijker dan dat wat buigzamere van bv de 480classic
zou je het niet kunnen plakken met seconde of 2 componentenlijm ?

Ik heb het met beide geprobeert, maar het lijkt wel bakeliet of zoiets, niets pakt. Als ik ook naar de binnenkant van de pootjes kijk is het net een jaren zestig radio, heel vreemd materiaal.

Het spreekt overigens wel voor mn voorzichtigheid dat ik hem nog steeds gebruik na twee jaar, met veel voorzicht is hij nog goed op je hoofd te zetten. Maar ik heb zeker mn vloekmomenten gehad :)

Als ik de review lees op kieskeurig.nl haalt de HD600 een 9.8/10 en de 650 een 9.2/10
dat is dus zeker niet verkeer. Maar eigenlijk zegt dit toch niet zoo heel erg veel hoor. Want de pxc450 vind ik kwa geluid beter en hij is ook een stuk steviger. Maar toch krijgt hij hier maar een 8.6/10 wat overigens ook niet verkeert is. Maar dat wil niet zegen dat iedereen de HD600 of pxc450 goed of slecht moet vinden.

http://www.kieskeurig.nl/zoeken/index.html?q=HD650

http://www.kieskeurig.nl/koptelefoon/sennheiser/pxc_450/269060/

Niets met geluidskwaliteit te maken maar,

een onvoorzien, maar bij mijn volgende keus belangrijk,
element;
bij oorschelpen met wollige/dikke bekleding ga ik bij langer
gebruik zweten.

is me'n droge mix alsnog wet

vanwaar het grote prijsverschil bij de senheiser in de laatste link?
van 250,- incl. porto tot 450,- excl. porto ?

Ik heb het met beide geprobeert, maar het lijkt wel bakeliet of zoiets, niets pakt. Als ik ook naar de binnenkant van de pootjes kijk is het net een jaren zestig radio, heel vreemd materiaal.

misschien is het , als onderdeel, nog na te bestellen bij sennheiser ?

Ik had gezocht maar kon niks vinden. Maar nu ik weer zo aan het lullen ben erover begint het ook meteen weer wat meer te irriteren. Toch maar weer even zoeken dus :)

vanwaar het grote prijsverschil bij de senheiser in de laatste link?
van 250,- incl. porto tot 450,- excl. porto ?

Ik heb eens gekeken op de site van kieskeurig.nl. En ben hier op de volgende prijzen uitgekomen.

HD600 222 tot 407 euro.

HD650 275 tot 466 euro.

pxc450 249 tot 455 euro.

Dat zijn dus grote prijs verschillen tussen de verschillende wikkels/ online shops die deze hoofdtelefoon's verkopen. Maar ik zou nooit bij een online schop een hoofdtelefoon kopen omdat die daar bijvoorbeeld maar 250 euro kost en bij de meeste andere schops/winkels 350. Het prijsverschil zit altijd wel ergens in niet alle online schops zijn te vertrouwen. Ik koop bijvoorbeeld nooit bij online shops die geen Thuiswinkel Keurmerk hebben. Bij veel internet sites die dus goedkoop zijn is dat niet het geval. Als het dan mis gaat heb je dus geen poot om op te staan.

Goeie taktiek is(of was) online zoeken naar de laagste prijs(in nl) en daarmee naar Dirk Witte te gaan. Of een andere muziekzaak die met grote schreeuwletters beweert de goedkoopste te zijn. Meestal gaan ze dan wel mee met die prijs.

Zo heb ik mijn hd600 ook goedkoop gekocht al heb ik geen idee meer hoeveel.

Goeie taktiek is(of was) online zoeken naar de laagste prijs(in nl) en daarmee naar Dirk Witte te gaan. Of een andere muziekzaak die met grote schreeuwletters beweert de goedkoopste te zijn. Meestal gaan ze dan wel mee met die prijs.

Ik wil even nog iets kwijt. In mijn vorig stuk je schreef ik dat bij mij ook eens een oorschelp was afgebroken nadat die gevallen was. Toen ik hem de volgende dag opzette brak ineens de schelp af. ik heb hem toen teruggebracht naar de winkel waar ik hem gekocht heb. En ik heb natuurlijk niks gezegd over dat hij gevallen was. Maar ze hebben omdat er nog garantie op zat gratis latten repareren. Maar een jaar later brak hij mij weer het zelfde punt af. En ja ik geef toe ik ging toen niet bepaalt zuinig met mijn spullen om. Daar heb ik echt van geleerd om toch wat zuiniger op mijn spullen te zijn.

het ging om deze hoofdtefoon de sennhieser SR 85.
pricex-sennheiser-rs-85.bmp

het verschil is dat die SR85 een plastieken ophanging heeft en de PXC450 die ik nu heb heeft er een van ijzer wat dus een heel stuk steviger is.

ik meen dat ik daar toen tegen de 400 gulden voor heb betaalt.

Laatst gewijzigd:
Het is op zich logisch dat ze gesloten koptelefoons robuuster maken dan open omdat je die op lokatie gebruikt. Maar wel jammer, ik wil toch echt liefst een open houden. En de 600 klinkt zodanig dat ik er uitstekend op kan afmixen(ja, vloeken in de kerk, maar ik doe het toch)

Het is op zich logisch dat ze gesloten koptelefoons robuuster maken dan open omdat je die op lokatie gebruikt. Maar wel jammer, ik wil toch echt liefst een open houden. En de 600 klinkt zodanig dat ik er uitstekend op kan afmixen(ja, vloeken in de kerk, maar ik doe het toch)

Die Logica deel ik niet. Waarom zou sennhieser open hoofdtefoons minder stevig makken. Daar zouden ze hun reputatie mee schaden dat kan sennheiser zich niet veroorloven. Ben van menig dat ze zat open hoofdtelefoon hebben die zeer stevig zijn.

ps ik zeg het nog maar eens het is maar net hoe je met je spullen omgaat.

Laatst gewijzigd:

Ook eens gedaan
maar toen kwamen ze met de algemene voorwaarden

mag geen aanbieding zijn, geen online of postorder, in nederland en bewijs :L

Sony ding... STUK!
Techniks ding... STUK!
Sennheiser HD600... nog steeds heel, na al die jaren! Was de beste 600 gulden ooit besteed!

Heb nu HKG schelpen in 'n oude leger koptelefoon gezet.. onverwoestbaar geworden :)

Sony ding... STUK!
Techniks ding... STUK!
Sennheiser HD600... nog steeds heel, na al die jaren! Was de beste 600 gulden ooit besteed!

Heb nu HKG schelpen in 'n oude leger koptelefoon gezet.. onverwoestbaar geworden :)

Die sony is dat niet toevallig de MDR v700? zo ja dan kan ik je vertellen dat die bij mij ook snel stuk is gegaan is echt rommel.

Die HD600 lijkt mij ook een hele goede hoofdtelefoon alhoewel 154 anders beweerd. Twijfel ik een beetje aan de geloofwaardigheid van 154 een schelp breekt namelijk niet zomaar af.
volgens een neef van mij die DJ is en vooral met sennheiser werkt. Is het zeer zeldzaam dat een oorschelp zomaar afbreekt. Ten zei je die geregeld laat vallen.
.

De Sennheiser HD600 is een prachtige koptelefoon qua geluid maar qua build is het een plastieken draak. Zat na een half jaar al met een losse schelp die ik dan maar een beetje op mn oor moest klemmen met de afgebroken rest. De 650 is volgens mij niet veel beter.

Laatst gewijzigd:
Die sony is dat niet toevallig de MDR v700? zo ja dan kan ik je vertellen dat die bij mij ook snel stuk is gegaan is echt rommel.

Die HD600 lijkt mij ook een hele goede hoofdtelefoon alhoewel 154 anders beweerd. Twijfel ik een beetje aan de geloofwaardigheid van 154 een schelp breekt namelijk niet zomaar af.
volgens een neef van mij die DJ is en vooral met sennheiser werkt. Is het zeer zeldzaam dat een oorschelp zomaar afbreekt. Ten zei je die geregeld laat vallen.
.

ps hoe vaak heb jij die laten vallen 154.

HD600

HD600

ps hoe vaak heb jij die laten vallen 154.

154 het was misschien een stomme vraag over hoe vaak jij je hoofdtelefoon hebt latten vallen. Maar ik geef toe dat ik de PXC450 ook een aantal keren heb latten vallen en wel van Burostoel hoogte. Maar die is nog helemaal heel niet eens een kras. Die sennheiser PXC450 is dus blijkbaar zeer degelijk gebouwd Het is in ieder geval de beste hoofdtelefoon die ik tot nu toe heb gehad. Sorry dat ik er weer over begin ik blijf het een beetje een raar verhaal vinden dat die HD600 bij jou zoo snel is af gebroken. Het is volgens een paar dsj's die ik goed ken niet iets wat vaak voorkomt. En als het voorkomt zijn het vaker productie fouten. Zoo heeft een bebaarde reeks hoofdtelefoon's van Dr. Dre Beats te maken gehad met afbreken. Maar dat hebben ze opgelost en daarbij zijn mensen die dit probleem handen ook gecompenseerd. Dat weet ik omdat een kennis van mij in een computerwinkel werk waar ze die verkopen.

Back