Hoe vaak gaat bij jullie een koptelefoon stuk? en welke?

Ik heb al 20 jaar (denk ik wel) een Sennheiser HD480. Klonk toen goed, nu nog altijd eigenlijk. En heerlijk licht, je voelt 'm bijna niet.
Een jaar of twee geleden nieuwe kussentjes voor gekocht, ongelooflijk vond ik dat die nog in de winkel lagen.

Ik heb een byerdynamic dt 770 een dijk van een koptelefoon stevig en een goeie sound,
ook heb ik een sennheiser hd 25 die ook een goede sound heeft en lekker compact is voor live bandjes e.d

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
mee eens

niet kapot te krijgen ? goedkope plastic rommel
zelf zijn allebei de draai meganismes van de oorschelpen al verrot
en ik heb er echt wel zuinig mee gedaan ..

zou je nog losse onderdelen voor kunnen krijgen trouwens ?

Een goede vriend zit al aan zijn 3de sony koptelefoon

zit zelf aan die shrue in ear monitors en dt 770 te denken ..

sommige mensen krijgen alles kapot
ik dj er mee ik weet niet wat hij er mee doet

ik zag een s laidback luke met in ears draaien

zou die shure kunnen zijn?

:okdan:

zou kunnen, maar bv ook "gewone" sony fontopias..het mooie van in-ears is dat ze je oor afsluiten, dus je hoeft ze niet echt heel hard te zetten om op 1 oor een goeie PFL monitor mix te hebben ..

sommige mensen krijgen alles kapot
ik dj er mee ik weet niet wat hij er mee doet

ik zag een s laidback luke met in ears draaien

zou die shure kunnen zijn?

:okdan:

das wel heel makkelijk om te zeggen ..

maar oke oke .. alle koptelefoons van plastic zijn rommel ..

nu beter ?

Origineel geplaatst door olafmol
zou kunnen, maar bv ook "gewone" sony fontopias..het mooie van in-ears is dat ze je oor afsluiten, dus je hoeft ze niet echt heel hard te zetten om op 1 oor een goeie PFL monitor mix te hebben ..

ik heb wel eens een kleinkoptelefoontje uitgeprobeerd
maar een PFL is dan toch niet echt goe af te luisteren op 1 of andere manier voor mij
kan ook zijn dat het onwennig is

ik heb wel eens een kleinkoptelefoontje uitgeprobeerd
maar een PFL is dan toch niet echt goe af te luisteren op 1 of andere manier voor mij
kan ook zijn dat het onwennig is

een in-ear koptelefoon luistert best wel nauw.... je moet er ten eerste aan wennen om zo'n ding best wel diep in je oor te douwen, en ten tweede moet je het formaat van het "dopje" afstemmen op je oor.... bij de fontopia krijg je er bv 3 verschillende maten bij..als je een te grote gebruikt past ie niet in je oor, als je een te kleine gebruikt sluit ie niet goed af..... als je de juiste maat gebruikt en em goed in je oor duwt hoor je echt een hele goeie sound met lekker veel bas en compleet geen geluiden van buiten meer.....

Origineel geplaatst door olafmol
een in-ear koptelefoon luistert best wel nauw.... je moet er ten eerste aan wennen om zo'n ding best wel diep in je oor te douwen, en ten tweede moet je het formaat van het "dopje" afstemmen op je oor.... bij de fontopia krijg je er bv 3 verschillende maten bij..als je een te grote gebruikt past ie niet in je oor, als je een te kleine gebruikt sluit ie niet goed af..... als je de juiste maat gebruikt en em goed in je oor duwt hoor je echt een hele goeie sound met lekker veel bas en compleet geen geluiden van buiten meer.....

nice ! :D

past helemaal in me nieuwe 'fuck mensen' strategie !

}:|

hahahaha ...

wat kosten die dingen?

40 euro ofzo voor de zwarte sony fontopia MDR-EX71 series denk ik

Mijn gratis u70

u70.jpg

:P

heb hem nu een jaar of 15 en ze heeft wellicht al meer geleden dan menig van die leeftijd.
Fantastisch geluid ook, maar door het ontbreken van fatsoenlijke sluitrubbers (bij mij is het een soort van soepel canvas)
doet het onwijs zeer aan mijn oorschelpen als ik haar langer dan 30 min op mijn hoofd heb.

Wel een aanradertje qua geluid..

Nu heb ik de HD280 van sennheizer.. iets minder qua geluid, maar wel een stuk aangenamer voor mijn schelpen

HD280Silver_normal.jpg

Ik vermoed wel dat deze jongen bij even intensief gebruik als mijn B&O nog geen 2/3 van de leeftijd haalt van de huidige leeftijd van mijn B&O.

vraag me af of er ook een jackplug bij zit ivm de meeste dj mixers

nope maar je kunt toch overal zo'n minijack naar jack opschroef dingetje kopen?

Ik had een Sennheiser HD497. Is dus nu kapot - draadje van een van de schelpen is precies op de verkeerde plaats afgebroken. Nadeel is ook nog eens dat 't ding me een ongelofelijke koppijn gaf omdat 'ie op de verkeerde plaats op de oren knelde en vrolijk m'n bril even in de schedel wilde drukken. Niet dus.

Nu al een jaar of zo een Philips SBC HP890. Heerlijk, wat een lekkere zachte comfortabele schelpen.

koptelefoons heb ik nog nooit kapot gekregen. Ik heb nu een akg k141 en die bevalt prima. alleen een touwtje waarmee de schelp op de plaats blijft is geknapt maar daar heb ik verder geen last van.

Ik heb al een poosje een BeyerDynamic DT770. Ik ben echt totaal niet zuinig op mijn spullen en laat dat ding vaak flikkeren of hangen of haken ergens achter. Tot nog toe geeft ie geen krimp. Tien x beter dan de Sennheiser die ik daarvoor had. Al was deze ook wel ietsie duurder...iets van 150 euro ofzo.

Origineel geplaatst door Nolet
Ik heb al een poosje een BeyerDynamic DT770. Ik ben echt totaal niet zuinig op mijn spullen en laat dat ding vaak flikkeren of hangen of haken ergens achter. Tot nog toe geeft ie geen krimp. Tien x beter dan de Sennheiser die ik daarvoor had. Al was deze ook wel ietsie duurder...iets van 150 euro ofzo.

ahum..moet ik mijn pulse en m1000 maar es komen ophalen meneer????????????? of liggen die al in de kreukels ergens onder je jerker???? :duivels:

Back