Hoe vaak gaat bij jullie een koptelefoon stuk? en welke?

Origineel geplaatst door olafmol
40 euro ofzo voor de zwarte sony fontopia MDR-EX71 series denk ik

ik moet even terugkomen op de fontopias.........ik heb er nu 2 gehad, en elke keer gingen ze na een jaartje ofzo kapot vanwege kabelbreukjes...de draadjes naar de oortjes toe zijn op een of andere manier gewoon te gevoelig uitgevoerd.... ik zou ze dus niet meer aanraden alhoewel de klank ERG goed is

Origineel geplaatst door apollo
Maar eigenlijk heb ik niks dan lof voor sennheiser.

Net weer een kant van een sennheiser uitgevallen. Ik begin het wat vervelend te vinden ...

Kapotte koptelefoon... praat me er niet van!

Ik had een prachtige Sony met heerlijke zachte oorschelpjes, maar mijn bureaustoel met mij erop bleek meer gewicht te hebben dan zo'n schelpje kon dragen... *krak* =(

En toen kocht ik een goedkopere Sennheiser (budgetaire problemen speelden mij parten).
Daar zijn na een paar jaar de schuimrubbere delen compleet van versleten. Bovendien was 't een klote ding, qua draagcomfort.

Mijn vriendin gaf mij tussentijds een draadloze koptelefoon, maar die heeft toch net iets teveel storing om met componeren te gebruiken. Bovendien is hij een beetje te zwaar voor een heftig bewegend hoofd 8)

Vorige jaar was ik dat gezeik meer dan zat, dus ik blies 's ff flink in de bus en toen was er ineens een AKG 240 Studio!
Super! Daar ben ik wel even mega zuinig op, want 't is de duurste oorwarmer die ik ooit gehad heb en hij klinkt als een huis!

beyer dynamics dt 990 pro na 1 week leek het kabeltje gebroken net ergens boven de plug.. hoorde alleen nog een verschroeide 2e stem op de achtergrond.. heel raar. maar terug gegaan naar de winkel en gezegd dat het vanaf het begin al zo was en een nieuwe gekregen :)

iemand nog een roze garantie-kaart van een sony mdrv500 liggen? :P :D
heb mijn trouwe vriend zolangs naar de herstelling gedaan, nadat hij hier al een tijd lag met gebroken gewrichten...
herstelling zou 50Euro kosten
hij nog in garantie, maar ben m'n roze garantiekaart kwijt :(

wat een gekut met koptelefoons zeg...het lijkt er op dat er eigenlijk (bijna?) geen enkele headphone is die een beetje intensief gebruik langer dan een paar maanden kan overleven

Origineel geplaatst door olafmol
wat een gekut met koptelefoons zeg...het lijkt er op dat er eigenlijk (bijna?) geen enkele headphone is die een beetje intensief gebruik langer dan een paar maanden kan overleven

Die oude hoofdtelefoons met metalen frame waren nog eens van degelijke kwaliteit, alleen is de geluidskwaliteit er wel op vooruit gegaan.

Mijn good old Pioneer SE-450 is na bijna 10 jaar het DJ-en nog steeds niet beu :)

Trouwe friend die af en toe wat onderhoud nodig heeft maar nog steeds zijn mannetje/vrouwtje staat op het podium.:dj:

SE-450_thumb.jpg

Origineel geplaatst door The Q
Mijn good old Pioneer SE-450 is na bijna 10 jaar het DJ-en nog steeds niet beu :)

Kheb die van mij nu ook 8 jaar ofzo... Maar ook nog steeds werkende :dj:

heb mijn sony ook 4jaar, jammer van die breukjes. ben er in het verleden wel is iets minder mee omgesprongen;{

heb oa ook nog een sony dr5A van mijn pa. ding is makkelijk 30jaar oud en klinkt voor geen zak tegenover de hedendaagse kwaliteit... bijna enkel middentonen. was toen hét topmodel:D:)

De SONY CD750 bevalt me prima. Nadeeltje zijn de stervensdure onderdelen; nieuw snoertje =40 euri's =(

Origineel geplaatst door The Q

Trouwe friend die af en toe wat onderhoud nodig heeft maar nog steeds zijn mannetje/vrouwtje staat op het podium.:dj:

SE-450_thumb.jpg

potverdekke

nu dacht ik er zo een cheapo te kopen van crossroads hier op het forum, stond er net op, had ie em al verkocht:(

trouwens een vriendin heeft zo'n AKG 240 (denk ik)
heb daar is ff mee gespeeld, en klonk voor zover ik me herrinner geweldig. punchy en warm
moet em dringend eens lenen
nog iemand AKG can-ervaringen hier?

Pioneer SE-450 was en is nog steeds topbill ! tufus hard en sluit goed .. en idd bij sommige leeft ie soms wel 10 jaar !
veel steviger dan me plastic kloten sony ..

staat er nog eentje te koop ergens
wel zonder oorkussens. ik vraag me af of die van mijn aan de kant liggende behringer HPS3000 zouden passen...
product.behringer-HPS3000.small.jpg

Origineel geplaatst door MadR
Pioneer SE-450 was en is nog steeds topbill ! tufus hard en sluit goed ..

en klinkt ie ook lekker? als je even google'ed op SE450 vind je niks als positivo's... maar ergens las ik wel dat 'de klank iets minder was, maar dat het toch vooral voor dj'en was'

se450 vind ik kwa geluid veel te agressief, ik krijg snel oorpijn van dat ding. VOor studio vind ik het niks, voor djing is ie prima

precies, k heb er ook al jaren een stuk of wat, en ze klinken inderdaad voor geen meter, maar kunnen wel keihard blazen. ideaal spul voor dj's.

Origineel geplaatst door Maks
nog iemand AKG can-ervaringen hier?
Ja, ik dus ook... heb bij Feedback een stuk of 6 koptelefoons in die prijsklasse geluisterd: Sennheiser, Beyer, AKG, wat er nog meer hing. De Beyer vind ik de mooi klinken, de Sennheiser vond ik gewoon ruk en de AKG sprong er voor mij zeer positief uit.

Back