verschuiven van audio in sample editor

beocreem

Ingeburgerd
Ik ben sinds kort geupdate van cubase vst naar sx 2.2.
Ik heb link en rechts al wat preobleempjes gehad maar heb ze allemaal kunnen oplossen tot nu toe.

Maar heb iets met die sample editor waar ik niet helemaal uitkom. heb gezocht maar kon er niet direct iets over vinden op het forum.

Als ik van midi een audio opname is het normaal dat je uiteraard een kleine vertraging hebt. Maar het rare is dat ik geen vertraging heb maar een versnelling :-)
Als ik een midi spoor opneem staat hij 2 honderste seconde of zo voor de plek dat hij moet beginnen. Ik meen dat ik ergens in mijn zappen heb gezien dat je die vertraging kunt compenseren, en waarschijnlijk staat die iets te snel bij mij.. Zou iemand mij kunnen zeggen waar ik dat kan vinden?

Verder als ik dan die versnelling heb kan ik niet vinden hoe ik makkelijk in de sample editor hem iets vooruitschuif zodat hij op de juiste plek komt te staan. Bij vst kon ik eerst de editor openen waar hij hem in had staan en die heel makkelijk verschuiven.. ik kan dat dus niet vinden in deze editor..

Bedankt alvast!

van het "versnellen" (is eigenlijk voortrekken) snap ik ook niks.

Maar voor het opschuiven moet je de part aanklikken en de infolijn boven
in het arrangevenster activeren. daar staat het startpunt etc etc voor dat part.
Op klikken en scrollen of nummeriek veranderen.

sukses

Back