Een studio voor 1500 euro.. Wat zou je kopen ???

Origineel geplaatst door Jena_mu6
laptop

indeed...
Geluidskaartje erbij, en ga de wereld van VST en VSTi eerst eens ontdekken voordat je een hoop nieuwe spullen koopt!
Stel nou dat het je bevalt..

Origineel geplaatst door marcuuu
500 kwijt ? :stupid en wat moet een ex synthfreak met een keyboard ?

Er staat masterkeyboard. Dus voor je andere spul mee aan te sturen. En de JX10 is overigens een synth!

Re: Een studio voor 1500 euro.. Wat zou je kopen ???

Origineel geplaatst door cgholland
HI guys...

ik ben nieuw op dit forum... van 1990 tot 1994 was ik een enorme synth freak en een techo boy van het eerste uur. Van de ene op de ander dag ben ik ermee gestopt. om ruimte te maken voor studie en carriere. Nu wil ik de draad weer oppakken als vorm van...eeuuhhmm ontspanningstherapie.
Uit een schoendoos heb ik 1500 euro gehaald en wil een setupje samenstellen voor de gein. Randvoorwaarde is wel dat er geen computer inzit, voor mn werk computer ik al genoeg. Ik had zelf gedacht aan de volgende spullen... na een beetje zoeken op het web:

RM1X sequencer 250,-
jx10p masterkeyboard 250,-
s5000 sampler 500,-
microkorg leads 250,-
Behringer mixertje 250,-

totaal 1500,-

Wat denken jullie ??? is dit wat... of raden jullie me iets totaal anders aan bv alles in een zoals in een roland phantom ??

ben benieuwd

groeten

cgholland

Amsterdam

wat voor muziek wil je maken?

Waldorf Microwave XT
Yamaha RM1X
MIDI-controller naar keuze, minimaal 49 toetsen..
Klein mixertje (Yamaha MG-12 of MG-16 ofzo)..
Cheape PC + MIDI-interface

moet lukken voor <1500

Origineel geplaatst door ez`
Waldorf Microwave XT
Yamaha RM1X
MIDI-controller naar keuze, minimaal 49 toetsen..
Klein mixertje (Yamaha MG-12 of MG-16 ofzo)..
Cheape PC + MIDI-interface

moet lukken voor <1500

Ja ik weet het, lezen is ook een kunst. 8o)

akai s3000 sampler 200

tc electronics m-one 200

access virus 350

ion 400

soundcraft/topaz 20/4 op marktplaats 150 euro

hou ik nog 200 over voor eventueel een lexicon mpx500

grappig eigenlijk dat je voor 1500 euro een meer dan volwaardige studio kunt kopen bij goed zoeken

Origineel geplaatst door anoniempje
akai s3000 sampler 200

tc electronics m-one 200

access virus 350

ion 400

soundcraft/topaz 20/4 op marktplaats 150 euro

hou ik nog 200 over voor eventueel een lexicon mpx500

grappig eigenlijk dat je voor 1500 euro een meer dan volwaardige studio kunt kopen bij goed zoeken

Je houd alleen niks over voor een sequencer.

En toen waren de 1500 uitgegeven

En toen waren de 1500 uitgegeven

hehehe

inderdaad heb ik 6 maanden geleden deze thread geopend. NU heb ik er precies 1500 doorheen laten gaan. exclusief kabels tijdschriften en software. Ook heb ik mijn laptop aan de setup gehangen met steinberg Vstack vol (gratis) softsynths.

Ik moet zeggen ik kan met deze setup alles wat ik op het ogenblik zou wensen.
Mijn talent is nu echt de enige beperking.

cheers

eum... tenzij ik het gemist heb ergens in de thread... wat heb je nu precies allemaal gekocht?

Wat denken jullie ??? is dit wat...

Ik denk dat je zelf even spul moet proberen... iedereen hier heeft zn eigen mening over gear en als je alles hierzo moet gaan lezen ben je maanden kwijt....

Trouwens, jou oude setup met een MS10 en SH101 was natuurlijk de beste...

Oh ja hebt al wat zie ik nu...

Ik denk dat je als 'synthfreak' ook echt niet vrolijk wordt om met een laptop met softsynths te gaan werken..maargoed...

Volgens mij stond er al in dat hij een rs7000 en zo'n Ion-ding had gekocht. Ben ik de enige die kan lezen of ben ik de enige met verbeeldingskracht :W

Had je het overigens aan mij gevraagd, had ik voor 1500 een Emu5000 ultra, mpc2000xl, pulse en een el cheapo mixer gehaald. Leuk begin, al zeg ik het zelf.

mij keuze zou zijn:

alesis ion 2e hands 500
akai mpc 2e hands 500
spirit mixer 8 kanaals ofzo 2e hands 75
ouwe reel to reel 2e hands 75
phonic p8a monitors nieuw 310
cheap ass effectbakje 2e hands 50

HI guys...

ik ben nieuw op dit forum... van 1990 tot 1994 was ik een enorme synth freak en een techo boy van het eerste uur. Van de ene op de ander dag ben ik ermee gestopt. om ruimte te maken voor studie en carriere. Nu wil ik de draad weer oppakken als vorm van...eeuuhhmm ontspanningstherapie.
Uit een schoendoos heb ik 1500 euro gehaald en wil een setupje samenstellen voor de gein. Randvoorwaarde is wel dat er geen computer inzit, voor mn werk computer ik al genoeg. Ik had zelf gedacht aan de volgende spullen... na een beetje zoeken op het web:

RM1X sequencer 250,-
jx10p masterkeyboard 250,-
s5000 sampler 500,-
microkorg leads 250,-
Behringer mixertje 250,-

totaal 1500,-

Wat denken jullie ??? is dit wat... of raden jullie me iets totaal anders aan bv alles in een zoals in een roland phantom ??

ben benieuwd

groeten

cgholland

Amsterdam

Koop voor die 1500 een gebruikte Korg Triton, zo'n modern alles in 1 en in overvloed geval. Neemt weinig ruimte in en is een komplete studio die 10 keer zo veel kan als wat je net opnoemd.

OK daar gaatie.... studio voor 1500 euro

sequencer RS7000

Origineel geplaatst door cream
Een Creamware Scope professional geluidskaart.. Meer heb je niet nodig.:okdan:

Nee, enne hoe krijg ik daar geluid uit zonder pc, toetsenbord, muis, monitor, luidsprekers en een perperdure windhoos XP?, laat ik het dan nog maar niet hebben over de vrij dure software. Voor het gemak wordt dit vaak wel eens vergeten, meer je hebt het echt nodig.

Origineel geplaatst door NyaH
Nee, enne hoe krijg ik daar geluid uit zonder pc, toetsenbord, muis, monitor, luidsprekers en een perperdure windhoos XP?, laat ik het dan nog maar niet hebben over de vrij dure software. Voor het gemak wordt dit vaak wel eens vergeten, meer je hebt het echt nodig.

Nou nou, relax een beetje. Hoe krijg je geluid uit je Triton zonder een setje monitoren een een mengpaneeltje? De beste man vergeet eens wat. Overigens heeft 90 procent van de huishouding wel een pc staan ;)

Back