@Radiance: Tja, da's gek inderdaad! Even de handleiding gelezen, en die zegt helemaal niets over de vorm waarin ik de FBD functie gebruik. Maar ik heb driedubbel gecontroleerd, en het werkt écht hoor!
Ik heb met behulp van de Room EQ wizard tot 200 Hz een 7-tal fixed frequentiebanden (SINGLE, locked) ingesteld in de FBD, varieren tussen de 1/60e en 1/10e octaaf bandbreedte, en een reductie varierend van -6 dB tot -30 dB, en dat is op mijn probleemfrequenties een verschil van dag & nacht.
Heb dus net zolang gemeten en ingesteld in de range 35-200 Hz tot ik een redelijk vlakke curve kreeg.
In ieder geval wil ik niet beweren dat allles optimaal staat, binnenkort nog eens een dagje voor uittrekken als ik m'n monitorspeakers heb verplaatst (... je blijft bezig ...

), maar het heeft dus onmiddelijk hoorbare invloed.
Wat betreft de dynamiek instellingen van de FBD: ik snap eerlijk gezegd de hele 3e pagina van deze functie niet zo goed.
Maar het lijkt me dat zo'n dynamische FBD sowieso niets doet zonder dat er een meetmicrofoon is aangesloten...
Anders kan de DEQ toch niet weten welke frequentie feedbackt?
Voor roomcorrection lijkt me de FBD juist ideaal, omdat je dan heel precies (veel preciezer dan 1/3e octaaf) de probleemfrequenties kunt opzoeken en keihard kan onderdrukken (in stappen van -6 dB tot -30 dB... en bij stevige staande golven is 6 dB onderdrukking al helemaal niets, geloof me!)
echter op een 1/60 oct filter geeft -6db een veel minder effect dan 1/3 oct filter met -6db
maar ik ben redelijk nieuwe wat dit betreft ..
Staande golven zijn vaak tot op de Hz nauwkeurig te pinpointen en betrekkelijk smalbandig (want bepaald door je kamer afmetingen). Het kiezen van een smallere bandbreedte op je EQ geeft je een *nauwkeuriger* effect. Dat wil zeggen: je beinvloedt gewoon minder omliggende frequenties, dus wordt je geluid ook minder aangetast. Hoe preciezer, hoe beter!