productiefouten...

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Nu heb ik pasgelden een scherm ( voor mijn computer) aangeschaft...

Een scherm wat orgineel 285 euro kostte, daar heb ik 150 euro voorbetaald.
Omdat er een klein doodpixeltje opzat. Verder is het scherm nieuw. Ik heb dit op een computer-bedrijf site gekocht.
( informatique.nl)

NU is mijn vraag hebben synths ook niet ooit een productiefoutje? Dan hardwarematig, of een doodpixeltje of weet ik veel wat !

Wat gebeurd er met deze synths ? Ben daar wel ingeteresseerd een microkorg voor 250/280 euro omdat er een doodpixetje opzit:D .....

Wie weet van jullie, bij wie of wat ik moet zijn ? wat gebeurt er met deze 'foutproducties'

Origineel geplaatst door Nerve
Of onder het merk Behringer.

8o)

:D

Ik denk trouwens dat ze het met synths niet doen, ze fixxen het of vervangen het element. Een dooie pixel is niet te vervangen/maken

Als je een nieuwe redsound darkstar bestelt kun je beter direct vragen of ze m eerst repareren voor je. Afgaande op de vele verhalen, is dat 1 groot productiefoutje waar toevallig geluid uit komt

nieuw woord? "doodpixeltje"

i'm sorry Mr. Kirk...your pixel is dead....it died of an overuse...

Gelukkig komt alles met de aangekondigde OS update 1.5.2.4b (build 3211) weer goed.

Re: productiefouten...

Origineel geplaatst door jaccis
NU is mijn vraag hebben synths ook niet ooit een productiefoutje? Dan hardwarematig, of een dood pixeltje of weet ik veel wat !

Wat gebeurd er met deze synths ? Ben daar wel ingeteresseerd een microkorg voor 250/280 euro omdat er een doodpixetje opzit:D .....

Wie weet van jullie, bij wie of wat ik moet zijn ? wat gebeurt er met deze 'foutproducties'
Nou... je zou een zeker forumlid eens kunnen vragen of je misschien een bakbeest van een analoge synth voor weinig kan overnemen omdat de PSU 't niet helemaal doet :D :D :D.

Er zijn genoeg synths met gebreken. Het ligt er aan of de fabrikant dit oplost of dat ze gewoon doodleuk een MKII uitbrengen (en dat laatste is meestal bij softwarefouten). Overigens moet je wat betreft de MicroKorg niet zeuren, die kosten al 250 2ehands en er is dan niks mis mee. Check de advertenties maar.

De rest van de productiefouten wordt gewoon gerepareerd of men ondergaat het lijdzaam. Zelf een nieuwe powersupply solderen voor een Fizmo, zelf een absurd duur nieuw diskettestation kopen voor een Yamaha SY-77 of W5-W7. Of proberen de ground hum (zoemen) te fixen van een Korg module of een Oberheim M1000 of zo.

Maar je begrijpt hopelijk zelf wel het volgende: 1 dode pixel betekent nog altijd wel 786431 -werkende- pixels, dus op een synth is de fout miniem. Een defect diskettestation is meer alsof de onderste helft van het scherm gewoon continu stoort.

Ik denk dat je zoekt naar "floor models" of inderdaad B-stock. Omdat daar al iedereen met z'n jatten heeft aangezeten (en dus ook volstrekt onkundige kneuzen die misschien iets te hard op de toetsen hebben gehengst) gaat de prijs omlaag, maar dan heb je wel gratis en voor niets het idee dat er al iedereen met de jatten heeft aangezeten. Ik heb persoonlijk liever het idee dat er niemand heeft aangezeten, of anders iemand die van het apparaat hield als was 't een baby.

Of misschien gewoon eens doorsparen voor een mooi nieuw apparaat :).

Origineel geplaatst door dione
I'm sorry Mr. Kirk...your pixel is dead....it died of an overuse...

I'm a doctor, not a service technician, damnit! :)

Ik krijg als beta tester en sound designer soms van dit soort exemplaren. Mijn eerste twee Neurons waren geen B-Stock maar Z-stock. Uiteindelijk kreeg ik gelukkig een mooie...

Origineel geplaatst door smackos
Ja of een Holy Grail die helemaal niet werkt.

Dat is wel een produktiefout van jewelste.

Doet doet me denken aan de PPG Wave 2.3 die ik laatst de deur uit heb gedaan. Die synth had het nog nooit goed gedaan (sterker nog, hij deed het helemaal niet toen ik 'm kocht), omdat er een aantal produktiefouten in zaten. En dat terwijl iemand er ooit meer dan 10.000 gulden voor neergeteld had... :stupid

Origineel geplaatst door smackos
Ja of een Holy Grail die helemaal niet werkt.

Dat is wel een produktiefout van jewelste.

Ik heb er nog wel èèntje staan, ergens.
Wel een keertje gebruikt, maar da's al ongeveer 1970 jaar geleden.
Wil 'm wel ruilen tegen wat mooie analoogjes. :W

Back