Welke modular moet ik kiezen?

Ik wil het niet koste wat kost met je oneens zijn hoor Hanz, maar de gemiddelde signal attenuator / inverter, DC shifter, als gate delay, als complex envelope, als comparator, als clock generator, als envelope follower, audio rectifier, flip-flop of wat we allemaal wel niet kunnen verzinnen, passen met het grootste gemak in een halve 4hp module. In die voetafdruk van een Maths zou je dus net zo goed 10 à 15 toegewijde utility circuitjes kwijt kunnen (misschien gaat 15 wat te ver, ik moet mijn argument natuurlijk een beetje aandikken). Die circuitjes zijn dan allemaal tegelijkertijd beschikbaar en dat vind ik toch best een voordeel.

Maar goed ik maak me altijd veel te druk om de populariteit van die Maths ik weet ook niet hoe dat komt. Nou ja mijn argument is in ieder geval steekhoudend, net als die van jou trouwens...
Behalve dan dat je steeds naar een monosynth blijft verwijzen, die snap ik niet.

nee, een divider deelt. dus per 2 clocks geeft ie er eentje uit bijvoorbeeld. een multiplier vermenigvuldigt...
daar heeft zo een multiplier toch minimaal 2 pulses voor nodig, maar hoe werkt dat dan als je een continue wisselende clocksnelheid hebt?

daar heeft zo een multiplier toch minimaal 2 pulses voor nodig, maar hoe werkt dat dan als je een continue wisselende clocksnelheid hebt?

Simpel... de module heeft een interne klok waarvan het tempo bepaald wordt door de middelling van twee opvolgende pulsen. En op basis van dat tempo dan vervolgens vermenigvuldigen om op de gewenste multiplier uit te komen.
Zo doet de PEG het tenminste (ongeveer, die heeft nog wat slimmigheden erbij, ligt eraan hoe je 'm gebruikt / instelt).

Laatst gewijzigd:
Nee man ik hoef niet die suffe Maths, ik heb toch al een PEG. kHeb geen Maths nodig. kHeb er geen geld voor ook.

PEG man, is veel leuker.

Als ze nou een Maths in kitvorm zouden verkopen....

Simpel... de module heeft een interne klok waarvan het tempo bepaald wordt door de middelling van twee opvolgende pulsen. En op basis van dat tempo dan vervolgens vermenigvuldigen om op de gewenste multiplier uit te komen.
Zo doet de PEG het tenminste (ongeveer, die heeft nog wat slimmigheden erbij, ligt eraan hoe je 'm gebruikt / instelt).

Die wisselende snelheden moet ie dus wel even berekenen en bij een constant wijzigende clock zal tie altijd een stapje achterlopen. Als je geluk hebt dan vind je dat charmant...

Laatst gewijzigd:
Dat stapje achterlopen zal een flink effect hebben als je abrupte snelheidwijzigingen hebt (zeg van 15 naar 215 bpm).

Ach ik denk nooit aan een tempowisseling an van mij mag eea best een beetje hakkelen. Brengt leven in de dooie brouwerij die "mijn muziek" heet

Uhh... beetje puntloze discussie? :?
Wat Jean zegt eigenlijk. Een modular is geen teletijdmachine, hij ziet er alleen maar zo uit.

Even wat anders, PEG is m.i. slechts beperkt vergelijkbaar met Maths. Misschien als je de beide modules op het oog naast elkaar houdt en oppervlakkig vergelijkt... ja, OK het zijn allebei 'dubbele' Eurorack voltage bronnen.
Hier draaien ze fijn naast elkaar... goeie maatjes.

Krijg inmiddels wel de indruk dat de Maths bij Niels geen goed kan doen. Dat kan natuurlijk.
Weet je... ik zal nog even helpen... :duivels:
-lelijk faceplate design
-onduidelijke user interface met onleesbaar lettertype
-wobbly pots
-lelijke knoppen (blauw met zwart vloekt, dat weet iedereen)
-veel te duur voor een handjevol goedkope componenten
-onmogelijk aan te komen (en dat voornamelijk omdat 't zo'n matige module is)

Meteen ook maar even doorgaan en de Wogglebug, DPO en QMMG afplassen? Ben nu toch opgewarmd :D

Laatst gewijzigd:
Weet iemand waarom Pittsburgh mij het schild van He-man heeft geleverd bij mijn Generator? :D :engel:

Pittsburgh.jpg

Wtf is dit nou weer? :?

...Dat dacht ik dus ook al. Ik heb dus maar eens een mailtje gewaagd naar zowel Schneiders als Pittsburgh. Wellicht dat daarmee het mysterie omtrent het blauwe, ronde, niet-geïdentificeerde, niet-vliegende object hiermee verduidelijkt kan worden. Ondergetekende zal niet schromen eventueel opgedane kennis aan de hand van de aangekaarte mailcorrespondentie te delen op dit forum.

Het zal wel van die typische Amerikaanse humor zijn ofzo... :koffie:

Pittsburgh staat erom bekend allerlei 'verzameldingetjes' in de doos te doen.
Muntjes, houten dingetjes, plastic poppetjes etc.

Back