Welke modular moet ik kiezen?

hahaha wat Hanz zegt over make noise.

ik ben zelf aan't dubben of ik een dpo wil.
de prijs in combi met de lelijkheid doen me nogal twijfelen.
qua functies lijkt t me geweldig.

Tsja... vergelijkbaar alternatief is de Endorphin.es "Furthrrrr Generator".
Maar qua faceplate is-tie zo mogelijk nog erger (en duurder... de pots zijn daartegen wel beter vastgezet)

En maar een afbeelding erbij.
SynthesizerBlock.jpg

In februari moet hij al uitkomen. Hij lijkt me erg veelzijdig. Alleen de klank nog even afwachten, maar die zal ongetwijfeld ok zijn.

Interessante Pittsburgh, maar het ziet er altijd zo duf uit...
maar dat schreeuwerige van MakeNoise hoeft van mij ook weer niet.
maar goed er is voldoende op de markt om het een ieder naar de zin te maken.

ben trouwens op zoek naar Harvestman Polivoks VCO's en VCF
moeilijk te krijgen. Schneiders heeft er nog 1 maar verder????

Bij deze maar een abbonement op deze thread.
Ik heb hem vanaf de eerste pagina gelezen (idd, dat duurt wel ff) en heb mezelf ervan overtuigd dat ik ook een modular wil, haha!

Momenteel werk ik eigenlijk alleen nog maar op de pc en hoewel de output omhoog is geschroefd mis ik toch nog iets... een instrument (in de afgelopen jaren heb ik vrijwel alles verkocht). nu wil ik niet gewoon weer een synthje kopen, die heb ik op de pc ook wel. En bovendien, ik ken mezelf dan staat het binnenkort wéér vol hier :dubbel:

Nu ben ik me dus aan het oriënteren, er is zoooo veel en dan ook nog in verschillende formaten, voltages, prijsklasses etc. dat ik nog geen goed overwogen keuze heb kunnen maken. Daarom vroeg ik me af of jullie misschien wat boeken weten die de moeite waard zijn. Het gaat me niet zo zeer over wat er te koop is maar meer over hoe het allemaal werkt.
Wat elke module nou precies doet (weet ik staat ook op de website van fabrikanten maar ik lees nou eenmaal liever in een boek).

Mocht iemand nog wat hebben liggen dan hoor ik het graag!

Cheers,

Chiel

Las net op createdigitalmusic dat de Endorphin.es van een bedrijf uit Zuiderhaven komt. Kent iemand dat bedrijf?

Dat is vreend. Naar eigen zeggen komen ze uit Wenen, Oostenrijk...

We, Endorphin.es are a group of synth enthusiasts from Vienna/Austria, engineering modular synthesizers for sound design and contemporary art.

(vanaf http://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=63546 )

Zie ook de print;

endorphines_furthrrrr_generator_backside_176.jpg

Vanaf hun site (ook via whois) wordt je er weinig wijs uit... een beetje 'verstoppertje', wat wel bijzonder a-typisch is bij Eurorack (of modular in het algemeen eigenlijk).
Ik vind het de bereikbaarheid, dus contact kunnen opnemen indien het nodig is, met de maker vaak handig en prettig.
Goeie ervaringen bijvoorbeeld met Rob Hordijk (RHD), Danjel van Tijn (Intellijel), Tony Rolando (Make Noise), Bob Williams (Analogue Systems), zelfs Tom Oberheim...

Laatst gewijzigd:
Trouwens, ze hebben wel weer wat nieuws uit bij Endorphin.es; de Terminal back-end module (zie http://www.modulargrid.net/e/endorphin-es-terminal)
Handig als je de kakelbonte look compleet wilt maken;

8586_terminal_faceplate_2.jpg

5192_20130411_144949_sophia_1.jpg

Video @ 3:40 (inclusief Oostenrijk verwijzingen) en @ 6:00 (de maker in beeld)

Laatst gewijzigd:
Back