Welke modular moet ik kiezen?

Een Serge kan je alleen telefonisch bestellen bij STS.
Rex Probe is daar de man zeg maar.
Met de huidige dollarkoers heb je voor 2200 euro een Serge Animal panel.
Dat geeft je al een hele krachtige basis maar een goedkopere M-Class Creature is ook al te gek.
Een Serge is top kwa mogelijkheden met control voltages en met de modules.
Mischien wat minder muziekaal daar het nooit echt gemaakt is voor keyboard spelers en de filters te zuiver zijn in vergelijk tot een Moog lowpass filter wat distortion geeft wat mensen pretttig vinden klinken.
Ik heb in deze tread wat dingetjes gepost van Serge en mijn laatste Noodle die ik gepost heb was ook met de Serge gedaan.
Hier nog wat links met Serge voorbeelden dan maar.

http://robotdj.net/getme.php?id=2066
http://robotdj.net/getme.php?id=2785
http://www.twango.com/media/mono-poly.public/mono-poly.10031?sort=5
http://www.twango.com/media/mono-poly.public/mono-poly.10029?sort=5
http://www.twango.com/media/mono-poly.public/mono-poly.10028?sort=5
http://www.twango.com/media/mono-poly.public/mono-poly.10030?sort=5

Top !
Leuk trouwens dat een van de "master" engineers een vrouw is (Roxanne).

jo,

ik ben op zoek naar goede VCA's ik heb nu een doepfer vca maar volgens mij moet dat veel beter kunne....

lieftst een dubbele met panning mogelijkheden.....

iemand een optie???

hoe klinken die doepfer vca's, maken ze het geluid dunner?
ben zelf ook wel op zoek naar een tweetal vca's mn voor "audio" bewerking

Een Serge kan je alleen telefonisch bestellen bij STS.
Rex Probe is daar de man zeg maar.
Met de huidige dollarkoers heb je voor 2200 euro een Serge Animal panel.
Dat geeft je al een hele krachtige basis (...)

Ga ik toch ergens noteren; dank voor deze info MP !! Die Serge panels interesseren me meer en meer, maar 'k ga toch nog even die plannen in de ijskast stoppen want op dit ogenblik zit ik serieus met een Yammie CS-80 in mijn achterhoofd. Dom zal je zeggen, maar ja 't is er gewoon niet meer weg te slaan... :stupid

ik ben zeer benieuwd naar je diy kast.
al binnen? vordert t?
Ik heb de nieuwe versie van de A-100 DIY kit #1 net binnen. Duidelijke tekeningen, schema's en foto's voor de verschillende kasten, plus alle schroeven en kabels voor de voeding en de 4 rails en 2 busboards. De rails zijn nu ook geschikt voor alle modules (dat is dus de nieuwe versie).

Het enige wat je zelf moet kopen is het hout en evt een extra aansluiting voor de 15V AC spanning.

Nu nog tijd vinden om te gaan knutselen.

Edit: Net effe wat hout laten zagen bij de Karwei, koste 5 euro totaal. Heb je voor 130,- euro en wat tijd een kast voor alle euro modulairs.

Laatst gewijzigd:
Ik heb de nieuwe versie van de A-100 DIY kit #1 net binnen. Duidelijke tekeningen, schema's en foto's voor de verschillende kasten, plus alle schroeven en kabels voor de voeding en de 4 rails en 2 busboards. De rails zijn nu ook geschikt voor alle modules (dat is dus de nieuwe versie).

Het enige wat je zelf moet kopen is het hout en evt een extra aansluiting voor de 15V AC spanning.

Nu nog tijd vinden om te gaan knutselen.

Edit: Net effe wat hout laten zagen bij de Karwei, koste 5 euro totaal. Heb je voor 130,- euro en wat tijd een kast voor alle euro modulairs.

nice!
en ga je m dan net effe wat groter maken dan standaard?
ga je dan ook langere connectorkabels maken om bij de bus te kunnen?

p.s. kort vraagje;
Als je externe signalen door je doepfer bv filter wilt laten gaan moet dat dan altijd via de a119?

nice!
en ga je m dan net effe wat groter maken dan standaard?
ga je dan ook langere connectorkabels maken om bij de bus te kunnen?

Nee, ik maak gewoon een 6HE kast van hout, vanwege de rails. Ik heb ook een andere houten kast gemaakt en daar zitten geen rails in, toen was er nog geen diy kit, en zo'n kast kan makkelijk groter. De busboards maak ik vast op een extra stuk hout 10cm achter de frontplates van de modules. De kast zelf is 15 cm diep, en de lijm is nu aan het drogen.

p.s. kort vraagje;
Als je externe signalen door je doepfer bv filter wilt laten gaan moet dat dan altijd via de a119?

Nee hoor, maar normale lijn signalen zijn een stuk lager (zo'n 1 volt ac) dan de spanningen waar een modulair mee werkt (zo'n 5-10 volt ac). Je zou zelf ook een opampje kunnen maken met een 5-10x versterking. Hier vind je daarvoor alle info.

Weet iemand trouwens een goed resource voor stevige 3,5mm patch kabels ?
Ik vind die van Schneider zeer gammel.

Op de Serge Yahoogroup post Rex net dat die een Nieuwe Serge Animal te koop heeft.
Dit is wel een mooie kans met de huidige dollar en het vakantie geld in zicht.
Ik neem hem niet want ik heb al een manual en ga wat ander modular spul kopen ipv een vakantie boeken.

zo... hehe. Ik heb zo'n beetje de hele draad met bijbehorende sites, geluidsfragmenten, weetjes enz. doorgenomen, want ik wil eigenlijk een ieniminie systeempje bouwen. Ik hoor zowel positieve als negatieve verhalen over Doepfer, maar ik vind die minicase (eerder genoemd onderaan pagina 20, foto is nogal groot dus zal hem niet nogmaals hier neerplanten) wel interessant voor 4 moduletjes. Nou ben ik echt een ENORME NOOB op modulairgebied, maar ben wel bereid om dat zelf uit te vinden. Dus ik ga eerst even een simpele vraag stellen waar ik simpelweg even niet uit kom.

Die kleine kastjes zijn er in 2 versies, 1 met ingebouwde trafo voor 230 en 1 zonder de ingebouwde trafo. Welke moet ik dan hebben? Als je hem zonder trafo neemt, heb je dan alleen een 9 vlt AC adapter nodig?

hoi krek, ik heb nog wel 3 rackjes voor je, bijna gratis tjek mijn ad maar
(ik bedoel ook echt bijna gratis :D )

voor de rest heb je ene psu nodig die gelijkstroom leverd van -12 tot +12
en de 5V kan ej doen met een goedkoop adaptertje van doepfer...

Let wel dat is alleen voor eurorack modules.

Kan ik niet gewoon zo'n minicase aanschaffen (met of zonder die trafo, dat antwoord heb ik nog ff niet) 3 of 4 moduletjes aanschaffen, erin pluggen, Stekker erin en gaan? Of is dat te simpel gedacht...

met trafo dan gek!

je hebt altijd die voeding nodig die ik eerst omschreef. 9V adapter zal niks helpen.
en je moet je modules ook oop een powerbus aansluiten.

:dubbel: sorry, ik ben echt een NOOB op dit gebied. Ik ga gewoon zo'n ding bestellen man, al dat geknutsel zonder dat je er kaas van gegeten heb vind ik maar nix. Je moet toch ergens beginnen. Maar superbedankt in ieder geval.

Paar leuke modules erin tralala, helemaal leuk. :mega:

wacht even, koop doepfer diy voeding, zo spaar je centen voor meer modules! en daar kan je later meer modules op aansluiten dan op zo'n baby case.
zelf zo'n houten kastje er rond maken, of de modules in een wijnkistje bouwen is zeer simpel.
de voeding zelf ook, zit handige aanwijzing bij, simpeler dan ikea.
gewoon inpluggen, dan de 2 stekkers in en hop.

Back