Welke modular moet ik kiezen?

Persoonlijk hoop ik dat Flavio het ontwerp voor een groot gedeelte veranderd heeft en dat het geen 1 op 1 kopie van Ian "meesterzeikerd" Fritzl z'n ontwerp is.
Ik heb het niet zo op "beurs handelaren" die het "onethisch" vinden dat iemand "hun uitvinding" gebruikt. De 1e ethische beurshandelaar moet ik nog tegenkomen.
Beide personen zouden dus evt eigenschappen kunnen hebben die ik niet zo zie zitten.

Mij interesseert alleen het geluid.

Lekker makkelijk.
Koop je ook een gestolen fiets of GSM?

Ian Fritz heeft supermooie ontwerpen gemaakt voor de DIY communitie......al jaren, geheel belangeloos.
Nu komt er een of andere eikel die z'n ontwerp een tikkie aanpast en het dan commercieel aanbiedt.

Blue lantern is gewoon een oplichter......vooral aan meedoen.....Karma is a bitch

Ik heb het niet zo op "beurs handelaren" die het "onethisch" vinden dat iemand "hun uitvinding" gebruikt. De 1e ethische beurshandelaar moet ik nog tegenkomen.
ETHISCH?!?!?! Als meneer zelf op een ethische manier te werk was gegaan Ipv alles direct voor rot/slecht uit te maken en dit maar te herhalen, was de discussie anders geweest/verlopen. Open discussie is niet mogelijk geweest doordat meneer direct zwaarbewapend boze raketten op elke passant aan het afvuren was....

Wij zijn maar eindgebruikers. Maar als er steeds meer eindgebruikers negatieve dingen over iemand zeggen dan gelooft de grote massa het vanzelf.....
Zeker als er nog eens een grote groep als makke kudde er achteraan hobbelen en zonder enig geleverd (tegen)bewijs meedoen aan een beginnende heksenvervolging....
Lekker makkelijk.
Koop je ook een gestolen fiets of GSM?
Neen, dat is heling en strafbaar. Maar kocht jij je tv/koelkast/wasmachine van het merk wat dit product als eerste op de markt bracht?

Eerst was er coca cola, daarna kwam pepsi, weer later dr. pepper en nog een heleboel anderen die erop willen lijken en meeprofiteren. Als ethische beurshandelaar zoals de persoon in kwestie zou je dan weer verwachten hier begrip voor te hebben. Tis een onderdeel van de economie en dat is tenslotte weer zijn grote bron van inkomsten.

Producten ontwikkelen eenmaal door en dat is maar goed ook. Dit omdat er verder maar weinig vooruitgang geboekt zal worden ....
Ian Fritz heeft supermooie ontwerpen gemaakt voor de DIY communitie......al jaren, geheel belangeloos.
Belangeloos geloof ik niet... ongetwijfeld krijgt ie voor elk verkocht pcbtje/module een vergoeding.....
Maar belangrijker vind ik: komt alles uit zn eigen keuken zoals meneer zo arrogant doet voorkomen? Waarschijnlijk is dit niet het geval en/of zijn het doorontwikelde principes/producten met een eigen aroma....

Als er bijv. een nieuwe MS20 of TR808/909 of TB303 clone wordt gepresenteerd staan we bij wijze van spreken allemaal zonder gewetensbezwaar in de rij.....
vooral aan meedoen.....Karma is a bitch
Vooral meedoen aan de verheerlijking van een arrogante kwal, Jean....
Van jou had ik juist verwacht dat je er doorheen zou prikken en je de echte karma van het geheel zou inzien..... ;)

Genoeg over dit onderwerp gezegd :eureka:

Back ontopic!!!

Laatst gewijzigd:
Casper creeer jij vooral de waarheid die het best voor jou past.......daar ben je goed in.
Lekker feiten draaien, zodat het in jou straatje past.
Ook grappig dat uitgerekend jij, vraagtekens zet bij de kennis en kunde van Fritz......je weet net zelf welk deel van de soldeerbout je vast mag houden.

Maar inderdaad back on topic.....welke modular moet ik keizen:

Geen:
mfb, blue lantern of geheel doepfer.

Wel:
Fenix, Bugbrand, Serge, Buchla, Malekko, Makenoise, etc.....

zelf heb ik ondertussen 2 kasten doepfer.
leuk spul,misschien wat onhandig dat ze draaiknoppen en in/outputs langs elkaar zetten,
als je genoeg kabelspaghetti hebt hangen begint het toch wat tegen te wringen.
maar het scheelt je natuurlijk wel een hoop geld.

ik heb ook liggen denken voor wat mfb aan te schaffen,
maar de qualiteit is naar verluid nog slechter.
opgespoten printplaat als frontpanel ipv aluminium en zo

en hmja heb je geld ga voor buchla of serge

Attachments

• Picture0002.JPG
    Picture0002.JPG
    60,1 KB · Bekeken: 91
@Jean: Dit is leuk: 2 mensen met 2 verschillende uitgesproken meningen en discussieren via een forum maakt het niet echt makkelijker. Ik twijfel niet aan zn kunde, wie ben ik dat om te doen?!? Maar zn manier van communiceren/doen en laten staat me niet aan :)

Over Doepfer ben ik tevreden. Maar ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal tot mn beschikking. Het zijn meerendeel recht toe-recht aan modules, die doen wat ze moeten doen. Het grote aantal verschillende filters en de lage instapprijs maakt het laagdrempelig.

Euro is en blijft krap patchen en knoppen draaien :D

@ sms 303
ik heb ondertussen 2 diy synths van doepfer, maar ze moeten nog een frontpanel krijgen.

en dan ben ik ook nog bezig met een controller panel a la arp 2600 te maken,
om dan van daaruit alle in /uitgangen binnen te laten lopen zodat ik eigenlijk niet eens meer kabels hoef te steken.
het kabels steken zou dan eerder zijn voor ongewone connecties,
zodat ik met gemak bij de knoppen kan, en men kabelspaghetti halveer.

het enige wat me nog wat tegen houdt is dat men modular nog niet helemaal af is,
en het is te gek van nu al een patchpaneel te maken als er nog dingen bijkomen.
maar dit lijkt mij de beste oplossing.
plus volledig ombouwen is me echt te veel moeite,
want meestal zijn de potmeters en in/outputs zo geplaatst dat je ze niet zomaar loskrijgt.

op de in/outs solderen is supersimpel.

ik had toen 'k nog maar 1 kist had een soort van preset bank gebouwd, waarbij de waveforms van de oscs werden doorgekoppeld naar de mixer, de mixer dan naar men 2 filters kon gaan, en die dan naar de vca liep met dan nog de 2 adsr's als filter en vca envelopes.
gewoon speakerkabel met schakelaars ertussen.

(alle schakelaars naar beneden = ms-20 patchconfiguratie)

kwestie van men patchkabels niet te verspillen aan een setup die ik toch bijna dagelijks gebruikte.
jammer genoeg heeft die patchbay de uitbreiding niet overleefd.
(in mijn onkunde had ik alle kabels direct vast gesoldeerd ipv met connectors te werken, zodat ik dus al die kabels terug los heb moeten solderen om men modules te verplaatsen)

ik vraag me trouwes af waarom niet meer mensen met dit idee zitten.
dan heb je je zelf samengestelde semi-modular
t'is niet zo heel moeilijk, wel wat meer spaghetti binnenin je modular, maar minder aan de buitenkant.

Aangezien ik "noodgedwongen" ;) een eurorack-rack "moet" aanschaffen om richard2000 z'n 909 kick onder te brengen, zat ik te kijken naar het doepfer vocoder systeem...

Heeft iemand die? En zo ja? Bevalt ie? Is ie het waard?

Ben benieuwd naar ervaringen...

Ik heb het doepfer vocoder systeem.
Gebruik hem in mijn muziek niet super vaak, laatste track weer van stal gehaald en het was weer fijn samenwerken..
Je kan er alles mee wat je zou willen, klank is afhankelijk van de OSC die je gebruikt.
Misschien wil je die van mij overnemen? PM me maar, je kan ook langskomen om te luisteren/spelen. Ik zit in Loosdrecht..

@brz: Had hem gezien idd... maar wil langzaamaan het vocoder-systeem bij elkaar sprokkelen... geen financiele ruimte nu om alles in een keer te kopen...

Met 2 a-119 units kan je toch iets willekeurigs qua audio als voice en als carrier meegeven? lijkt me echt vet om mee te spelen...

Weet alleen door het lezen van de specs absoluut niet wat de slew limit controller nou eigenlijk doet... :)

Weet alleen door het lezen van de specs absoluut niet wat de slew limit controller nou eigenlijk doet... :)
Je hebt 3 uitvoeringen:
1 alleen de 129-1 en 129-2
2 optie 1 met de 129-5 erbij om de verstaanbaarheid te verhogen
3 optie 2 met de 3 slew limiters en controler erbij om extra functies toe te voegen.
De extra functies zijn een cv grafische eq, het geluid "bevriezen" en je kan natuurlijk een beetje slew op de cv´s toe passen waardoor het meer organisch gaat klinken of nog meer slew om efx te krijgen. En het is helemaal modulair dus dit is maar het begin.

Back