Close ups van de live setup van Vangelis

Tjeetje, heeft die gast de Smørebrød Lotterij gewonnen? Wat een gear;)

Wat ik op zijn site lees van de Zyklus komt wel heel aardig overeen met wat die ene gast me schreef in dat meeltje.....

Volgens mij heeft Vangelis, net zoals Jarre, meer dan genoeg poen om custom-build stuff te laten maken en daarover is het vaak moeilijk om info te vinden

een endje googlen levert op:

"Zyklus MPS (Retro 80's MIDI sequencer with real-time triggering/stepping of tracks)" van hier

en dit:
"If you have the cash ($3000?) you could buy a Zyklus, which does this
kind of thing. Vangelis uses one. I read a review a year or two back.

Nick."

en dit:
"There was something called the Zyxklus (?) Midi controller, which had a bunch
of buttons and permutation thingies on the front - you could load a sequence
per button, and play these singularly or as arpeggios or whatever - wonderful
for live work. As far as I know, this does almost everything you would want,
but it was hideously expensive."

en dit:
"There was such a 'performance sequencer'; came out about two years ago,
made by a company called Zyklus. They went bust, but SOME might still be
kicking around. They were VERY expensive though ^ 2K+ pounds UK...

They were designed to be used instage and were quite ruggedly designed..."

en dit:
"It allowed all kinds of sequences to be triggered in parallel
or independently from various MIDI events. That's about all I
remember."

alle van een of ander BB archief.

en d'r staat in de Sound on Sound van februari '88 een artikel over.

en ik ben ondertussen wel erg benieuwd. iemand die SOS nog liggen toevallig?

Over Custom Build stuff gesproken.
Jarre kan d'r ook wat van...

Bijvoorbeeld de LAG Cirulaire....

De LAG Insecte...

De LAG Meuble....(let op die EMS)

Laatst gewijzigd:
En dan heeft ie ook nog een LAG Mad Max (?) en een LAG Buffet.
En natuurlijk, het pronkstuk...de Laserharp.

Origineel geplaatst door fuse
Van dat Vangelis concert heb ik de DVD en daar staat de beste man ook nog op de toetsen te rammen. :)
(niet dat het iets zegt natuurlijk)

Ben toen in Rotterdam geweest. Ik heb me eigen kapot gelachen. Hoe hij stond te klooien met dat plastic om z'n synths, omdat het zo regende. Toen vroeg ik me inderdaad af of hij wel speelde.
:confused: :)

Inderdaad Googol....Ik herinner me die beelden nog van tv. Met één hand spelen, met de andere het plastic over je synths trekken. Knap werk. Ik had toen erg mijn twijfels, en heb de volgende dag nog een discussie op de radio daarover gehoord.

Laatst gewijzigd:
Heb nog ff in 1/8 speed de closeups nageplozen maar enige wat ik kon zien dat die bakkies het hele concert niets knipperde. D'r zitten wel groene led letter displays aan de rechterkant, da's in ieder geval een lead. En hij had een XLR type plug aan de achterkant. Dus toch een Zyklus bakkie? Maar dan witte uitvoering omdat het stoerder staat?

Maar de beste man had ook nog 2x focusrite red onder het rack staan en een custom made (digitale) mixer unit. Misschien wel een Ensoniq Paris Mecc frame.
Dacht ook nog een monitor te herkennen met een Protools schermpie d'rop. Maar kan ook verbeelding zijn.

Kon geen goede stills maken, maar het is erg moeilijk te zien. Muziek is wel gaaf hoor. (dolby surround)

Origineel geplaatst door fuse
Heb nog ff in 1/8 speed de closeups nageplozen maar enige wat ik kon zien dat die bakkies het hele concert niets knipperde. D'r zitten wel groene led letter displays aan de rechterkant, da's in ieder geval een lead. En hij had een XLR type plug aan de achterkant. Dus toch een Zyklus bakkie? Maar dan witte uitvoering omdat het stoerder staat?

Het zijn volgens mij geen Zyklus gevallen, die zien er veel anders uit. Wat het wel zijn? Ik weet het niet :confused:

OK, wie gaat het hem vragen?
Tijd voor een internationaal interview met......

(moet kunnen?)

Origineel geplaatst door oozi
een endje googlen levert op:

"Zyklus MPS (Retro 80's MIDI sequencer with real-time triggering/stepping of tracks)" van hier
En wat voor sequencer gebruikt ie weer: Een SDS-6 !!!! Grrrr.

D'r staat een Zyklus achter Vangelis op de foto van de Direct CD waar hij een appeltje eet te midden van zijn gear. Achter hem boven op een 19" rack.

Back