Close ups van de live setup van Vangelis

aan de bek van Jarre te zien, loopt de komedie er gewoon af te kweilen. Geloof maar niet dat hij er echt op speelde tijdens een concert, dan staat dat ding in "Showmode" als het al zou werken(die handschoen geeft ook een mooie reflectie). Maar ik vind dat niet meer dan normaal, kan hij zich volledig concentreren op het spektakel.
Dat rond zelfbouw showklavier met die verlichtte toetsen, same story, wel knap allemaal en voor de show moet dat. Wij als synth freaks zien dat toch direkt zoiets, voor de leek lijkt het wel echt.

Maar hè hoo, ik ben wel een grote Jarre-fan en zal dat altijd blijven, voor mij maakt dat geen bal uit of dat nu echt is dat hij dat live speelt of niet, moet dat? Zolang ik weet dat hij het brein is achter zijn muziek en dat het mooi is, doet dat bij mij geen afbreuk van de kijk op Jarre als groot componist. Idem voor Vangelis.

Ik vond gisteren nog een blauwe poster met een geel oor erop

Stoer voor aan de muur!
Ik heb alleen maar "Europe in Concert" in Brussel en "concert pour Tolerance" in Parijs gezien. Heb wel een aantal videobanden van z'n echte megaconcerten.
- Paris la Defense (hét concert).
- Rendez-vous Houston
- Rendez-vous Lyon
- The legends of the lost city (in Suncity!).
- Destination Docklands.
- Oxygene in Moscow
- The conccerts in China
- een deel van het Milleniumconcert

Ik ben ook een groot fan van Jarre (niet van Vangelis met zn muzak)..
Ik was bij zn concert in Parijs 14 Juli 1990 La Defense!!!

En het mag duidelijk zijn dat geen van beide live spelen...als je enigszins wat van synths en muziek weet, zie je dat gelijk bij de concert-beelden...

Dit geldt trouwens ook voor bv Prodigy en Chemical Brothers...

Zeker de Prodigy speelt niet live en dat is te horen en te zien, Liam staat alleen maar te springen en af en toe een knop in te drukken...8D

Ik geloof ook wel dat er veel "fake" in zit (niet alleen bij Jarre's concerten dus). Ik vraag me alleen af, als ze zo'n ding dan toch niet echt bespelen, waarom laten ze het dan wel echt werken? Kunnen ze zich die moeite toch ook wel besparen.

Dat móet toch wel indruk gemaakt hebben?

Ik vind zn muziek t/m Revolutions echt super...

Maar Metamorphoses was echt slecht!!

Ik begon alleen dat theatrale gedoe bij de concerten van m ook een beetje genant te vinden!![ I.e. Laser Harp onzin...], Zeker omdat hij niets live speelt...

Maar zn muziek blijft :okdan:

Oxygene en Equinoxe zijn nog altijd DE beste vind ik!

Zonder meer de beste cd's. Maar het vervolg van Oxygene, Chronologie, Waiting for Cousteau (met name de tack van 45 min.) vindt ik ook wel te behappen. De laatste cd "sessions 2000" vind ik waardeloos.

Ach die laatste CD, daar zijn al threads over :)

Ik ben het trouwens zwaar mer Bass eens... en dat concert, HEB IK NET GEMIST! Was aan het interrailen en had Paris wel gezien, kwam ik een week of twee later terug: huh posters van Jarre?Wanneer dan... oh de 14e... dat was... aha ik vertrok de 13e. Wat een ontzettende :paardenlul: ben ik ook :stupid

Ik heb nooit geweten dat Jarre in Rotterdam heeft opgetreden, anders was ik er wel heen gegaan.

Ondertussen ben ik al naar 3 van zijn concerten geweest: Docklands, La Defense en vorig jaar nog naar Aalborg voor het Aero concert, wat overigens zeer geslaagd was, behalve de modder dan :D

posters van Jarre?Wanneer dan... oh de 14e... dat was... aha ik vertrok de 13e.
Ja dan kan je inderdaad wel met je gele hoofdje tegen een muur stampen lijkt me :D
Zo'n fout mag je maar één keer maken, en dan is het nog één fout teveel.
Ik was altijd fan van de man totdat ie destijds Zoolook uitbracht, dan was wel zo'n domper.
Jaren later zag ik La Defense op een franse zender (wist echt niet wat ik zag), en ben hem toen weer gaan waarderen.
Vind nu zelfs de 1e track van Zoolook één van de mooiste! En hij mag dan niet alles live spelen, z'n manier van muziek maken en het opzetten van zulke concerten (zeker gezien zijn leeftijd) vind ik best bijzonder. En gezien dat Oxygene nu zo'n 27 jaar oud is, en nog steeds eigentijds is, is ook best wel typisch, denk ik.

Origineel geplaatst door Bass
Ik ben ook een groot fan van Jarre (niet van Vangelis met zn muzak)..

En het mag duidelijk zijn dat geen van beide live spelen...als je enigszins wat van synths en muziek weet, zie je dat gelijk bij de concert-beelden...

Dit geldt trouwens ook voor bv Prodigy en Chemical Brothers...

Zeker de Prodigy speelt niet live en dat is te horen en te zien, Liam staat alleen maar te springen en af en toe een knop in te drukken...8D

welke grootheden spelen dan wel live?:confused:

Als ik dat live zie, ja. Maar als ik afga wat er op videobanden te zien is, nee. Deze zijn soms zo slecht in elkaar gezet, dat je echt niet meer kan zien of iemand live speelt of niet. Misschien wel bewust......

Origineel geplaatst door J-Run
welke grootheden spelen dan wel live?:confused:

Tja, als je met veel electronica werkt, kun je dat moeilijk zeggen...

Nou ja Dire Straits speelde wel live in 1992 in De Kuip....

Enneeh Googol, hoezo dan?? In vergelijking met Oxygene/Equinoxe is Metamorphoses gewoon 1 grote MC 505 met Protools demo....;{

Nou, ik kan zeggen dat hij wel durft. zeker met z'n laatste cd.
Daar is ie de jazz ingegaan, ik hoop dat het bij een probeersel blijft want er zijn veel betere jazz
muzikanten. Maar hij is wel iemand die durft van stijl te veranderen en daar heb ik de alle grootste respect voor!

:halleluja

Back