microkorg?

Origineel geplaatst door hand klap ka
het ding is dat ik nu iets van 400-500 honderd te besteden heb, en het staat me (wie weet onterecht) erg tegen om dingen via mn pc te doen. zo min mogelijk. d

Inderdaad, knoppen, knoppen & nog eens knoppen ...

Als je plezier in het ontdekken & leren wilt hebben/houden zijn die essentieel.
Als je per se niet met een computer wilt werken, des te meer.
Een hardware synth met te weinig knoppen komt neer op een softsynth zonder beeldscherm.

Als je iets meer te besteden hebt, ga dan gelijk voor een ION ipv Micron
Of overweeg een MS-2000 ipv een microkorg.

even een bericht van een micron-gebruiker.

hiervoor had ik een k-station. veel meer hands-on controle, maar ik heb hem uiteindelijk verruild voor de micron, vanwege de sound. de micron klinkt zooo goed. niet dat de kstation slecht was, maar voor de muziek die ik nu maak was ie te lief.

echter, ik merk wel bij de micron dat als je geen programmeerman bent, en meer into het muziekmaken, dan doet deze bak je naar presetpusher neigen. ik bedoel, je moet wat discipline hebben om echt in deze synth te duiken.

voor de sound en mogelijkheden zou ik persoonlijk voor de micron gaan, het gemis aan knoppen kun je later altijd nog compenseren met een extra controller.

Ik heb onlangs een MicroKORG gekocht en hij bevalt uitstekend. Hij is erg simpel te bedienen en de mogelijkheden met patch functie zijn legio.

Zelf maak ik er veel spacey geluidjes en appregio's. Ook voor fx is ie erg goed te gebruiken, zeker in combinatie met de patch functie. En als je het goed doet( wat lfo's patchen en syncen) haal je er ook drum patronen uit, r dat blijft wel erg beperkt maar je hebt wel een originele drum loop (of beter gezegd ritmische loops)

Heb er zelfs een paar tracks mee inelkaar gezet (aangezien het mn eerste en enige synth tot nu toe is). Het zijn wel FSOL achtige tracks geworden, en dat soort sounds zijn uitstekend uit de MicroKORG te halen. Voor hiphop weet ik het niet zo... daarvoor klinkt ie misschien te licht.

Origineel geplaatst door Mostatic
Laat horen laat horen...............

Helaas heb ik nog maar 3 tracks over, slechts op cd(audio), sinds mn comp crashte een tijdje terug. Maar zal binnenkort ff een linkje plaatsen.

Ik heb ooit mijn MicroKorg ingeruild voor een MS2000R (deze heeft geen toetsen, die jij dus wel nodig hebt). Heb er absoluut geen spijt van, de hoeveelheid knoppen is echt ideaal. En ik heb ook het idee dat fysiek gezien de MS2000 serie wat steviger is. Ik was overigens wel erg content over de kwaliteit/prijs van mijn oude MicroKorg.

Origineel geplaatst door hand klap ka
ik zou deze week gaan testen maar is er nog niet van gekomen.

aangezien ik geen ervaring heb met programeren enz. kan ik ze daar moeilijk op beoordelen. in hoeverre zeggen presets wat over het geluid dat je eruit kunt halen?

Bij de microkorg helemaal niets!! Gebruik 1 preset van deze korg weleens en das een bass toon. Voor de rest zijn de presets niet representatief.

Om een beetje uit te zoeken wat ie kan draai je gewoon wat aan wat knoppen en luister hoever de parameter gaat.

Origineel geplaatst door levka
Als je wilt beginnen met synths is het handig als je veel knoppen hebt om te leren hoe je aan sounds kan sleutelen

MikroKorg heeft een prima geluid, maar buiten het nadeel van de kleine toetsjes heeft ie ook maar weinig knoppen (net als die Alesis Micron & Poly 800).

Korg MS-2000 heeft hetzelfde geluid maar meer knoppen. Is wel wat duurder

Mijn tip:
Novation K-station. grote toetsen, veel knoppen en maar 325 E nieuw

Hey Levka

Die K-station is toch duurder dan 325? Of kijk ik naar de duurdere shops???? Ik heb hem nieuw gevonden voor € 375

Haha.. een beetje late reactie Divinio
of.. zal 'hand klap ka' nog steeds aan het overwegen zijn over een microKorg

Maarre, ik heb de microKorg al 3 jaar en ben nog steeds hartstikke blij mee.
Ik heb op microKorg echt synth leren programmeren. Al heeft ze niet veel knoppen vind ik die matrix juist heel duidelijk.

Heel vet voor (sub-)bassen en duistere strings. Die Vox-wave is ook heel vet als je haar goed weet te programmeren. Voor 325 is het een weggevertje voor beginnende synthspelers (ik zal hem ook altijd blijven gebruiken)... en ja ze ziet er heel schattig uit :P Ik heb zelfs de officiele microKorg gigbag gekocht in Australië. Nu is ze helemaal compleet.

Origineel geplaatst door divinio
Hey Levka

Die K-station is toch duurder dan 325? Of kijk ik naar de duurdere shops???? Ik heb hem nieuw gevonden voor € 375

2e hands zoeken, evt ook de KS-rack
MS-2000 keys moet voor die prijs ook wel lukken 2e hands.

Jep: microkorg: pain in the ass programmeren en de editor (op osx) loopt zeg maar niet zo soepeltjes
dat ik daar mee wil programmeren (moet altijd ff laden bij het virtueel draaien aan een knop: een fractie van seconden.)

Maar dat matrix gedoe went redelijk snel: na een tijdje hoef je ook niet meer te kijken naar wat je hoe selecteerd,
dat weet je dan gewoon! dus ff doorbijten dan heb je voor weinig geld een uitgebreide funky synthje.

verder vindt ik de build-quality niet echt geweldig: plastic en voelt kwetsbaar: de knopjes draaien stroevig
doordat ze tegen de metalen plaat schrapen (althans .... dat is bij mijn microkorg altijd zo geweest), de knopjes
voelen wel erg stevig! Toetsen: zwaar poep: lomp hard rammen om velocity te merken, klein en stug...
maar das mijn mening!

....MAAR... is t niet leuk om als microkorgers onder ons wat patches uit te wisselen via deze threat?...
lijkt me spannned wat iedereen eruit krijgt

de editor (op osx) loopt zeg maar niet zo soepeltjes dat ik daar mee wil programmeren (moet altijd ff laden bij het virtueel draaien aan een knop: een fractie van seconden.)
Dat is op de (windows)pc ook zo. Zeer irritant en je laat het na eenpaar keer wel uit je kop om dat te proberen. Op mijn nieuwe windows installatie staat de editor dan ook niet.

Toetsen: zwaar poep: lomp hard rammen om velocity te merken, klein en stug...
maar das mijn mening!
Mee eens.

Verder vind ik het gewoon een leuk synthje voor niet al te veel (tegenwoordig dan, een paar jaar terug was 'ie nog behoorlijk duur).

is t niet leuk om als microkorgers onder ons wat patches uit te wisselen via deze threat?...
Ik weet van een heel aantal patches echt niet of ik ze zelf heb gemaakt of dat het presets waren...

Ik heb de editor 2 maal van de PC afgegooid. Door dat programma ben ik al mijn patches 2X kwijtgeraakt. Ik zet hm echt nooit meer op.

Mijn geluidskaart stuurt het midi niet snel genoeg door volgens mij. Dit komt bij verschillende geluidskaarten voor heb ik gelezen op forums. De editor is ook gewoon bagger geprogrameerd. Dit zou ie moeten kunnen handelen.

In ieder geval, ik had ook graag patches uit willen wisselen maar dit gaat dus niet. We kunnen ook Mp3-tjes sturen om wat te laten horen. ??

Oja, Divinio, idd wel leuk om af en toe nieuw leven in een thread te blazen. :)

Back