Juno d?

heb er ff naar gezocht en nee, ik heb toch echt nieuwe patches of een synth nodig :D
nadelen multi-timbrale plugins:
-groot cpu verbruik
- je kan niet live spelen (kan wel via midi maar dan krijg je een delay van enkele secondes als je cpu al iets wordt belast, bijv. als je een project heb geladen in je sequencer)

ja maar scoor dan wel een (V)A, want daar komt die motif-sample die je liet horen oorspronkelijk ook uit.

euhm nee de sample komt niet uit een (V)A lijkt me? :confused:
er is niets virtueel analoog aan een motif; de presets vallen nauwelijks te bewerken op effecten en ADSR en nog een paar dingen na

Okee, heel simpel... niet doen!

De Juno D is totaal niet te vergelijken met de oude juno's.

Heb je die Juno hoover scheurgeluiden gehoord, dat valt dus totaal niet uit de Juno D te halen, omdat de Juno D gewoon een samplebakkie is met wat synth mogelijkheden.
Dat Roland hier het labeltje "Juno" aan durft te hangen vind ik als Juno aanhanger echt schandalig... dus....

Ga op zoek naar een oude @juno 1 of 2, hoeft niet duur te zijn... ik heb mijn @juno 2 voor 120 euro gekocht, maar dat was ook echt een koopje.

Maar hij is wel beperkt hoor, als je wat meer geld wilt uitgeven, kijk dan idd eens serieus naar een VA.
Voor 500 euro heb je wel een Access Virus A, misschien een B (VIRUS = AANRADER!!!!)
Of misschien een JP8000? Ook een ranzige trancebak hoor!

Denk ff goed na en ga gewoon eens naar een winkel om alles eens te bespelen!

Succes!

Origineel geplaatst door Anquah
er is niets virtueel analoog aan een motif; de presets vallen nauwelijks te bewerken op effecten en ADSR en nog een paar dingen na

Nja, misschien dan toch niet zo'n gek idee, zo'n Juno D.

Ik zou zeggen leer wat meer over synthese. Kijk eens of een sounddesign cursus van Rob Papen wat voor je is. Duik eens wat boeken in, internet, dit forum. Leer de manual van die Motif uit je hoofd. Gebruik het sample ram wat erin zit. (vul het desnoods aan)
Jij hebt de eerste paar jaar echt geen nieuwe synth nodig hoor.

Ja, echt..... die Motif is 100x beter en je kunt de presets zeker wel wijzigen... duik er wat verder in, zou ik zeggen, dan merk je wat voor machine de Motif werkelijk is.

het is niet zo dat ik niks van synths/mn motif af weet ofzo :erm: alleen ik wil innoverende pads!
:)

Idd, je weet niet eens wat je Motif eigenlijk doet. Tuurlijk is dat geen VA, dat bedoelde ik helemaal niet, het is een op samples gebaseerde synthesizer. En die samples moeten ergens van gesampled zijn, toch? Ze komen er niet vanzelf in.

Niet lullig bedoeld, maar je zoals mijn voorgangers al duidelijk proberen te maken: je weet nog geen kont van synthese. Dat maakt niet uit, ik leer zelf ook nog elke dag, maar als je niet eens hoort dat het geluid wat je oorspronkelijk laat horen met (V)A's gemaakt is, ga dan geen honderden euro's aan iets nieuws uitgeven.

Lees, ontdek, en bepaal dan pas wat je wilt. Er zijn genoeg manieren om tot lekkere sophisticated pads te komen.

ik weet niet waar je dit op baseerd Gijs? Maar ik heb behoorlijke kennis van synthese. ook weet ik hoe mijn motif werk, alleen is het bewerken van je samples echt beperkt.

ik heb geen zin om in herhalingen te gaan vallen, dus ik zal dit weekend wat multitimbrale pads uit mijn Micron halen en hier posten.

Origineel geplaatst door Anquah
Maar ik heb behoorlijke kennis van synthese.
Hm, en dan niet weten wat multitimbraal is (zie handleiding Motif)? ;)

de presets vallen nauwelijks te bewerken op effecten en ADSR en nog een paar dingen na
Je Motif heeft 4 oscillators met een schijtlading aan waveforms en ieder een aparte multimode filter en 3 standaard LFO's (hardwired naar AMD, PMD, FMD) en 3 (complexe) ADSR's (PEG, FEG, AEG) - EG curves als het goed is. En dan komen de effecten pas! Is dat wel dezelfde Motif waar we het over hebben? De meeste andere synths moeten het met minder doen!

Je padgeluid is niet onmogelijk en uniek voor alleen de Motif, en met een paar plugins die je tegelijkertijd bespeelt (layert) kun je hetzelfde resultaat vrij makkelijk krijgen. Het kan echter wel zo zijn dat er misschien nog een arpeggiator aan staat, maar da's bijzaak.
ook weet ik hoe mijn motif werk, alleen is het bewerken van je samples echt beperkt.
De Motif heeft toch zelf een sampler met 4mb, daar kun je al een hoop samples in kwijt als je basic waveforms pakt. Daar al eens mee geexperimenteerd, dan?

Ik zou in ieder geval geen Juno-D halen waar je al helemaal niks mee kan qua bewerken (/spuit 11 mode).

Laatst gewijzigd:
Het lijkt me heel simpel, als je genoeg kennis van synthese had stelde je deze vraag niet. Het is heus geen schande hoor als je bepaalde dingen nog moet leren, dat hoort er gewoon bij.
In de Motif zitten plenty basis string golfvormen om mee te beginnen.
Pak je die 4x AWM waarvan 2x string 1x iets met stemmen en 1x iets met belletjes.
Pas je de EG aan zodat ze een lekker lange attack krijgt.
Gooi een LFO over die stemmen, belletjes op het EG of Filter zodat het evolvt en je bent er al bijna.
Hier kun je trouwens eindeloos op varieren.

Ik begrijp dat topicstarter er alles al van weet.
Daarom zou ik zeggen: koop gewoon zo'n Juno D, hoera!

... dat wilde je toch horen?

Origineel geplaatst door Hanz
Ik begrijp dat topicstarter er alles al van weet.
Daarom zou ik zeggen: koop gewoon zo'n Juno D, hoera!

... dat wilde je toch horen?

:halleluja

Back