wat is commercieel en hoe sta je er tegenover?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
dan ben je incognito underground bezig.....jawel mensen! ;)

Raar dat er hiero mensen zijn die zich dom voordoen.. en weer anderen die denken dat ze wijs zijn.... ach het onderwerp alleen al!
Komop nou, inspireer ipv irriteer!

Origineel geplaatst door matt second
ligt er undregruonrdmuziek bij de free record shiop dan ?

ja in de kruipruimte.

maar ff mijn interpretatie van commercieel is dat: er doelbewust wordt getracht om muziek aan de man te brengen.
dit door bijvoorbeeld:

-reclame
-het coveren wan bekende nummers
-het gebruiken van bekende artiesten/producers
en zelfs een beetje muziek maken die "in" is.

Origineel geplaatst door hakkuhdan
Raar dat er hiero mensen zijn die zich dom voordoen.. en weer anderen die denken dat ze wijs zijn.... ach het onderwerp alleen al!
Komop nou, inspireer ipv irriteer!

:confused:

Origineel geplaatst door da goose

dan ben ik best underground bezig dus...
maar wat ik dan niet snap... dat was met een track die op de dj jean verzamelaar madhouse (jeffed - deep in the undagrownd) staat... is het dan underground of toch commercieel ?? vooral met die titel... :confused:

ik ken het nummer niet, dus ik kan niet vertellen of 'ik' het creatief/verniewend vind enzo...maar op het moment dat ie op de cd staat, dan is ie in principe al commercieel...maar daar gaat een tijdje overheen..

de vraag is dus...was ie Underground...;)

Pe@cE

Grappig, zit weer oude cassetes af te luisteren. En eentje heeft aan een kant Never mind the bollocks en Little earthquakes aan de andere kant. (voor de 'peuters' een leuk raadsel om de artiesten te raden) Leuke tegenstelling en een raadsel of ze nou commercieel of underground zijn (geweest).

Eigenlijk zijn d'r maar 2 soorten muziek.
Die je mooi vind en die je niet mooi vind.

Origineel geplaatst door barn

...maar op het moment dat ie op de cd staat, dan is ie in principe al commercieel...maar daar gaat een tijdje overheen..

Kijk dit vind ik nou onzin.
Stel dat ie nou een ongelofelijk loeiharde ontoegankelijke teknoknaller gemaakt had en daarmee door stom toeval de top40 in was gerold ? Is het dan ook commerciele muziek ?

Dan kun je ook zeggen dat alle vinyltjes in de platenzaak ook commercieel zijn omdat er geld aan wordt verdiend.

Onder commerciele muziek versta ik muziek die gemaakt is om vooral veel te verkopen. Van die producers die alles maken waar de markt om vraagt....

Is R&B in ? Dan gaan ze R&B maken...
Is Trens in ? Dan gaan ze (hard)trens maken...

Overigens respect voor deze mensen. Het is gewoon hun job en ze maken waar de markt om vraagt en verdienen er bakken met geld mee.

Origineel geplaatst door barn

ik ken het nummer niet, dus ik kan niet vertellen of 'ik' het creatief/verniewend vind enzo...maar op het moment dat ie op de cd staat, dan is ie in principe al commercieel...maar daar gaat een tijdje overheen..

de vraag is dus...was ie Underground...;)

Pe@cE

probeer deze link is
is een plaatje uit 2000 op hi9 records (www.hi9.nl)

of het commercieel is ?? luister zelf.. tis toegankelijk...

ow... en om ook ons synthfreaks gerust te stellen, de wazige foto op het label van hi9003 is de printplaat van de 606 van dextah, die overigens destijds ook een remix heeft gedaan van dat plaatje (mijn eigen 606 deed het gewoon en die van dextah lag hier ter reparatie dus een fotootje mocht dan wel .. )

Origineel geplaatst door murphi

Kijk dit vind ik nou onzin.
Stel dat ie nou een ongelofelijk loeiharde ontoegankelijke teknoknaller gemaakt had en daarmee door stom toeval de top40 in was gerold ? Is het dan ook commerciele muziek ?

Dan kun je ook zeggen dat alle vinyltjes in de platenzaak ook commercieel zijn omdat er geld aan wordt verdiend.

Onder commerciele muziek versta ik muziek die gemaakt is om vooral veel te verkopen. Van die producers die alles maken waar de markt om vraagt....

Is R&B in ? Dan gaan ze R&B maken...
Is Trens in ? Dan gaan ze (hard)trens maken...

Overigens respect voor deze mensen. Het is gewoon hun job en ze maken waar de markt om vraagt en verdienen er bakken met geld mee.

met jou kan ik praten !! :okdan:

Hehe dus we kunnen binnenkort een plaat van Dj Goosywoozy verwachten :P :P :P ???

hahahahahaha !!! aan mijn portemonnee zal het niet liggen !!! >:|

en het idee vind ik ook wel ok.. weer een pseudoniem erbij.. alleen... ik zit al vol bij buma.. mmm..:engel:

Nou als je nog een figurant nodig hebt die in de videoclip met een roze bontjas rondrijd op een stepje ......

(een Nordlead zonder kabels moet je zelf maar regelen)

Nou als je nog een figurant nodig hebt die in de videoclip met een roze bontjas rondrijd op een stepje ......

(een Nordlead zonder kabels moet je zelf maar regelen)

deal !!
ik heb alleen een nord lead1, maar wel fully expanded.. staat dat niet te knullig ?? :W

Laatst gewijzigd:
Kan ik helaas niet luisteren... klote vuurmuur hier...

Maareh...ik herinner me dat wiener303 een Yamaha PSR-1700 heeft... Misschien dat we met hem iets kunnen regelen ?

2 Murphi--->
als je het stukkie leest van mij eerder over MIJN definitie dan begrijp je misschien wat ik bedoel... vind sowieso de term commercieel fout... en hoe jij dat ziet kan ook...

2 DaGoose--->
ik ga ff luisteren...

Pe@cE

goose, after Mysteryland? oiv van? :)

beetje een gabberkickske.. en tja, dit is niet toegankelijk maar wel lekker....

Laatst gewijzigd:
dat nummertje deep in da underground...

sja is toegankelijk... ik vind het niet vooruitstrefend/vernieuwend... maar mij hoor je dus niet zeggen dat muziek dat altijd moet zijn... nummertje zit goed in elkaar en luisterd lekker weg... tis niet mijn ding, maar slecht vind ik het niet... Underground vind ik het niet... en commercieel is het in mijn ogen als het uitgebracht wordt en er dus geld zich mee gaat bemoeien...

en of je deze track niet met voorbedachte rade wat toegankelijker gemaakt heb, die vraag kan je alleen zelf beantwoorden...(dit ter illustratie van de definitie van Murphi ;) )

en dat nummer afterml...dat is ook niet mijn ding...hehehe...maar dat vind ik persoonlijk meer van Underground weg hebben... maar of het echt vernieuwend is weet ik niet... ik zit niet in die scene...:P

Pe@cE

Word het zo langzamerhand niet eens tijd om het weer over synths te hebben? Denk dat er al genoeg is gepost en we het nu wel weten. :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back